Statistika prodejů nových aut očištěná o neprůhlednou kategorii

Praha, 14. 4. 2015 – Společnost Médea Research dnes nově zveřejnila statistiky reálných prodejů očištěné i o neidentifikovatelné registrace, tedy registrace, které nedělají fyzické a právnické osoby.

Vzhledem k stále rostoucímu využívání přímých registrací na neidentifikovatelné subjekty se Médea Research rozhodla přinést další zajímavý pohled na situaci skutečných prodejů nových vozů v ČR.

Po očištění prodejů o registrace mimo fyzické a právnické osoby je patrné, že prodeje vozů v první kvartálu 2015 sice stejně jako deklarované registrace rostou, ale mírnějším tempem - o 21 % na 44 285, zatímco registrace vzrostly o 25,3 % na 57 267. Rozdíl mezi deklarovanými registracemi a očištěnými prodeji je tak 12 982 vozů, tedy registrace jsou nadhodnocené téměř o 30 %. Osobních vozů přibylo na českých silnicích 19,4 % (40 630), LUV vozů 46,4 % (3 655). Prodejům osobních vozů očištěným o neidentifikovatelné registrace vévodí Škoda s 15 666 vozy a 38,6% podílem. Na druhém místě je Hyundai s 4 503 vozy (11,1% podíl). Na dalších místech je Volkswagen (3 107, podíl 7,6 %), následovaný značkami Dacia (2 252, podíl 5,5 %), Opel (1 752, podíl 4,3 %), KIA (1 679, 4,1 %) a Renault (1 598, 3,9 %). Mezi modely vede Octavia (5 528 vozů) před Rapidem (3 144) a Fabií (2 996), za kterými se umístila dvojice modelů Hyundai – i30 (1 599) a ix20 (1 287).

Společnost Médea Research se dlouhodobě věnuje zpracování prodejních statistik nových aut. Své aktivity Médea Research cíleně rozšiřuje o ty segmenty, které mají za cíl přinést přesnější pohled na situaci prodejů na českém trhu. V současné chvíli zpracovává Médea Research tyto segmenty: reálné prodeje, účelové registrace, neprůhlednou kategorii, skutečné prodeje po odečtení neprůhledné kategorie, celkové registrace a statistiky prodejů fyzickým osobám. A pokud narazí na další nesrovnalosti, tak je bude dále analyzovat a zveřejňovat.

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research naleznete na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků