Statistika prodejů automobilek za první pololetí

Statistika prodejů automobilek za první pololetí

Osobní automobily

Podoba českého trh s osobními automobily je velmi zvláštní. Asi těžko najdeme druhou zemi, kde bude mít jediná domácí značka takovou pozici, jakou si u nás dokázala vybudovat Škoda Auto a.s. Stále si drží jasně první pozici v počtu nově prodaných vozů, ale její náskok se pomalu ale jistě zmenšuje. Za první pololetí roku 2005 prodala Škodovka o téměř 2,9% vozů méně než v loňském roce a její podíl na všecj nově prodaných vozech klesl o 2,6%. Na druhém místě byl Peugeot vystřídán Peugeotem, ale odstup více než 29 000 prodaných vozů za Škodou je opravdu propastný.

"Skokanem" prvního pololetí je zcela bezkonkurenčně Dacia. Díky novému modelu Logan prodala celkem 1657 vozů a zvýšila svůj prodej o více než 381% a jak ukazují jednotlivé měsíčni prodeje, růst se da očekávat i nadále. Na druhém místě skončila Kia s nárustem přes 55% a Renaultem (38%), těsně následovaným Audi.

Na druhé straně, tedy největší propad prodeje, zaznamenala automobilka Seat s více než 21 procentním poklesem, následovaný Fiatem ( -14,5 %) a Chevroletem (-11,7%). Celkově byl v ČR v prvním pololetí zaregistrováno 77 153 nových vozů, což je nárust o 2,79% proti stejnému období roku 2004. Na druhou stranu, v loňském roce se na celkovém prodeji podílelo pouze 56 značek, v letošním roce je to 60.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní přehled

Malé nákladní automobily N1

Na rozdíl od osobních automobilů panuje v kategorii N1 zcela jiné klima. Až do letošního roku byla situace na špici velmi vyrovnaná. V letošním prvním pololetí, na rozdíl od loňského roku, se na první místo v celkovém prodeji posunula Škoda s celkovým počtem 3501 prodaných vozů. To jí pasuje nejen na první místo v celkovém pořadí, ale i na první místo jako "skokan" kdy její meziroční nárust je více než 651%. Za Škodou následuje Ford a Volkswagen. Celkově lze říci, že v tomto segmentu panuje velmi dobrá atmosféra a prodeje této skupiny automobilů stále rostou. Meziroční nárust třídy N1 je více než 24,4% a v podstatě až na Peugeot, Citroen a Mercedes-Benz vykazují všechny značky nárust v řádu jednotek až stovek procent.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní přehled

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků