Statistika úmrtí na silnicích v ČR je stále děsivá. Chování řidičů se nedaří změnit

vana  |  09. 01. 2020 08:18

Zbývají jen dva faktory: (Ne)bezpečnost českých silnic a chování řidičů. Jeden z těchto faktorů dokážeme lehce ovlivnit, druhý velmi těžce,“ ...

a který z nich dokážeme lehce ovlivnit ?

Odpovědět  |   | 
MM  |  09. 01. 2020 10:09

Ten první. Stačí aby někdo silnice začal opravovat.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 01. 2020 13:41

Nesouhlasím. Stačí začít vyhazovat od zkoušek všechny neřidiče a tupouny, co neumí prakticky zvládnout silniční zákon.

Apropos, ta "bezpečná auta" přecpaná asistenty jsou další důvod vysoké nehodovosti - řidiči se na tyto berličky totiž naučili spoléhat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 13:56

A jak ovlivníš chování arogantních "takyřidičů", kteří už papíry vlastní dlouhé roky a udělali si ze silnice své závodiště?

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  09. 01. 2020 16:38

K tomuto účelu mají sloužit už od pradávna pokuty a od r. 2006 i tzv. bodový systém. Z této statistiky ale asi nezjistíme, zda mají tyto nástroje nějaký vliv na takové chování v reálném provozu?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 19:02

Pokuty v provedení á la ČR fakt takové řidič nevychovají... a bodový systém taky nic extra.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  09. 01. 2020 19:53

Možná by stačilo zřídit dopravní policii.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 22:52

Je zajímavé, jak najednou všichni volají po represi. A když policie tedy vyjede a chytá, tak "policejní stát", "represe nic neřeší" a podobná hesla... Co takhle začít prostě od lidí? Ne jen za volantem, ale všeobecně vychovávat společnost ke slušnosti a ohleduplnosti? Než na to hloupé sobectví zcela vymřeme.

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  10. 01. 2020 10:10

Lidí je moc a jsou různí. Takže nikdo nemůže čekat, že to za něj udělá někdo jiný. Z tohoto hlediska má úplně každý jistou možnost, jak to změnit - být příkladem pro ostatní. Každý může sám u sebe začít např. otázkou: Mohl bych být dáván ostatním za pozitivní vzor a řídit tak, aby ti ostatní poznali, že je to lepší, než když řídí oni, a následovali pak mého příkladu?

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 08:35

Ale prd. Lide se chovaji predvidatelne. A o vychovavani nemuze byt rec. Od toho tu fakt nejsi. Navic... spousta ridicu ma pocit, ze ridi dobre (obvykle vychovavaci), ale pritom brzdi pred prazdnyn kruhakem, neudrzi konstantni rychlost, v noci jezdi na denni sviceni, mimo mlhu se zadnima mlhovkama a mimo obec 70 tacho pro jistotu.

Realita je takova, ze mocipani vymysleji ruzna omezeni, ktera naopak prinaseji rizikove situace. Ono se pak lepe vybira.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 01. 2020 12:11

Mocipani Na hovada narazis uplne vsude, nejen na diskutabilne/spatne znacenych usecich. Jinak souhlas, ze rada ridicu si mysli, ze pokud jezdi bez nehod a pokut, ridi dobre.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 01. 2020 14:05

Za totaca sa hovorilo, ze kto nekradne, okrada svoju rodinu. Slaboduchi jedinci to vydavaju za boj proti rezimu hoci to bol prejav prachobycajneho ludskeho egoizmu.

30 rokov po pade totality vidime, ze ani generacna obmena s tym nic neurobila. Je to v kolektivnej mentalite naroda za kazdeho rezimu.

Ukradnut domov zo statneho podniku zachodove prkno, prejst cez zeleznicny prechod na cervenu, lebo to nikto nevidi, narvat sa do neexistujucej medzery medzi autami a okradnut toho druheho v lepsom pripade o nervy...

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  10. 01. 2020 18:06

Blb.
Pokial bliká na prechode červená pól hodiny, tak samozrejme nikto čakať nebude.
Pokial na 90% obmedzení rýchlosti je obmedzenie nezmyselne - potom obmedzenia nikto nebude dodržiavať.

Ani vtedy ak obmedzenie zmysel má.

Len úplný kreten môže povedať, že kontroly alebo pokuty to zmenia.

Odpovědět  |   | 
Konspirátor  |  09. 01. 2020 08:22

Výuka v autoškolách na okresních městěch absolutní horor. Stačí nenajet do zdi a máte řidičák. Edukativnost Besipu čistá nula. Pollicie se zajímá jen o rychlost, to je hodně málo. Když se k tomu přidá přemýšlivost řidičů, výsledek je takový, jaký je.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  09. 01. 2020 12:29

Tak u nás přesně naopak..dodělával jsem si malý Ečko, byl jsem rád, že jsem prošel jízdama )
Každopádně ze své zkušenosti si nemyslím, že asistenční systémy musí vždy jen pomoct. Adaptivní tempomat a držení v pruhu pozornost zaručeně snižuje. Minimálně na VW Passat je to tak vymakaný, že když jsem pak sedl do auta bez toho, musel jsem na dálnici řídit - šok. Sám jsem si neuvědomil, jak moc mě to pomáhalo a jak málo jsem se tomu řízení doopravdy věnoval.

A jízda po CZ mi osobně nepřijde tak šílená, ale uznávám, že jezdím 25tis ročně a většinou po dálnci. Snažím se jezdit předvídavě pro ostatní, neměním bez důvodu rychlost, blikám včas, nebrzdím zbytečně a přiznávám se - radši s uváženým riskem předjedu joudu co jede ještě 100m za obcí 70 a po okresce 90tacho, než abych za ním pořád študoval, jestli dal nohu z plynu a zpomalil na 85 nebo abych se vztekal, že do vsi dobrzdí až na 40 a pak zase rozjede na 50 atp. Ale neznamená to, že ho prudím.

Na druhou stranu, když mě se někdo lepí na prdel a já nespěchám, snažm se v rámci možností mu dát možnost mě předjet...taky jsem kdysi jel s manželkou do porodnice

Odpovědět  |   | 
kari  |  09. 01. 2020 12:52

Plný souhlas. Jezdím 40-50000 Za rok plus 5-10000 na motorce. Nejsem svatý, taky sem tam jedu rychleji. Ale nikdy nebezpečně nepředjíždím, vždy si radši počkám. Jezdím předvídatelně a nespoléhám na to, že když jsem na hlavní, nebo mám přednost, ze to ví i ti ostatní a automaticky počítám s tím, že auto na křižovatce mi to tam může poslat. Obzvláště na motorce, to se děje kupodivu hodně často. Nepotřebuji jezdit jak pán silnic. Nejsem na silnici sám

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 08:24

Doporučuji:

1. Nepřeceňovat schopnosti auta i sebe.
2. Totálně snížit úroveň svého ega a jezdit defenzívně.
3. Nikoho nevychovávat.
4. Jezdit kompatibilní rychlostí s ostatními (excesy dolů nebo nahoru vytvářejí riziko).
5. Extrémně se vyklidnit, jednat s rozmyslem.
6. Chovat se velkoryse k řidičským chybám ostatních a pomáhat jim situaci vyřešit.
7. Plně se koncentrovat na řízení, nenechat se rozptylovat.
8. Neustále předvídat nebezpečí, ale spíše než strach mít zdravou dávku respektu.
9. Vysoká rychlost / nepřiměřená rychlost je fakt nebezpečná.
10. Držet si neustále správný rozestup mezi auty (v rámci rychlosti, počasí a dalších podmínek).
11. Být vidět pro ostatní z hlediska samotného auta na silnici i z hlediska zamýšleného manévru (tzn. používat blinkry včas a zároveň se nespolehat vždy na automatiku světel).
12. Vyhodnocovat situaci za sebou (používat zrcátka)

Mix těchto zásad dodržuju už 24 let až těch 1,3 milionu kilometrů jsem neměl jedinou nehodu plus jen dvě pokuty za rychlost (2004 a 2019).

Další věc je procento úmrtí nebo nehod v poměru k úspěšným jizdam bez nehody. Kolik se v ČR a na Slovensku uskuteční denně jizd a kolik z nich skončí nehodou? Tipuji to na tisíciny promile.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  09. 01. 2020 08:43

Držet si doporučený rozestup by vedlo k totálnímu kolapsu páteřních pražských komunikací, Prosím v žádném případě to nikdo nedělejte.
Denní intenzita dopravy je pro Strahovský tunel kolem 80 tis. aut. Ve špičce projede téměř 15% z toho během hodiny. Údaje se dají ověřit v ročenkách TSK. Tzn ve špičce projede tunelem 10-12 tis aut. za hodinu ve 4 pruzích (dva v každém odděleném směrovém pásu). Takže jedním projede minimálně 2500 aut za hodinu. To je 41,6 za minutu. Tedy každých 1,5 vteřiny jedno. Při rychlosti kolem 18m/s (= tzn 65km/h). Doporučená vzdálenost je dle BESIP 2 vteřiny nebo ekvivalent ujeté vzdálenosti za dvě vteřiny. Tedy skoro 40m. Naštěstí jsou řidiči schopní se tomu přizpůsobit a věnovat se řízení. Luxus rozestupu "na tahač" si budeme moci dovolit, až na to budou silnice. Podotýkám, že naprosto stejná nebo respektive horší situace je pro Barrandovský most (130-140 tis. aut/den pro 6 průjezdných a další dva připojovací/odbočovací pruhy), Holešovičky (80 tis. aut/ den ve 4 pruzích) a totéž Blanka. Hádám, že páteřní komunikace pro Brno na tom budou stejně. Lanový most na jižní spojce na otm nijak zásadně lépe není a Spořilovská také ne. D1 na příjezdu do Prahy bude totéž. A mimochodem s ohledem na dopravní špičky na tom SOKP 513 a 514 taky nijak záasně lépe není.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:00

Slovo doporučený a správný vnímám jako dvě různá slova. Nikde jsem o doporučeném rozestupu nepsal. Správný je pro mě takový, aby zvítězil selský rozum a přirozená inteligence a zároveň, aby se nestala žádná nehoda.
Btw když ti naplno zabrzdím v R8 a ty budeš kvůli průjezdnosti dopravy v Praze napasovany v mem motoru, pak tě lepení na zadek přejde.

Odpovědět  |   | 
Konspirátor  |  09. 01. 2020 09:03

Nepřejde. Lepiči se budou lepit i po deseti jimi zaviněných nehodách.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  09. 01. 2020 09:04

Ano, pokud by každý druhý bezdůvodně zabrzdil na takové komunikaci jako je SAT, tak by do druhýho dne nejezdilo po ČR jediný auto.
Naštěstí jsou lidi soudní a jezdit umí i bez doporučení rozestupu. Humbuk, kterej kolem toho teď je povede akorát k instalaci dalších kamer a další poplatků "za zastavení správního řízení". A to na silnicích zemře 20% chodců, nějaké % cyklistů a lidí na železničních přejezdech a motorkářů, kteří nezvládli řízení. Což v součtu bude skoro polovina. A za zbytek budem jako Němci vybírat další výpalný z kamer. Jak jinak...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:26

Tak zaprvé nikde jsem nepsal slovo bezdůvodně, to jsi četl mezi řádky a zadruhé žádné výpalné se nikde nevybírá. Když dodržuješ pravidla a do toho namichas zdravý rozum, tak ti nikdy žádná pokuta nepřijde. Jak jsem psal níže, nejsem svatý, ale to neznamená, ze jsem na silnici sám a muzu si dělat co chci.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:26

Pokud dodrzujes pravidla? Tak proto museli vracet pokuty z blanky, kdyz tam problikavala 70 a 50 na znackach jooo chlapce, jednou te ta naivita prejde.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 01. 2020 11:37

Nedodržování vede dneska reálně aktuálně k tomu, že máš průměrně každých 5min v CZ nehodu a denně průměrně 2mrtvé přibližně.

Zkus v Rakousku, až Tě zastaví za blinkr na dálnici, a dají Ti 2000euro nemít finance nebo otevřít hubu. Zkus to jednou. V reakci na to, co jsi napsal. Udělají Ti prohlídku na omamné látky do dutin. Nejen auto ale i posádku, a jelikož přirozeně něco poznamenáš, vidím to na vazbu

Tady lítají 50ti tunové kamiony s metrovými rozestupy 90kmh a vše cajk?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 01. 2020 11:38

"Tohle bylo na KESU"

Odpovědět  |   | 
kesu  |  09. 01. 2020 12:27

o tom pochybuju, protoze s tim co jsem napsal to nijik nesouvisi.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 01. 2020 13:16

Mohu Ti osvěžit paměť...KESU: Naštěstí jsou lidi soudní a jezdit umí i bez doporučení rozestupu.

Odpovědět  |   | 
Venca  |  10. 01. 2020 07:21

Nestraš tady Rakouskem. Jsem v Rakousku už přes 10 let a musím řict, že policisté jsou tu stejní jako v ČR. Určite ti nedají za blinkr 2000€, pokuty za rychlost jsou srovnatelné jako u nás a kolikát i menší. A pokud se bavíš slušně (můžeš mít i námitky), tak ti určitě nebudou dělat žádnou bezdůvodnou prohlídku. Jo a v ČR to na silnicích taky není tak špatné. Řekl bych, že mimo město jsou rakušáci větší prasata než češi! jen na závěr najedu ročně 45-50tis. km (z toho vć jak polovinu po Rakousku) + 5-10tis. na motorce, tak myslím. že to mohu srovnat

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 01. 2020 08:38

presne tak!

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:28

Prumerne denne 2 mrtve? Takze uz mame 730 mrtvych za rok?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 01. 2020 08:48

Kompatibilní rychlost s ostatními se mi nejlépe dodržuje při přejezdech na Barum rally. Zdá se, že fanoušci rally jsou i dobrými řidiči. Tempo je velmi svižné, plynulé a prosté zmatků.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  09. 01. 2020 10:17

Pod to se klidně podepíšu. Pouze za bodem 12 mám pochopitelně krapet jiná data.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 01. 2020 08:40

No to bude tím, že měřením na rovném a přehledném úseku se bezpečnosti nedosáhne. A že chodec má přednost to je taky vražedný nápad, kolik jich leze pod auto v druhém pruhu a ani se nepodívá je neuvěřitelné. Já pak musím doma učit děti, že jim je ta přednost prd platná, když je auto přejede. A cesty počmárat a nastavět všude nějaké ostrůvky je taky nápad, na rovné cestě musí člověk kličkovat. Ale stejně nic nenahradí dva poláky, jeden jede po dálnici neustálených 100 - 160 a druhy zmateně jezdí z pruhu do pruhu. Prostě Kubica v rally.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:30

Chodec nema prednost. To byla jen chvilkova fraska, ktera mela za nasledek hodne tragedii. Ostatne jako spousta dalsich experimentu na omezeni dopravy.

Odpovědět  |   | 
vinikem je arogance statu  |  09. 01. 2020 09:01

proc se vse svadi na ridice? vinkem je stat ze nepredelava silnice prvni tridy postupne na ctyri pruhy s oddelenym protijedoucim pruhem. neni to tak nakladne a slozite a zajisti to plynulost, bezpecnost a pokrok cr celkove

napr silnice s mlade boleslavi na doksy, ceskou lipu a novy bor a na liberec si o to jen rika. to same silnice z melnika na d8. atd, atd..

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 01. 2020 13:11

Ziju jiz nejakou dobu v zahranici a pres svatky jsem se v CR nestacil divit, kolik (pomalejsich) ridicu i na 3 proude (polo)prazdne dalnici jezdi zasadne v prostrednim pruhu (a neuhnou) nebo predjizdi nadoraz a na posledni chvili z leveho pruhu odbocuje pres 2 nebo dokonce 3 pruhy ven z dalnice.

Jinak zminovana silnice Boleslav - Doksy - Lipa - Bor trpi akorat na zavodniky (nejcasteji s prazskou ci libereckou znackou), kteri se 'potrebuji' dostat do cile o par minut drive, a predjizdeji riskantne i nekolik aut najednou. Kapacitne mi prijde slusne prujezdna i behem pred/po-vikendovych jizd.

Odpovědět  |   | 
vinikem je arogance statu  |  09. 01. 2020 09:02

proc se vse svadi na ridice? vinkem je stat ze nepredelava silnice prvni tridy postupne na ctyri pruhy s oddelenym protijedoucim pruhem. neni to tak nakladne a slozite a zajisti to plynulost, bezpecnost a pokrok cr celkove

napr silnice z mlade boleslavi na doksy, ceskou lipu a novy bor a na liberec si o to jen rika. to same silnice z melnika na d8. atd, atd..

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:23

Protože jenom řidič je zodpovědný za to, jaký zvolí styl jízdy, rychlost atd. Když to situace bude vyžadovat, tak proste pojedeš na devadesátce max 40. Vše záleží na situaci. Přídavným krokem k bezpečnosti pak muže být to rozšíření a vyšší kvalita silnic.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 01. 2020 11:23

Pěkná blbost. Tohle také zavinil stát?
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/nehoda-tlucn... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 13:10

Fascinují mě představy lidí o tom, kolik stojí a jak složitá je úprava silnice na tuhle nesmyslnou čtyřpruhovou vizi...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 01. 2020 09:05

CR a SR su jedine krajiny, v ktorych som jazdil (a nie je ich malo), kde je vodic iduci defenzivne a v ramci rychlostnych a inych zakonnych limitov pravidelne vystavovany plosnemu natlaku a sikane zo strany inych vodicov.

Neutichajuca potreba za kazdu, akukolvek, cenu vydrbat zo systemom prenesena za volant.

Mam syna vo veku, ked som nuteny chodit s nim pozerat sa na vlaky a zavory :) Mnozstvo aut, ktore na vidieckej B-ceste prejde cez priecestie na cervenu (pred spustenim zavor) je neuveritelne, rovnako ako mnozstvo aut, ktore maju potrebu zastavit co najblizsie k zavoram - az tak, ze potom rychlo cuvaju, by ich to nekleplo po kapote.

Odpovědět  |   | 
Konspirátor  |  09. 01. 2020 09:09

Mě na závorách seřval cholerik, že jsem to ještě mohl projet a nemuseli bychom čekat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:19

Tady s tebou naprosto souhlasím. Jednak taky miluju vlaky, takže to taky vidím a jednak máš pravdu v tom, ze jezdit defenzivně

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:19

plus minus podle zákona je tady považováno za něco patologického. Zase na druhou stranu, nechci ze sebe dělat svatého.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 01. 2020 18:08

Ono je dulezitejsi, jak jsi ohleduplny k mijenym/potkavanym ucastnikum silnicniho provozu, nez jestli jezdis na km/h presne nebo obcas na (polo)prazdne silnici (mimo 'mesto') s respektem pritlacis na plyn.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 01. 2020 09:26

To není vina řidičů, ale špatných značek, někde je ta omezená rychlost přímo šikana.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 09:28

S tím souhlasím, ale ok, tak proste pojedu extrémně pomalu vůči tomu, jak bych asi mohl jet. Nic se nestane a nikdo nic řešit nebude. Raději dojet domů, než rovnou do kriminálu.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 01. 2020 10:12

Kriminál nehrozí, ale bradavici tam najdeš často. Je to jako hladit psa proti srsti, namísto pohodové jízdy to v člověku začne vřít.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:42

Az cestou pres republiku potkas nekolik exotu, co jedou extremne pomalu (bezduvodne omezovani plynulosti silnicni dopravy) aniz by meli potrebu jet aspon pri kraji, pripadne na rozdvojenem stoupani automaticky se svou horkotezkoosmdesatkou zustanou v levem, ci na ctyrmetrovem pruhu budou odbocovat vlevo z prostredka silnice (pricemz predchozi jizdu jeli nalepeni na stredu, aby se se svou sedmdesatkou nedali dobre predjet), ci se z obce rozjizdet 50kou do chvile, nez si vsimnou ze je predjizdis a pak zrychli, ci predjizdejicich 110 aby nasledne zpomalili na 90 tacho, tak uz jen to, ze zaparkujes na prazdnem parkovisti daleko od chodniku a za chvili prijede cur.ak, ktery to loupne vedle tebe tak, ze ma problem vylezt z vlastniho auta, te pak muze opravdu vytocit... to, ze pak na parkovisti potkas opustene voziky, protoze dojit 30 metru je pro mnohe nadlidsky ukol, je dokazuje, ze spousta ridicu/lidi jsou bezohledni sobci. A s nima nejaky zakon nehne. Maji to u prde.le. Vsechno a vsechny.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  09. 01. 2020 09:49

Sračkoexperti i tady? Zoufalost autorevuerecyklat.cz dosahuje vrcholu.

Evropská asociace bezpečnosti silnic : jejich ambasador Marcel Mourek, ambasador EABS, je uznávaným systemickým koučem. Koučování, řízení a management vystudoval při práci v TV Prima a regionální televizi ZAK, kde se z televizního reportéra postupně vypracoval až do dozorčí rady. Jeho jméno figuruje u startu řady projektů, největším úspěchem je změna uvažování spotřebitele a proměna trhu v oblasti vytápění rodinných a bytových domů tepelnými čerpadly.

Odpovědět  |   | 
Lulda  |  09. 01. 2020 09:51

Jojo, zase ta vysoká rychlost. Neříkám, že není nebezpečná, ale nemůže za všechno. Mnohem větší problém vidím v nedodržování bezpečné vzdálenosti a mobilech. Kde kdo jede a drží v pracce mobil (i v autech za 2+ mil, kde je handsfree samozřejmostí).

Dále by se měla zpřísnit autoškola. Papíry dávají dneska opravdu kdejakýmu vemenu. Stačí rozeznat pouze jestli je světlo, nebo tma a máte noty v kapse. Rozhodně bych zařadil něco na způsob školy smyku. Pro začátečníka myslím věc k nezaplacení si zkusit, jak se auto chová v krizový situaci.

Víc se asi nedá dělat nic. Je to v lidech. Zpřísňovat zákony nemá smysl. Pokud je někdo debil, bude předjíždět, kam nevidí, machrovat, i za hrozby bambilionů bodů a pokut za statisíce.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  09. 01. 2020 10:02

No tak snad pomůže, natočit za miliony další klipy do televize, jak mají řidiči správně a zodpovědně jezdit (a necháme vydělat režiserskýho kokota, kterej bude pak vzápětí opilej bourat), přibudou další bláboly o autoškolách jak to dělají špatně, nepoučitelní dostanou třeba dvacátý páty zákaz řízení (snad budou jezdit opatrněji). Zmrdíci co jezděj v běřném provozu dvě kila a více v tom budou pokračovat, protože jezdí bezpečně. Ale udělat opravdu funkční opatření, to nenastane.

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 01. 2020 12:11

tech 550 mrtvejch pri autonehodach je ve srovnani s mrtvejma na chřipku, sebevraždu, srdeč ni selhani, zhoubny nador atd. uplna marginalie takze tomu odpovida i aktivita statu

Odpovědět  |   | 
ACE  |  09. 01. 2020 16:21

Já myslím, že je to jako vždy dost o penězích, kdyby hovada nemohla jezdit, nebylo by od koho vybírat.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:47

A proto se trebas v holesovickach nainstalovalo mereni rychlosti soucasne se snizenim povolene rychlosti. Puvodni pozadavek, ze se jedna o vyber pokut, byl zamitnut. Takze ze to zmenilo na neco mene napadneho. Takze se jen posunula hranice mezi ridicem a hovadem (jak ty rikas). Tedy pocitej s tim, ze driv nebo pozdeji budes hovadem o ty. Staci jen upravit limit.

Odpovědět  |   | 
Já I.  |  09. 01. 2020 10:06

to všechno jsou jen a jen kecy a přitom je to tak jednoduché...

Kde se nevymáhá dodržování zákona, tam se zákon nerespektuje. Státe, vyžeň policii, kterou platíš z mých daní, na silnice, a řekni jim, ať konají.... a je vyřešeno!

PS

za posledních 10 let jsem najezdil přes půl milionu km, policejní hlídku na silnici jsem viděl odhaduju tak asi 2x, a kontrolován nebyl ani jednou. S jedinou výjimkou, a to je každoroční dubnové měření na předem oznámených místech...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 01. 2020 10:39

Souhlas

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 13:13

Tolik policajtů na silnicích a hlavně ve svých daních opravdu nechceš... A hlavně jich tolik ani neseženeš.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 01. 2020 15:25

Takže na Slovensku mají násobně více policistů, že když tam jedu, tak vždy nějaké potkám, vidím při kontrolách? Za minulý rok jsem viděl policisty u cesty, u nás, asi dvakrát.

Letos jsem viděl policisty poprvé, v úterý, a kupodivu měli docela žně. Vidět najednou stát sedm aut za sebou, jejichž řidiči budou platit pokutu, a další dobrovolně si pro pokutu přijíždět, přes značku zákaz vjezdu všech vozidel, je asi známka, jak se mnozí řidiči chovají u nás na cestách.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 19:04

Já tedy policejní hlídky potkávám docela často (Středočeský kraj), dost loví i na dálnicích kolem Prahy. Ale je možné, že někde v horách fakt tolik práce neodvedou.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  12. 01. 2020 22:49

Anebo je to ukazka toho, ze znacka je tam jen pro vyber ci nejake omezeni, ktere se zrodilo v hlave nekoho jako byl mr.dolinek nebo ajwantmor hulan.

Odpovědět  |   | 
MM  |  09. 01. 2020 10:12

Stát to vyřeší jako vždy. Zvedne pokuty a bude tvrdit že teď už to vážně zabere. Hlavním cílem bude snadné měření rychlosti.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  09. 01. 2020 11:41

Bylo by fajn, kdyby se stát snažil něco udělat se stavem silnic II a III. tříd.
Absolutně bez namalovaných krajnic ( v noci za deště super zážitek), utrhané krajnice, díry atd.
Řidič nevím, kam koukat dřív. Nejhorší je středočeský kraj.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 13:16

Středočeský kraj je, co do stavu silnic, svět sám pro sebe. Jenže taky jich má na starost nejvíce. Máme silnice z každé vesničky do každé vesničky v okolí, často ještě nesmyslně klikaté. Jsou to tisíce a tisíce zbytečných kilometrů asfaltu, o které se musí pečovat. A nejhorší je, že na opravy často ani není kde brát, protože stát sám dotace nedá (není z čeho) a EU na tohle taky ne.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  09. 01. 2020 12:37

díky pomalým autům musíme předjíždět, tam kde dříve byla přerušovaná čara je teď plná, nepoužívání blikačů, blázniví cyklisti...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 01. 2020 14:12

Na bicykli som jazdil v Kanade, v centre Londyna, na SK, v Rakusku a v Cesku.

Resp. po pristahovani sa do CR som prakticky prestal, maximalne extremny vidiek. Je to skratka nebezpecne kvoli arogancii a agresivite vodicov voci cyklistom. Napr. sa mi NIKDE inde nestalo, aby ma z cyklocesty vytlacilo auto. V Cesku ano.

Odpovědět  |   | 
karelhrabe  |  09. 01. 2020 13:02

Najel jsem minimálně 1.5 milionu kilometrů bez nehod poslední pokuta za rychlost 63 km hod před 7 lety ! Řidič musí sledovat i situaci za sebou a předvídat !§Ale dnes si mladici kupuji auta o obsahu 3 litry hned po ziskání Ř P oprávnění !!!!A nic ty neschopné vetšinou přeplacené a přemnožené nicky na ministerstev pořád vymysli něco co už je dávno v zahraničí vymyšleno !!!!!V zahraničí vám zabaví auto když nemáte na pokutu !!!!!PROČ TO NENÍ U NÁS ??? PROTOŽE JE JEDNODUŠÍ ZVEDNOU POKUTY NAŠÍM ŘIDIČŮM !!!! POKUD NEPROPUSTÍ MINIMÁLNĚ POLOVINU ŮŘEDNÍKŮ ZE VŠECH MINISTERSTEV TAK TO LEPŠI NEBUDE

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  09. 01. 2020 14:54

Tak to vite, ukolem ministra dopravy je vybrat co nejvice penez na mytnem, aby bylo na dotace pro stbakovy firmy. Preznacit co nejvic starych komunikaci na novou dalnici, aby byly plusove body. Dat duchodcum slevu na vlak, protoze hlasy se hodi. Ze se na oplatku nedavno zrusilo zpatecni jizdne, ale ticho po pesine. Prirozeny zajem a dlouhodoba koncepce u ktere by byla shoda napric politickym spektrem v CR chybi. Motorismus se stal jiz natolik dostupnym a levnym, ze je z nej spotrebni ukonon. Na ktery maji pravo vsichni, ihned a rozumi mu take nejlip. Prirozeny respekt k fyzikalnim zakonum a konani kolem sebe se ztraci. Auta maji usb c na ktery nemam ani jeden spotrebic, vsechno hlida elektronika. Neni tedy treba nic nerit, o vsechno se musi postarat elektronika. Rozesupy sprosty pojem, predvidani nic, zdravy usudek nic, selsky rozum nic, obycejna lidska slusnost a vzajemna ohleduplnost take nic. Nehoda je prirozena soucast provozu, hlavni je ze uz jsme nekam volali. Vsechno kryje pojisteni, co plati ve vsech pripadech krome toho vaseho. Do cesty je treba narvat co nejvice retarderu, blikacek, ostrych obrubniku. Nyni musime doplnit palivo repkou, co zere membrany a zanasi karburatory. Hlavni je mit v aute multimedialni system, vsude miniaturni parkovaci mista a nyni nove nejvysssi emisni tridu. Dojit si par set metru bez auta neznamy pojem. Tak jo, uzijme si to, kdyz je to to, co chceme. Obeti a pozustalych je mi samozrejme lito. Hlavne u nehod, ktere zavinil nekdo jiny...

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 01. 2020 15:40

Řepka zanáší karburátory? Pojď nám o tom něco povyprávět, prosím.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 19:06

Nevím, co hulíš, ale měl bys s tím přestat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2020 15:47

A ta statistika zohledňuje počet najetých km nebo alespoň počet provozovaných vozidel v registru?

Jestli ne, tak se není o čem bavit, nazdar.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  09. 01. 2020 16:28

Jestli ta statistika nebude porovnání se srovnatelně velkými zeměmi, například Rakouskem, kde se jezdí více a nehod je méně.
Nezdá se mi, že bychom si měli jako řidiči moc vyskakovat, ale spíše se drbat za ušima, zda by to opravdu na těch cestách nemohlo vypadat-i díky naší jizdě- lépe, co myslíte??

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 01. 2020 08:37

Obě tvrzení, že by se mohlo jednat o srovnaní mezi státy, i že se v Rakousku jezdí více než v ČR, jste si vycucal z prstu.

Přitom je evidentní, že uvedený expert při meziročním hodnocení nezohledňuje trend vývoje provozu a řadí se tak k naprostým blbům, kteří nezvládají elementární základy statistiky a generují podobná tvrzení stylu ženy bourají méně než muži apod.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  09. 01. 2020 17:15

Průměrné stáří auta u nás je 14 let nebo snad dokonce více. Takže ono to tak s těma asistentama nebude tak horké. Takže na to by se taky mělo zaměřit. Statistika vypovídá taky o tom, že současný systém stále se zvyšující represe se zaměřením na měření rychlosti nic nemění. Takže tady se to nepovedlo. Co se tak zaměřit na autoškoly, nebezpečná místa častých nehod a sledovat i jiné věci než špatné parkování a zda někdo nejede 60 místo 50. Velkým nešvarem je telefonování a internet za volantem, nepásání se apod.

Odpovědět  |   | 
Fráňa  |  10. 01. 2020 14:56

Konecne taky smysluplny prispevek, napadlo me to same, kdyz jsem to cetl. Co naplat, ze nove auta maji tisic serepeticek, kdyz si stejne vetsina lidi muze dovolit leda tak 15 let starou kraksnu? Kolikrat kdyz vidim ty smrtelny nehody, tak je tam Felicie vs obri nove SUV a podobne. Za druhe taky rychlost se meri porad na stejnych mistech a ruku na srdce, vetsina tech mist je naprosto v klidu. Vidim to v Brne kazdy den, pokutuje se za 60 na mestskem okruhu, kde proste jedou takhle skoro vsichni kvuli plynulosti dopravy, ale ze by tu nekde byl smrtak si uz dlouho nepamatuju. To ze se spousta lidi zabije nekde v noci ci nad ranem mimo obec na polorozpadlych silnicich uz nikdo neresi.

Vazne by me zajimala statistika te umrtnosti mesta vs dalnice vs silnice I., II. a III. tridy.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  09. 01. 2020 17:42

Ke snížení smrtelných nehod by taky přispělo zrušení neomarxistické zhovadilosti - přednosti chodců na přechodech. A dále zveřejňování následků nehod a zejména tím myslím NEZAKRÝVAT oběti v reportážích z nehod, naopak ukázat co zbyde z člověka po těžké nehodě. Ono to víc lidem dojde, co je to nehoda, když uvidí ještě chroptící půlku hlavy nebo nadechující se lidské torzo bez rukou a nohou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2020 19:09

Máš někde čísla, kolik lidí právě tímhle zemřelo? Tím, že chodec vlezl před auto s tím, že má přednost? Je to aspoň pět procent z celého počtu mrtvých?
Zobrazování následků a obětí bude mít akorát jediný výsledek - totální otupělost lidí. V době, kdy utrhané ruce a nohy jsou v každém druhém filmu a seriálu to fakt nemá vůbec žádný účinek.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 01. 2020 11:14

Zruseni prednosti chodcu na prechodech dava smysl pouze tehdy, pokud se zaroven zrusi cela instituce prechodu pro chodce.

V soucasnosti ma na cele ulici ve meste prednost motorove vozidlo pred chodcem, akorat na presne vymezenych mistech, tedy prechodech pro chodce, je to obracene. Takovy stav je velice nevyvazeny a silne uprednostnuje motorova vozidla pred chodci ve mestech. Jaka by byla motivace chodcu pouzivat prechod pro chodce, pokud by na nem nebyl nijak chraneny?
Zrusme tedy prechody pro chodce a zavedme po celem meste stav, kdy na ulici nema prednost ani vozidlo pred chodcem ani chodec pred vozidlem.
Chodci tak nebudou mit misto, kde jsou pred vozidly chraneni a zaroven motorova vozidla nebudou mit zbytek ulice jen pro sebe a budou muset pocitat s tim, ze se na ulici pohybuji chodci.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 01. 2020 14:14

Vtipne... vydavat za neomarxisticku zhovadilost vec, ktora je desatrocia bezna aj v tych najkpatilistickejsich krajinach sveta.

Nehovorim uz o tom, ze vnasat primitivne vnimanie politickeho myslenia do cisto dopravnej problematiky je diagnoza.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  09. 01. 2020 18:07

Ale hovno. Na silnicích je relativně čím dál bezpečněji, v rozporu s tím že roste objem přepravy a restrikce na silnicích. Komu se nelíbí tento úspěch dokonce bez zásahu státu, ať postaví další silnice. Vázena redakce : snad vy motoristický server nemusite urážet své čtenáře motoristy, abyste nadpis článku prejali vylhany od státu. A dále Uvědomte si, že stát vždy bude říkat, že mrtvých je hodně. Říká to furt 20 let co si pamatuji. Furt stejná ohrana deska. To je snad pod vaší úroveň ne?

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 01. 2020 08:42

Souhlas!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 01. 2020 19:12

Pokud jsou na silnici mrtví a zvláště nevinní mrtví, tak je to vždy špatně. Nebo si myslíš, že stát někdy bude uvádět, že nyní je ten správný stav mrtvých? To by od státu byla pěkná hloupost.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  14. 01. 2020 10:55

Něco na tom je - politici nám servírují obecně jen to co se jim hodí a počty mrtvých se jim hodí, aby od lidí mohli plošně vyždímat co nejvíc na potuchách a co nejvíc nás omezit. V Německu ale třeba i v Anglii jsou už tak debilní, že neustále snižují rychlost až klidně na 30km v hodině - samozřejmě to myslí dobře - aby bylo méně mrtvých a méně emisí. Ironií je, že v Anglii zjistili, že nižší rychlost nesnížila nehodovost, ale naopak zvýšila a v Německu nižší rychlost nevedla ke snížení emisí, ale spíš ke zvýšení. Evropu už bohužel řídí nějaký čas idioti... Statistika mrtvých je samozřejmě zmanipulovaná, neboť se nelze dívat jen na strohé číslo - jde o to, kolik jezdí aut a kolik najezdí km a i když celkový počet mrtvých stagnuje, tak úmrtnost vlastně každoročně klesá, neboť stoupá jak počet vozů i kvůli růstu počtu obyvatel ČR a stoupají i najeté km. Zajímavé je, že třeba o letecké dopravě naopak tvrdí jak je bezpečná, neboť při leteckých nehodách sice každoročně zahyne mnoho lidí, ale v poměru k přepravní vzdálenosti je to vlastně málo... Proč stejně jako u letecké dopravy ti mamlasové neuvažují i u automobilové je podezřelé a jde spíš o to vytvořit si alibi pro další restrikce autodopravy...Jestliže v 90letech zemřelo na silnicích kolem 1400lidí ročně a dnes zhruba 1/3, tak to ve skutečnosti není pokles o 2/3, ale klidně o stovky %, neboť v 90letech jezdilo po silnicích zlomek aut, náklaďáků a kamionů proti dnešku!!!!!!!!!!

Na druhou stranu by neškodilo, kdyby si někteří řidiči zopakovali matematiku z 6třídy. Máte 4km omezení na rychlost 80km/h - kolik času ušetříte, když pojedete 110km/h??????????
4/80=0,05h*60=3minuty, 4/110=0,03636h*60=2,18minuty tedy 2minuty a 11sekund... úspora je pouze 49vteřin, tak až pojedete v létě nějakou uzavírkou, podívejte se kolik imbecilů jede víc než 80km/h.... Rozdíl v čase naprosto zanedbatelný, ale rozdíl v energii nárazu zásadní, neboť energie nárazu roste druhou mocninou rychlosti a svodidla, která vás dělí od dělníků. kteří mají doma rodiny, jsou dimenzována na rychlost 80km/h a ne na 110km/h!!!! Pokud totéž vozidlo jede pouze o 30km rychleji, znamená energie nárazu se téměř ZDVOJNÁSOBÍ!!!!!!!!!!!! Vy ale chybu udělat nemůžete že jo...ale stejně zkuste zapřemýšlet, zda vám 49vteřin stojí za riziko, že uděláte s něčích dětí sirotky..a nemyslím ty imaginární ze Sýrie:):)

Odpovědět  |   | 
Kocka  |  10. 01. 2020 18:32

Dokud bude platit, že čím dražší auto, tím arogantnější dement za volantem, tak se nic nezmění.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 01. 2020 19:04

A to fakt plati?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 01. 2020 21:25

To je totální nesmysl. Mě ohrozily v poslední době stará Impreza a další dvě těžké ojetiny BMW 3 a něco od Fiatu (asi Marea).
Mezi cenou auta a chováním lidí není žádná úměra, je to jen domněnka v tvé hlavě.

Odpovědět  |   | 
ZF  |  11. 01. 2020 14:35

Tak pro lidi typu Kocka je drahý vůz i 10 let stará ojetina. Pro mnohé je to lákavá cesta k výkonnému autu za zlomek ceny. Ale pořád odznak na kapotě nemá žádnou spojitost s umýsly řidiče. Ikdyž některé značky přitahují více omezenců..

Odpovědět  |   | 
Milan  |  14. 01. 2020 09:16

Jo to je v zásadě pravda a souvisí to holt s povahou lidí - skromní lidé, kteří se nikam necpou, netouží po funkcích a povyšování či vydělat balík málokdy udělají nějakou závratnou kariéru, málokdy založí firmu nebo se dostanou do nějaké vyšší politické funkce - to jak lidé řídí velmi přesně odpovídá jejich skutečnému charakteru - tak to prostě je. Dokonce jsem se setkal s několika chytrými ženami, které si všímají jak se chová potenciální partner právě za volantem, neboť auto je taková komfortní zóna, ve které se lidé moc nekontrolují a chovají se přirozeněji, než když jdou po ulici nebo na večeři a je tedy snadnější odhalit skrytou agresivitu - něco na tom bude. Zapomněl jste ale ještě na jednu originální skupinu - řidič bílé dodávky:) Ti se chovají velmi podobně agresivně jako řidiči drahých aut i když žádné společenské postavení nemají. Nejspíš mají pocit, že kdyby nedovezli vložky v čas do obchodu, tak by přestalo slunce vycházet:):)

Odpovědět  |   | 
Milan  |  14. 01. 2020 09:01

Já nevím co se diví - lidská mentalita je něco, co se mění velmi pomalu v řádech stovek let a někdy ani to ne. I po cca 500letech žijí romové podobně jako kdysi, jen nekrouží krajinou na vozech - mentálně se ale dost podstatná část populace romů za tu dobu České mentalitě vůbec nepřiblížila. Stejné je to s Čechy - nic zásadního se v naší mentalitě za 100let neudálo a troufnu si říct, že pokud by se někdo přenesl v čase dopředu nebo zpět, poměrně snadno by se přizpůsobil, neboť za tu dobu se česká mentalita nijak zásadně nezměnila. Schopnost lidí měnit chování se přeceňuje - jsme jací jsme v dobrém i špatném a není žádný způsob, jak lidskou mentalitu měnit. Lidi řídí jako prasata a každý třetí hňup neustále spěchá i když časová úspora rychlé agresivní jízdy je v řádech sekund nebo jen minut, když jedete Praha-Brno - jde jen o pocit že člověk ušetří čas. Vyžaduje velkou dávku sebezapření nezrychlit, když jedete na 50tce 60 a předjíždí vás páté auto za minutu:) Bodový systém úmrtnost trochu zmírnil ale veškerý potenciál snižování mrtvých na silnicích jsme už vyčerpali. Jediné co by mohla policie udělat je se zaměřit cíleně na vyhledávání agresivních řidičů a ty se snažit vybodovat, protože jejich chování je prostě nakažlivé. Jedete po dálnici a dobrá 1/3 řidičů prostě jede trvale v levém pruhu 140-150km/h a ani je nenapadne se řadit zpět do pravého pruhu a ještě mají tu drzost na vás blikat, když potřebuje předjet nějakého šaška, co si to naopak valí po dálnici 90km/h nebo náklaďák... Bohužel je to jako se vším - místo cíleného "pronásledování" řidičů "extremistů" je pro policii snazší namontovat kamery a dávat plošně všem pokuty...:( a taky to víc vynáší...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry