Stát povede dálnici D3 Posázavím

Ve stínu slávy, že po letitých peripetiích začne dostavba severočeské dálnice D8, se na podobnou anabázi zadělává i na jihu od Prahy. Stát bez velké pozornosti definitivně rozhodl, že dálnice D3 povede Posázavím.
Stát povede dálnici D3 Posázavím

„Ředitelství silnic a dálnic definitivně přistupuje k pokračování investiční přípravy dálnice D3 pouze v západní variantě,“ potvrdila mluvčí investora Nina Ledvinová. 

Jejím slovům dává za pravdu i vypsaný tendr na projektanta D3 v úseku od pražského okruhu až k Václavicím nedaleko Benešova. Hodnota zakázky se blíží 300 milionům korun, vítěz musí splnit několik úkolů. Vytvoří například dokumentaci pro územní rozhodnutí, stavební povolení a zadání stavby, připraví výkup pozemků a bude stavbu dozorovat. Po letech se tak sune příprava středočeské části D3 kupředu. Lze ovšem čekat, že se proti dálnici přes turisticky přitažlivé Posázaví vzedme vlna odporu.

„Při přípravě musíme bohužel počítat s poměrně silným odporem některých obcí nebo obyvatel na celé trase,“ je si vědoma Ledvinová. I proto úředníci nehýří optimismem v otázce termínů. Územní rozhodnutí očekávají nejdříve v roce 2015, pak bude následovat výkup pozemků. Mezi odpůrce dálnice patří hlavně obce, které se spojily do zájmového sdružení Klid. To nyní hledá možnosti, jak stavbu dálnice zastavit.

Pro zasvěcené není příklon k západní variantě velkým překvapením. Stát se ji snaží prosazovat dlouhodobě, před lety se k ní přiklonila i komise expertů ČVUT. Dálnice D3 se tak napojí na pražský okruh u Jesenice, u Jílového překročí kilometrovým mostem řeku Sázavu a přes Netvořice a Maršovice zamíří k Miličínu. Součástí trasy je i 1,7 kilometru dlouhý tunel.

Východní varianta definitivně padla pod stůl. Její trasa vedla fakticky ve stopě dnešní benešovské silnice číslo 3 a u Velkých Popovic se měla napojit na D1. Rezort životního prostředí dal v procesu EIA zelenou oběma variantám.

Plány na dálnici D3 jsou staré 70 let. První kilometr byl ale zprovozněn až počátkem devadesátých let jako obchvat Tábora, dnes je dálnice dlouhá jen 18 kilometrů. Jde o nejdelší chybějící větev páteřní dálniční sítě v Česku. Letos poprvé by se mělo otevřít staveniště u Českých Budějovic.

Zdroj: E15.cz

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků