Stát zavře samostatné stanice na měření emisí, měřit bude jen STK

52 komentářů

kolemjdoucí
24. května • 18:53

Zvyšování restrikcí a obstrukcí... omezení svobody pomocí omezení mobility, nic jiného v tom není. Ony by ty pomazané hlavy byly nejradši, aby auta měli jenom bohatí vyvolení, jako kdysi.

Míra
24. května • 20:03

Jenže to by zase velmi omezili byznys. Spíš chtějí "lůzu" vyhnat ze starších aut, znechutit jim kupovat ojetiny a donutit je kupovat každé čtyři roky nové.

JirkaK
25. května • 10:15

Lůzu se starých aut prostě nevyženou. Protože:
1)Se čtvrt stoletím starým karburátorovým fáčkem bude evidentně méně problémů a levnější servis než se zánovní Fabií s readiness kódy a milionem potenciálních kurvítek
2)Průměrný Němec vezme čtyři své výplaty a jde si pro novou Fabii. Průměrný Čech vezme čtyři své výplaty a jde si do áček pro patnáctiletou jedničkovou fabii.
3)Když lidem seberou stará auta, nebudou mít čím jezdit do práce, nebudou platit daně a budou místo toho pobírat sociální dávky :-)

Míra
25. května • 11:01

Nemyslím si to.
Realita: Favoritů už jezdí jen pár, dožívají a přísnější STK to dokončí. Zůstane jen pár kousků opečovávaných nadšenci, či opravdu chudými. Obecně na silnicích auta před r. 90 vidět nejsou v podstatě vůbec, auta z 90. let hodně málo. Většina lidí už přesedla do aut 2000+, o nich mluvíme, těch se tohle týká a na nich je vidět, že záměr státu své ovoce nese. A právě tahle masa lidí je teď v onom zaměřovači vytvořeném kombinací opruzu a legislativy, protože dodnes spokojeně jezdili a nic je nenutilo své pohodové auto už zase měnit, což státu a výrobcům velmi vadí a chtějí je k tomu společnými silami donutit. Někteří to budou chvíli snášet, bavit je to ale nebude a budou postupně přesedat do nových aut (reklamy na úvěry a leasingy se na nás valí denně ze všech stran, nejde uniknout) a už pro ně nebude cesta zpátky, postupně se legislativa ještě posune, s konečným cílem měnit auta pravidelně po ukončení záruky. Jestli pár lidí skutečně přijde o auto nebo o práci nikoho nezajímá, to byznys ani stát nijak neohrozí.

Míra
25. května • 11:38

Navíc u každého opatření se s určitými "ztrátami" počítá. Člověk je dnes jen výrobní nástroj a pro systém je zajímavý jen pokud je produktivní (produktivní ve smyslu produkuje peníze).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaK
25. května • 12:06

Když se na to podíváš pražskou optikou, tak máš pravdu - tam už starší auto neuvidíš. Na venkově jich ještě jezdí hafo a kvůli polofunkční a symbolické veřejné dopravě se bez nich lidi neobejdou. A koupě nových aut? Když na ně někdo nemá peníze, tak na ně prostě nemá peníze a hotovo. Žádný normální člověk nebude dřít celý život jak Bulhar, aby potom všechny úspory vrazil po pěti letech do nového auta. Já mám jedno auto z roku 97 a druhé z roku 88. Měnit nebudu, jen bych si pohoršil a zadělal na problémy.

Míra
25. května • 12:32

Jsem z venkova a nejstarší vídám felicie z druhé půlky 90. let. Vše ostatní je novější. Ty se evidentně auty bavíš a rád se o ně staráš, takový je málokdo. Normální člověk to fakt má na přesuny do práce z práce a podobně a nechce kolem toho skákat, ani před každou STK vypláznout balík za cosi a ještě se klepat jestli projde.
A nikdo nečeká, že budou lidi celý život šetřit, ale přesně naopak - pro stát jsou úspory nejhorší varianta, tak se snaží, aby lidé nespořili (nechtěli a nemohli). Proto je taková podpora nákupů čehokoliv na sklátky. A trh s auty je směřován právě tudy - vezmeš si nové na splátky, několik let splácíš, tím získáš jakoby pokoj od legislativy, navíc jsi podpořil byznys a jsi nucený makat jak šroub abys to utáhnul, takže i stát je spokojený, jdou mu peníze, nevznikají mrtvé úspory a zadlužený občan si nechá líbit skoro všechno, neprotestuje, nestávkuje, maká. A až auto splatíš, tak znovu.

Quebe
25. května • 13:07

Když vypíchnu jen jednu věc - to že kolem auta někdo nechce skákat, je naprosto irelevantní. Auto potřebuje údržbu a čím je starší, tím víc. Protože musí být bezpečné pro své okolí. Není možné brát jako standard, že kolem budou jezdit zanedbané nebezpečné popelnice, protože je lidé mají na ježdění do práce a nechtějí kolem toho skákat.Samozřejmě, že nesouhlasím s tím, když někoho od technické vyrazí za to, že má na dveřích nálepku, to je holt o lidech, kteří tam dělají, ale prostě to auto musí být v důležitých provozních parametrech v pořádku, což se neobejde bez toho, aby kolem toho majitel skákal. Kdo s tím má problém, tak si holt musí co 4 roky koupit auto nové a nebo se přepravovat jinak.

Driver
25. května • 14:12

Ne, nová auta si lidi,co dřou 10hodin denně za 30.000czk soboty neděle a často i za méně, kupovat nebudou. Nejsou idioti. Ten, kdo za 8 hodin sezení v kanclu má více, a ještě má vedlejší příjem, koupí si nové auta do rodiny i dvě. A v CZ se prodá na RČ asi 20% aut, zbytek vše na IČO. Tak je asi jasno.

Míra
25. května • 17:04

Jasně že dobrovolně ne. A stát to taky dobře ví, proto je k tomu dotlačí. Celou dobu o tom mluvím.

kolemjdoucí
25. května • 18:33

Pokud by je chtěl dotlačit k pořádné údržbě tak v pořádku, ale proč by potom chtěl zvedat ekologickou daň a rušit kontrolní stanice bez náhrady? Nějak to neladí dohromady, že? Asi to je přeci jen trochu jinak.

Míra
25. května • 20:06

Ne, jak jsem psal, jediný zájem státu a výrobců je znechutit majitelům stará auta a nákup ojetin a přinutit je kupovat nová auta. Stát ví, že to lidé dobrovolně neudělají, tak je k tomu bude stále aktivněji tlačit.

kolemjdoucí
25. května • 20:18

No, všichni víme co vytlačí... kde nic není, ani smrt nebere.

Míra
25. května • 23:54

I o tom jsem psal - není to cílené na ekonomicky nejslabší vrstvu obyvatel, z nich opravdu není co vymáčknout. Ale těch až tak moc není. Ti jsou v podstatě odepsaní, protože nepředstavují žádný potenciální zdroj peněz a stát to dobře ví. Je to cílené na takový ten hlavní proud obyvatelstva, tedy ty, kdo dnes jezdí už moderním ojetým autem kolem roku 2000 - 2005 a jsou s ním spokojení a nehodlají ho měnit, případně plánují nějakou novější ojetinu. Právě o ně jde, ti pro stát a výrobce aut představují obrovský nevyužitý potenciál, který chtějí za každou cenu "vytěžit". Stát moc dobře ví, že tihle lidé auto potřebují a tu splátku vždycky nějak dohromady dají (případně mají i nějaké úspory, což jsou pro stát mrtvé peníze, neví o nich a nic z nich nemá, což ho taky velmi štve), tak je k výměně auta za nové kombinací opruzu a legislativy prostě postupně donutí.

kolemjdoucí
26. května • 17:17

Mluvíš o střední vrstvě, jenže ta u nás v podstatě neexistuje. Tohle by sedělo spíš na němce. Navíc lidi v Česku, spadající alespoň zhruba do podobné kategorie, si nekupují auta nová, ale ojetá, a navíc ne na splátky, ale za hotové. Jediné, co se ve finále stane je to, že se opět zvýší průměrný věk aut, jen možná ne tak rychle, a navíc stoupne cena ojetých vozů, protože slušných aut, co tou zbytečnou buzerací projdou, bude míň. Ne nadarmo jsou největším byznysem auta ne nová, ale dva až tři roky stará - málokomu se chce tratit polovinu ceny vozu v prvních dvou letech (kromě firem, ty si to odepíšou, a navíc jsou schopny docílit lepších cen při obměňování flotily).S těmi úsporami mi připomínáš Singera, ten si taky myslí že lidi sedí na prachách. Kde by je lidi vzali, když prakticky všichni, kterých se tohle téma týká (tedy kromě pár vyvolených), tu žijí od výplaty k výplatě? Darmo mluvit...

Quebe
25. května • 15:13

Souhlasím. V tom případě asi nezbude nic jiného a holt investovat do oprav nefunkčních brzd, vymlácených náprav, úniků oleje, zrezlých nosných prvků karoserie a dalších zbytečností, kolem kterých obyčejný člověk nechce skákat. Buzerace, ale co naděláme.

Míra
25. května • 13:21

A že zrovna ty jsi najednou tak zásadový v dodržování předpisů. Nedávno jsi tady přesvědčoval, že se sám rozhoduješ kdy předpisy dodržovat a kdy ne, a že rychlostní limity jsou pro tebe jen doporučení. A dnes že je potřeba být bezpečný pro své okolí. To nebude Alzheimer, to vypadá na rozdvojení osobnosti. Jekyll a Hyde.

Quebe
25. května • 13:33

Spíše bych řekl, že jde jen o nepochopení souvislostí z tvé strany.

Kuk Vykuk
24. května • 15:20

Zhovadilost na zhovadilost. Tím jenom dokazujou jak je celej jejich systém prohnilej. Btw někde jsem ještě před dízlgejtem čet jak je prohnilá samotná Dekra.

Míra
24. května • 15:41

Obecně - cokoliv funguje za peníze, tam nelze zaručit správnost.
A dnes funguje za peníze už všechno.

Driver
24. května • 10:12

1800 samostatných stanic měření emisí se zavře, jejichž kapacitu by mělo pokrýt současných 370 stanic technické kontroly. Doporučuji tu větu přečíst třikrát. Jsem sám, kdo už pochybuje o tom, že i v blázinci by takový nesmysl nevymysleli? :-)) A mimochodem, když jsme žádali o licenci na nové STK, tak ne, tři stanice na 60.000 obyvatel, to je asi 40.000 vozidel prý stačí. NESTAČÍ, FRONTY JSOU NA TÝDEN DOPŘEDU! Teď budou chlácholit tím, že uvolní nové licence? STK se neuvede do provozu mávnutím kouzelného proutku. Než to někdo postaví a zprovozní, tak už teď je pozdě. A do roku 2018 jich 1800 zavřou. Kolik jich otevřou? Sto? Padesát? :-D To bude masakr. Čekám fronty na měsíc... Koupíte ojetinu, a měsíc budete čekat než budete jezdit. Možná ne v Praze, ale republika není jen Praha. Kdo tohle navrhl a schválil? Nemáte jména??? 3-[

PAVEL
24. května • 12:58

90% emisí se provede při STK již dnes, ostatní emisní stanice mimo STK paběrkuji. Fronty se začaly dělat po novém roce co MD zavedlo přísnější měření emisí a focení vozidel. Až bude každá STK na každým rohu, tak to projde každý šrot i bez úplatků.

Driver
24. května • 20:25

1) Kde jsi došel k tomu, že 90% ME je na TK? U nás ve městě je to opačně...
2) Kdy bude STK na každým rohu? To jako mávnou proutkem a ona se sama postaví zde dne na den?
3) Dílčí problém je focení je spíš jen takový oříšek pro techniky před důchodem, nebo se špatným zrakem, ale spíše je systémový problém časomíra pro výkon. Nemůžeš za 30minut udělat jedním technikem tři auta, ale jen jedno. Takže logicky potřebuješ na zvládnutí stejného počtu aut 3x tolik techniků a Ti nemohou na jednom STK kapacitně fungovat. Proto jsou potřeba další STK stanice

sokar
24. května • 8:20

Dojel sem na emise se 4 roky starým autem najeto nula nula nic a kvůli čemusi v řídící jednotce, kde prej musí být všude nuly nebo jedničky sem emise neudělal. Musel sem zajet do servisu, kde to všechno znulovali nebo zjedničkovali a druhý den repete. Předemnou tam byl nějakej trouba se stodvacítkou a udělal v pohodě.Tak k čemu ty emise sou ? Jenom tahaj z lidí prachy a je to státem garantovaný byznys. Pijavice.3-[

Quebe
24. května • 13:21

Ty nuly a jedničky jsou takzvaný "readiness kód", který indikuje funkčnost/nefunkčnost emisního systému. Pokud jsi měl auto v pořádku a přesto jsi přes tuto kontrolu neprošel, musel jsi před samotným měřením dělat něco, čím jsi jeho hodnotu resetoval, třeba připojil diagnostiku. Po resetu je potřeba s autem najezdit několik km, než se na základě měření parametrů emisního systému hodnoty ustálí na skutečných hodnotách.Že tě vyhodil, je naprosto v pořádku - neměli jak zjistit, zda jsi se v tom nehrabal, nevylágroval lambda sondu atd.

Míra
24. května • 13:38

Neměli jak zjistit vylágrovanou lambda sondu? A nač je potom to vlastní měření emisí?

Quebe
24. května • 13:51

Na to měření emisí si tam můžeš například funkční sondu od kamaráda půjčit a pak bude měření v pořádku. V takovém případě pak readiness kód odhalí, že ve skutečnosti ji máš vylágrovanou, protože v něm bude zapsána porucha. Samozřejmě, že to jde ošulit tak, že pojezdíš s půjčenou sondou, ať je i readiness kód v pořádku, ale daleko hůře se to realizuje a málokdo něco takového vůbec ví.Krom toho, aby byl emisní systém způsobilý, nestačí se pouze vejít do emisních limitů, ale i jednotlivé komponenty by měly pracovat v rámci svých specifikací. Tedy opět readiness kód...

Míra
24. května • 15:03

Sice rozumím, ale tak trochu to popírá smysl emisních systémů a hlavně měření emisí, když se do emisních limitů vejdu a přesto kvůli nějaké chybě neprojdu.
Smysl emisních systémů a následného měření je přece v tom, aby auto nesmrdělo, ne? A když lze splnit emisní limity i s něčím nefunkčním, nebo se zapsanou chybou, tak v tom nevidím problém.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
24. května • 15:11

Jasně, že jde o to, aby auto nesmrdělo, ale pokud diagnostika značí, že se někde vyskytuje problém, může to znamenat, že brzy problém s emisemi být začne, protože v systému je pouze prozatím latentní porucha. A vzhledem k tomu, že pokud se závada neprojeví i jinak, tak na to nikdo ani nesáhne a auto bude smrdět až do příštích emisí, řeší se i tohle.

Míra
24. května • 15:36

Jo takhle. Protože něco "může znamenat", tak se to bere jako že znamená.
Uvědomuješ si, že to je přesně stejná logika, jako v tomhle vtipu:
Uživatel: "Proč bych měl platit nějakej poplatek za vypalovačku a média, když nebudu nic krást?"
Zákonodárce: "Protože máte nástroj."
Uživatel: "Tak to mě zavřete za znásilnění sousedky!"
Zákonodárce: "Vy jste znásilnil sousedku?"
Uživatel: "Ne, ale mám nástroj!"Ale z toho vtipu je bohužel patrné, že se tahle převrácená logika už stala běžnou realitou. Člověk je už předem kriminalizovaný, platí presumpce viny. A teď už se jen rozšiřuje okruh "závadných chování", na které se presumpce viny aplikuje. Co asi bude za pár let?

Quebe
24. května • 17:01

Vždyť tohle je přece demagogie. V žádném případě to stejná logika není. Tohle žádná presumpce viny není. Máš to v pořádku? Nemáš, tak to sprav. Ono to sice zatím funguje, ale toto a toto nepracuje v navržených specifikacích.Představ si, že dotyčný přijede na STK a na kolech bude mít jen dva šrouby z 5. Však ono to na pohled jede a chová se úplně stejně, jako s pěti šrouby. Až to jednoho dne přepínané šrouby nevydrží, rupnou a kolo uletí. A nebo taky ne, všechno má svou pravděpodobnost, že jo. Jen se to může stát. Necháš ho jet?

Jan
18. července • 16:00

Ty musíš být hroznej idiot!!?

Míra
24. května • 17:53

Tak jakto že stačí zajet do servisu, chyby vymazat a najednou je to v pořádku? Předtím vadilo, že "se to může pokazit". Teď se to může pokazit úplně stejně, ale už to překážka není a už mi za to neodmítají dovolit jezdit.
Se šrouby by to bylo stejné, kdybych je tam měl všechny, ale v paměti auta bylo napsáno, že kdysi byly povolené a tak by mi kvůli tomu odmítli dát nálepku. Šrouby sice mám, ale jezdit nesmím, mohly by se povolit a jezdil bych do další STK na povolených.
Když mi nechtějí něco dovolit s odůvodněním, že chtějí zabránit, abych v budoucnu neporušil předpisy, tak je to presumpce viny. Ještě se to nestalo, ale už jsem za to omezovaný.

sokar
24. května • 18:11

Já to taky nepobírám. Našli mě tam jedničku či nulu a poslali pryč - respektive k jejich kamarádovi, který to dělá. Tak mi to udělal a já jezdil nějakou dobu jak debil a pak šel zas na emise a tam mě řekli že dnes to už nejde protože systém....
Tak sem jel dom a druhý den repete a samo zaplatit zase bakšiš. Nejlíp je to udělat tak, že jim tam auto nechám za drobný poplateček a oni emise udělají a to tak, že tam auto uvnitř stojí tak 2 minuty a je jako cajk a v poho.....

Míra
24. května • 17:51

Tak jakto že stačí zajet do servisu, chyby vymazat a najednou je to v pořádku? Předtím vadilo, že "se to může pokazit". Teď se to může pokazit úplně stejně, ale už to překážka není a už mi za to neodmítají dovolit jezdit.
Se šrouby by to bylo stejné, kdybych je tam měl všechny, ale v paměti auta bylo napsáno, že kdysi byly povolené a tak by mi kvůli tomu odmítli dát nálepku. Šrouby sice mám, ale jezdit nesmím, mohly by se povolit a jezdil bych do další STK na povolených.
Když mi nechtějí něco dovolit s odůvodněním, že chtějí zabránit, abych v budoucnu neporušil předpisy, tak je to presumpce viny. Ještě se to nestalo, ale už jsem za to omezovaný.

Quebe
24. května • 19:26

Ty chyby by neměly jít vymazat, respektive, registr by neměl být zvenčí přístupný. Já se teď ale s tebou nebavím o těch situacích, kdy je kód zresetovaný a ve skutečnosti je vše v pořádku. Já se bavím o situacích, kdy je chybový kód přítomen oprávněně - a tedy se ti snažím vysvětlit, že i tohle je dobré zkoumat. Problém je, že tyto dva stavy nelze rozlišit a tím pádem vyletí i ten, kdo ho má pouze zresetovaný.Řešení je ale jednoduché - dáš si projížďku a pokud je vše v pořádku, nebude problém. ŘJ si při té jízdě proměří všechny parametry a prohlásí data za validní, měřením ověřená (to je tuším ta jednička na začátku) a je po problému.

Míra
24. května • 19:57

Víš prosím o tomhle víc? Jistě by to pro mnoho lidí bylo užitečné a ušetřilo by jim to peníze.
Třeba z jakého důvodu a proč se tam může zapsat "neoprávněný" chybový kód, nebo jaká číslice je vlastně špatně a jaká dobře (aby někdo nezko ušel vydělávat jen na neznalosti) a podobně.
Díky.

Quebe
24. května • 21:22

Problém je v takzvaném rozšířeném readiness kódu. Má tvar 100-00000000.Čísla za pomlčkou jsou bity indikující stav komponenty emisního systému. 0 = dobré, 1 = špatné. To je holý readiness kód. Pokud je vše v pořádku, jsou to samé nuly. Samé nuly tam budou i po resetu. Ta tři čísla před pomlčkou jsou jeho rozšířením. A právě s první pozicí je problém. Pokud se registr z nějakého důvodu resetuje, bude na této pozici nastavena jednička (jako v příkladu nahoře), která značí, že dosud neproběhlo měření jedné nebo více komponent. Tedy, že hodnoty v "holém" readiness kódu jsou důsledkem resetu a nejedná se o validní data, na základě měření. Jinak by nebylo možno rozlišit, zda ty nuly tam nejsou jen díky resetu.Jak se s autem jede, ŘJ monitoruje jednotlivé komponenty emisního systému a průběžně provádí testy. Pokud je vše v pořádku, zůstanou všude nuly, pokud ne, nastaví příslušný bit na 1, čímž ohlásí závadu. Jakmile proběhnou všechna měření, nastaví se první pozice rozšířeného readiness kódu na nulu, značící, že data v holém kódu jsou nyní validní.Zjednodušeně:
Kód bez závad s validními daty vypadá takto: 000-00000000
Zresetovaný kód s daty, která nejsou validní, vypadá takto: 100-00000000
Kód se závadou katalyzátoru s validními daty vypadá takto: 000-00000001Tedy po té první jedničce jdou jednoduše z toho důvodu, protože se vlastně neví, zda je vůz skutečně bez závad, protože ty nuly nemají žádnou informační hodnotu a jedná se pouze o reset stav.

Quebe
24. května • 21:40

Ještě bych dodal:K resetu hodnot dojde typicky při mazání chyb přes diagnostiku a při odpojení baterky.

Míra
24. května • 22:36

Dá se z toho odvodit, že když odpojím baterku, tak pak neprojdu na emisích?
To je vynikající.
To brzy začnou stoupat ceny aut s karburátorem, protože pro nejnižší příjmové skupiny to bude jediná možnost jak mít auto. Tedy auto, se kterým můžou na silnici :-)

Quebe
24. května • 22:45

Ale vždyť to žádný faktický problém není. Stačí nedělat servis těsně před kontrolou, ale třeba týden před plánovaným datem a je po problému. Ten týden pojezdíš, kód se dá do kupy a dobré.A kupříkladu já to řeším tak, že provedení STK zadám rovnou servisu, nemusím se s ničím drbat a rovnou si vyzvednu auto s obnovenou technickou :-)

Míra
24. května • 23:12

Jasně, ale to platí pro tebe, protože to víš a znáš. Kdo to neví, tak se mu může stát, že ostrouhá kvůli naprosto malicherné věci, případně že se najdou stanice, kde budou neznalost lidí i trochu zneužívat. Navíc spousta lidí si ani nemůže dovolit dát auto do servisu a nechat vše na něm. Takový postup by samozřejmě byl ideální, ale v poněkud jiném ekonomickém prostředí.

Quebe
25. května • 10:41

To ano, ale takoví lidé tomu holt jdou naproti, protože se nezajímají a pak se diví. Já se taky o spoustu věcí nezajímám, a tak je potřeba se smířit s tím, že v těch oblastech se můžu stát snadným cílem těch, co na mé neznalosti chtějí vydělat. Naštěstí je většinou i tak dost času si o věci něco načíst a nenechat se natlačit do řešení, kterému nerozumím.PS: Za to, že mi v servisu udělají STK nic navíc neplatím - účtují mi pouze poplatky, které bych platil i kdybych tam jel sám. Samozřejmě, že tam nejedu jen s tímto a řeším to v rámci roční údržby (prohlídka, olej, klima, filtry + drobnosti, co se vyskytnou). Ale to je nutná údržba - kdo na tohle nemá, měl by zvážit, zda není vlastnictví auta mimo jeho finanční možnosti.

Míra
25. května • 11:58

A to jsi před pár dny v diskuzi o dálničních známkách chápavě psal jak jsme každý jiný a jak je těžké umět vidět věci v širších souvislostech. Jako by to ani nebylo z tvé hlavy.

Quebe
25. května • 12:44

A jakou to má spojitost? Jak jinak bys to tedy chtěl dělat? Kontrolovat ten kód smysl má a výše máš vysvětleno, proč ta jednička na začátku není jen nějaká bezvýznamná formalita, na které by vyhazovali bezdůvodně.

Míra
25. května • 13:10

No minule jsi chápal, že jsme každý jiný a že každý může věci vidět jinak a dnes najednou ne a tak trochu odsuzuješ ty, kteří to nedělají jako ty. Moc dlouho ti ta chápavost nevydržela. Asi jsi zrovna neměl svůj den, když jsi to psal :-)

Quebe
25. května • 13:15

No počkej a v jakém smyslu? Nějak to tam nevidím.

Míra
25. května • 13:13

Jako Alzheimer. Světlá chvilka, ale už je zase pryč :-)

Míra
24. května • 15:11

A jak vidím, pekelník nade mnou došel ke stejnému logickému závěru - když mi naměří emise dobré, tak jsou prostě dobré a basta.

Sokar
24. května • 14:49

No zajimave je ze sem se v aute nehrabal a ani nikdo jiny. Takze v podstate auto bez tohoto nulovani a jednickovani jako stodvacitka sou na tom lip. Kdyz merili emise tak pokud byly hodnoty ok tak je prece nemela nejaka nula nebo jednicka zajimat.:-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
24. května • 15:22

Jak říkám, to že je porucha prozatím latentní, neznamená, že je systém v pořádku a jako takový by měl být hodnocen jako nevyhovující, protože takový stav je pouze dočasný a porucha postupem času začne správnou funkci systému ovlivňovat.Ale buďme rádi, že podobné krámy nemají všechny systémy auta. To by pak neprošel skoro nikdo :-D

Míra
24. května • 15:49

No, já myslím, že to dopadne jako v Tankovém praporu: Soudruzi, ukazuje se, že dva roky je pro zvládnutí tak složitého stroje málo...
Prostě že u žádného systému se nedá zaručit funkčnost a tak dalším krokem bude zkrácení platnosti měření emisí a STK na rok.

Doporučujeme

Články odjinud