Statistika prodejů automobilek za první pololetí

Osobní automobily

Podoba českého trh s osobními automobily je velmi zvláštní. Asi těžko najdeme druhou zemi, kde bude mít jediná domácí značka takovou pozici, jakou si u nás dokázala vybudovat Škoda Auto a.s. Stále si drží jasně první pozici v počtu nově prodaných vozů, ale její náskok se pomalu ale jistě zmenšuje. Za první pololetí roku 2005 prodala Škodovka o téměř 2,9% vozů méně než v loňském roce a její podíl na všecj nově prodaných vozech klesl o 2,6%. Na druhém místě byl Peugeot vystřídán Peugeotem, ale odstup více než 29 000 prodaných vozů za Škodou je opravdu propastný.

"Skokanem" prvního pololetí je zcela bezkonkurenčně Dacia. Díky novému modelu Logan prodala celkem 1657 vozů a zvýšila svůj prodej o více než 381% a jak ukazují jednotlivé měsíčni prodeje, růst se da očekávat i nadále. Na druhém místě skončila Kia s nárustem přes 55% a Renaultem (38%), těsně následovaným Audi.

Na druhé straně, tedy největší propad prodeje, zaznamenala automobilka Seat s více než 21 procentním poklesem, následovaný Fiatem ( -14,5 %) a Chevroletem (-11,7%). Celkově byl v ČR v prvním pololetí zaregistrováno 77 153 nových vozů, což je nárust o 2,79% proti stejnému období roku 2004. Na druhou stranu, v loňském roce se na celkovém prodeji podílelo pouze 56 značek, v letošním roce je to 60.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní přehled

Malé nákladní automobily N1

Na rozdíl od osobních automobilů panuje v kategorii N1 zcela jiné klima. Až do letošního roku byla situace na špici velmi vyrovnaná. V letošním prvním pololetí, na rozdíl od loňského roku, se na první místo v celkovém prodeji posunula Škoda s celkovým počtem 3501 prodaných vozů. To jí pasuje nejen na první místo v celkovém pořadí, ale i na první místo jako "skokan" kdy její meziroční nárust je více než 651%. Za Škodou následuje Ford a Volkswagen. Celkově lze říci, že v tomto segmentu panuje velmi dobrá atmosféra a prodeje této skupiny automobilů stále rostou. Meziroční nárust třídy N1 je více než 24,4% a v podstatě až na Peugeot, Citroen a Mercedes-Benz vykazují všechny značky nárust v řádu jednotek až stovek procent.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní přehled

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků