Statistika prodejů nových aut očištěná o neprůhlednou kategorii

Praha, 14. 4. 2015 – Společnost Médea Research dnes nově zveřejnila statistiky reálných prodejů očištěné i o neidentifikovatelné registrace, tedy registrace, které nedělají fyzické a právnické osoby.

Vzhledem k stále rostoucímu využívání přímých registrací na neidentifikovatelné subjekty se Médea Research rozhodla přinést další zajímavý pohled na situaci skutečných prodejů nových vozů v ČR.

Po očištění prodejů o registrace mimo fyzické a právnické osoby je patrné, že prodeje vozů v první kvartálu 2015 sice stejně jako deklarované registrace rostou, ale mírnějším tempem - o 21 % na 44 285, zatímco registrace vzrostly o 25,3 % na 57 267. Rozdíl mezi deklarovanými registracemi a očištěnými prodeji je tak 12 982 vozů, tedy registrace jsou nadhodnocené téměř o 30 %. Osobních vozů přibylo na českých silnicích 19,4 % (40 630), LUV vozů 46,4 % (3 655). Prodejům osobních vozů očištěným o neidentifikovatelné registrace vévodí Škoda s 15 666 vozy a 38,6% podílem. Na druhém místě je Hyundai s 4 503 vozy (11,1% podíl). Na dalších místech je Volkswagen (3 107, podíl 7,6 %), následovaný značkami Dacia (2 252, podíl 5,5 %), Opel (1 752, podíl 4,3 %), KIA (1 679, 4,1 %) a Renault (1 598, 3,9 %). Mezi modely vede Octavia (5 528 vozů) před Rapidem (3 144) a Fabií (2 996), za kterými se umístila dvojice modelů Hyundai – i30 (1 599) a ix20 (1 287).

Společnost Médea Research se dlouhodobě věnuje zpracování prodejních statistik nových aut. Své aktivity Médea Research cíleně rozšiřuje o ty segmenty, které mají za cíl přinést přesnější pohled na situaci prodejů na českém trhu. V současné chvíli zpracovává Médea Research tyto segmenty: reálné prodeje, účelové registrace, neprůhlednou kategorii, skutečné prodeje po odečtení neprůhledné kategorie, celkové registrace a statistiky prodejů fyzickým osobám. A pokud narazí na další nesrovnalosti, tak je bude dále analyzovat a zveřejňovat.

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research naleznete na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků