Statistika prodejů nových aut očištěná o neprůhlednou kategorii

Praha, 14. 4. 2015 – Společnost Médea Research dnes nově zveřejnila statistiky reálných prodejů očištěné i o neidentifikovatelné registrace, tedy registrace, které nedělají fyzické a právnické osoby.

Vzhledem k stále rostoucímu využívání přímých registrací na neidentifikovatelné subjekty se Médea Research rozhodla přinést další zajímavý pohled na situaci skutečných prodejů nových vozů v ČR.

Po očištění prodejů o registrace mimo fyzické a právnické osoby je patrné, že prodeje vozů v první kvartálu 2015 sice stejně jako deklarované registrace rostou, ale mírnějším tempem - o 21 % na 44 285, zatímco registrace vzrostly o 25,3 % na 57 267. Rozdíl mezi deklarovanými registracemi a očištěnými prodeji je tak 12 982 vozů, tedy registrace jsou nadhodnocené téměř o 30 %. Osobních vozů přibylo na českých silnicích 19,4 % (40 630), LUV vozů 46,4 % (3 655). Prodejům osobních vozů očištěným o neidentifikovatelné registrace vévodí Škoda s 15 666 vozy a 38,6% podílem. Na druhém místě je Hyundai s 4 503 vozy (11,1% podíl). Na dalších místech je Volkswagen (3 107, podíl 7,6 %), následovaný značkami Dacia (2 252, podíl 5,5 %), Opel (1 752, podíl 4,3 %), KIA (1 679, 4,1 %) a Renault (1 598, 3,9 %). Mezi modely vede Octavia (5 528 vozů) před Rapidem (3 144) a Fabií (2 996), za kterými se umístila dvojice modelů Hyundai – i30 (1 599) a ix20 (1 287).

Společnost Médea Research se dlouhodobě věnuje zpracování prodejních statistik nových aut. Své aktivity Médea Research cíleně rozšiřuje o ty segmenty, které mají za cíl přinést přesnější pohled na situaci prodejů na českém trhu. V současné chvíli zpracovává Médea Research tyto segmenty: reálné prodeje, účelové registrace, neprůhlednou kategorii, skutečné prodeje po odečtení neprůhledné kategorie, celkové registrace a statistiky prodejů fyzickým osobám. A pokud narazí na další nesrovnalosti, tak je bude dále analyzovat a zveřejňovat.

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research naleznete na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků