Stát chce zrušit bezplatné úseky dálnic

45 komentářů

2lex
9. ledna • 13:01

Nevím, jak v jiných městech, ale v Brně zpoplatnění 'městské části' D1 znamená, že auta, která teď normálně celkem plynule a rychle projedou městem, se budou pomalu kodrcat po již tak zacpaných ulicích, stát na semaforech a tím pálit zbytečně benzín a generovat smog. Provoz ve městě zhoustne, přibude dopravních nehod (dálniční provoz je daleko bezpečnější). Prostě príma. že to těm hochům na ministerstvu ale pálí...

adamkopp
9. ledna • 0:36

Logiku nachapu:- osobni auta -
- znamku ted nemam -> jsem fakt hodne setrny, takze po tomto kroku se presunu na jinou komunikaci a statu to nevynese nic
- znamku ted mam -> uz ji mam, statu to nevynese navic nic- nakladni auta -
- jezdil jsem tam drive -> budu tam jezdit pravdepodobne i dale, ale jsou to kratke useky, takze prinos vesmes nizky
- nejezdil jsem tam drive -> nebudu tam jezdit ni poteTakze celkovy prinos bude jen z nakladnich aut a to zrejme dosti maly. Kazdopadne to znamena ze celkove se urcita cast osobnich i nkladnich aut z techto komunikaci presune do mest a vesnic a tam nezaplati nic, ale znici komunikace k tomu neurcene. Takze stat nevydela, naplni svou povest hlupaka a hajzlika a jeste poskodi vsechny sve obcany, kterych se toto tyka (bydli tam).

kozadojikrev
9. ledna • 13:31

No tebe jsem tipoval na volsfágna:-/

Peugeotak
8. ledna • 18:21

přesně tolik vás bude stát celoroční známka...je to hodně? 0,1l benzínu...rohlík a půl...1 cigareta...zvažte to. A nevydírejte, že budete zacpávat město. Nebudete. Dvakrát to zkusíte a potřetí budete stát frontu na poště :-D

MildeSorte4
9. ledna • 10:41

Viete čo, páni, každý, kto máte auto mi pošlite 2,4657534246575342465753424657534 Kč len raz ročne a ja Vám sľúbim, že do vás v ČR nenabúram.
ČO, VY NEMÁTE 2,4657534246575342465753424657534 Kč ? Už keď máte na auto, tak tých 2,4657534246575342465753424657534 Kč mi predsa môžete poslať, nie ? A ja budem mať tak na 5 Tuaregov...

Ráďa
8. ledna • 20:06

Peugeoťák, že se ti na 206 sype za to ti nemůžem. 900 věnuj do její opravy a odjeď. A 2kč denně to není, hodně lidí jezdí OV - FM fakt 2x ročně na hory. Navíc je to kraťoučký úsek kolem Makra, autosalónu, vrakáče a pily. Nenavazuje na žádnou strategickou síť, není to žádná spojnice nic. Ke všemu pokud se neptu tam nebylo 130 km/h ale 110 km/h (aspoň myslím) takže dálnice to není. Nehledě k tomu že před pár lety to byl jednu dobu tankodrom. To je tak, když někdo z opačného konce republiky rozumí místní situaci nejlíp:-D:-/

Radek Ondrášík
8. ledna • 20:11

Tak pokud jede vážn 2x ročně, může si koupit 2x týdenní a 200 Kč, tedy za 400 :)

ivdo
8. ledna • 21:39

nebo taky 3,30 kč za kilometr pokud pojedu 4x ročne, to už se mi vyplatí koupit si celoroční. Ale pořád mi vychází že ta cesta vyjde 2,5 x dražší. Z toho plyne že jezdit přes okolní vesnice budou ti nejšetrnější se smradlavýma škodovkama. Ach jo.

pepa
8. ledna • 20:38

Jo uz vidim jak si nekdo kvuli jednorazove ceste 15 km nebo kolik koupi 200Kc znamku :-P
Tohle mohl vymyslet jenom kreten.
Odnesou to i lidi co maji koupenou znamku, az jim napr. jih Brna budou zbytecne zacpavat auta, ktere by tam jinak nebyly 3-[

abdul ahmad
8. ledna • 20:25

Takže vlastně 500,- ušetří ,že? :-D:-D:-|:-|

Radek Ondrášík
8. ledna • 20:32

No říká se, že koruna ušetřená, je koruna vydělaná, takže vlastně vydělá 500 Kč :-D

abdul ahmad
8. ledna • 18:48

Myslím, že tady ani nikdo nevydíral . Jak velký idiot by asi chtěl zacpávat město?
A jak velký asi musí být idiot ,který by chtěl stát frontu na Poště?
Možná někdo s Peugeotem...?...:-/

abdul ahmad
8. ledna • 18:43

Aha tak lidi by se vlastně měli radovat , že si mohou koupit dálniční známku , když využívají jednu 15km ,,dálnici" třeba fakt jenom na ty hory. No vidíš , to mě vůbec nenapadlo - Heuréka:-D

abdul ahmad
8. ledna • 16:58

Ty prachy vážně nikoho nezabijou , ale zpoplatnit 4.proudovku z Ostravy do F-M je asi vážně blbost. Jasně, že si tu známku každej koupí , ale ta ,,dálnice" je vážně udělaná ze silnice 1.třídy a hodně lidem přijde prostě hloupé ji nevyužívat. Navíc přibude havárek v obcích kolem..

Ráďa
8. ledna • 16:53

Tak my z Ostravy do Frýdku - Místku budeme jezdit přes ty vesnice po staré cestě a ty budou praskat ve švech. Fajn vyřešeno. Jsem zvedav kolik Ostraváků si kvůli pár km koupí tu dálniční známku, když jedou 2x do roka na lyže do Beskyd.Ještě by se mohlo začít platit za to, že dýcháme vzduch, nebo serfujeme po netu nebo za sluneční či měsíční svit. A z deště odvádět stočné. Já tu kuwa platím daně a milion byrokratických poplatků z nichž se polovina stejně rozfrcá a ještě budu muset platit za to že chci jet po cestě (není to tak dávno co to tam bylo samá díra). Tomu kdo to navrhnul, bych dal takvou jednu přes pusu ochranka neochranka žeby to svět neviděl.3-[3-[3-[

Peugeotak
8. ledna • 18:18

To příde....pak příde anarchie...revoluce...a znova pojede evoluce...:-D

Dušan Ulč
8. ledna • 15:53

Je to jednoduše bordel. A ministr dopravy? To je kus vola... vlastně jako všichni "tam" B-]

xxx
8. ledna • 10:37

Takovej ministr umim bejt taky, když sem v propadu tak zdražim, co třeba zpoplatnit všchny silnice ať se to neplete. Určitě to nějaký prachy navíc přinese. A nejen pro auta, ale i pro cyklisty ať nevojebávaj.

BMWer
8. ledna • 10:36

Zpoplatnit i tyto úseky je v pořádku.
Např. u Mladé Boloslavi, jezdím denně z Liberce do Prahy do práce a nechápu proč by měli místní kolem Boleslavi ucpávat dálnici, když chtějí jenom projet město... Už takhle je dálnice dost přecpaná.

PETR wrc
8. ledna • 8:14

Podle mě je to dobře. Nechápu, proč by měly být některé úseky dálnic zdarma. Zadrmo není dneska nic. Většina aut stejně dálniční známku za 900,- má a kdo ne, tak ať po dálnici nejezdí. V dnešních cenách znamená 900,- kč 15 krabiček cigaret, či třicet piv v hospodě. Kdo si to neumí odpustit na dálniční známku, ten ať jezdí po "staré" nebo městem. Cena dálniční známky je dneska směšná. Kdyby bylo po mém stála by minimálně 2 000,- Kč. je to nadstandard a za ten se platí.

ace723
8. ledna • 21:16

no tak tebe taky po porodu asi pekne z vysky pustili na hlavicku, co?
proc bych mel platit 900 za to, ze 1x do mesice objedu Brno po D1? njn, tak to holt budu brat pres centrum
je videt, ze magori na ministerstvu nejsou vyjimkou, ono jich je dost i na ulicich
a kdyby bylo po mem tak bys ty jezdil na kole

DTSmaniac
9. ledna • 0:46

Souhlasim s Kajem,sou to kreteni,v evrope je normalni ze obchvaty se neplatej,takhle ted kazdej idiot s kamionem aby usetril bude jezdit skrz mesto..ale nejde jen o to. dalnicni obchvat ulehcuje i mistnim komunikacim, tohle nedojde akorat nasi dementni vlade. jdu blit, snad vite o cem mluvi :)

Kaj
8. ledna • 18:33

Ty chytráku, tady vůbec nejde o osobní auta se známkou za 900 Kč. Tady jde o kamiony, který v našem případě (jsem z Plzně), sjedou na začátku Plzně z dálnice a projedou Plzeň městem a to jenom proto aby ušetřili na mýtným. Doteď byl obchvat Plzně nezpoplatněnej a zpoplatnit ho je čirý idiotství a návrat ke stavu kvůli kterýmu se vlastně stavěl.

Pavel
8. ledna • 14:55

My nekouříme ani nepijeme... jediná dálnice kterou využívám ani jako dálnice nevypadá a je to jen asi 7km úsek Cheb - Karlovy Vary, po něm jedu tak maximálně 10 x do roka, objet se to dá přes nějaké vesnice, ale je to mnohem delší, jsou tam úzké cesty a celkově nevyhovující. Připadá ti normální za 70km najetých na dálnici zaplatit 900Kč? V tom případě by mohli rovnou zavést mýtné a mohlo by se platit 10kč/km za osobák, mě by to vyhovovalo, protože v případě, že bych si měl kupovat známku za 900Kč bych ještě ušetřil.

bojler
8. ledna • 13:22

dokud budou v republice vyznamny pocty blbu jako ses ty, tak se nikam nepohnem

B
8. ledna • 10:15

A co je to za dálnici Ostrava - Frýdek Místek?? Někteří nejezdí nikam, jen na chaty do Beskyd z Ostravy a kvůli toho 15-ti km úseku 4-proudovky mají vyhazovat litr z peněženky? Když není žádná návaznost na jakoukoliv jinou další dálnici?

pomsta jouzovy
8. ledna • 12:56

To není dobrý argument - když máte auto a chatu .... tak 900 za rok nikoho nezabije
Horší je to s tím, že z těch cca 15km dálnice OVA-FM je cca půlka "nové" R56 a ten zbytek prostě stojí MÍSTO bývalé silnice I.třídy 56 (zjednodušeně Ostrava - Paskov), takže řeči o tom, že kdo nechce platit, může jet po státní jsou fajn .... ale trochu mimo. Protože před R56 se dalo z ostravy vyjet ven po I56, zatímco teď pokud by se měla R56 míjet, tak se lidé v Hrabové někomu velmi poděkují 3-[

B
8. ledna • 20:58

Ano, ale je auto a auto a chata a chata. 120tka a chatička 3+1 a Tuareg a chalupa s bazenem a saunou je něco jiného. Ti, co maji na druhou možnost rozhodně jezdí i po dálnicích a 900 je pro ně jako 9 korun. Ale starší spoluobčani vlastnící 120ku či Favorita a chatičku, na kterou celý život šetřili a tď v důchodu pobíraj sedmičku každý důchodu je litr najednou dost (i když se to může jevit, že ne).
Nemyslete jen na ty, co vidíte kolem sebe ve fešných fárech, ale i na starší spoluobčany a ty, co nejsou tak schopní jako vy, ale také chjtějí jezdit do Beskyd.A souhlas s chudáky v Hrabové, Paskově, Žabni apod....

pomsta jouzovy
11. ledna • 9:02

Ale ano, já to vím, sám to mám doma - favorit, chata 1+1, důchodci.
Ale povinné ručení, co 2roky technická, semtam nějaký olej, filtr, svíčka - motorismus prostě něco stojí. V každém případě s vámi souhlasím, že to je 900kč NAVÍC. Ovšem když si vezmete, že beskydy a zpět je z ostravy min 70km, tak při nejekonomičtější jízdě (ve favoritu ??) jsme na 100kč za jeden vejlet :)
A pak už záleží jen na každém z nás, aby si spočítal, jestli se mu to vyplatí nebo ne.

coolio
8. ledna • 10:12

Najdou se příklady, kde je to dobře. Například silnice č. 16 u Mladé Boleslavi jde kousek po R10 - kdyby se za R10 mělo platit, většina dopravy pojede postaru přes město a okolní obce.

Pavel K.
8. ledna • 9:00

Ale jo, klidne at stoji znamka 2000 rocne, ale ne driv, dokud ty penize nepujdou zpatky do udrzby a stavby dalnic a ty podle toho nebudou vypadat.

John
8. ledna • 8:59

Nic Ti nebrani odevzdat dobrovolny prispevek na danich, nevim proc tim otravujes nas ostatni. Si typickej komunista neco chces a nutis to ostatnim, co Ti brani delat to jinak lepe? Ale nas nech na pokoji, uz samotny dalnicni poplatek je totalni kravina, kolik asi padne na tisk te kraviny, kolik na distribuci, kolik na platy urednikum co se o to staraji a organizacim jako POsta Aba a dalsi co delaji velkodistributory a nakonec kolik zbude na ty dalnice? Nekde se psalo ze se za minuly rok vybraly 3 milardy. Odhaduji ze az miliarda padala na ty kraviny co pisu a za 2 miliardy se postavi asi tak 2km dalnice? Ano ano... 2 miliardy ze statniho rozpoctu pri jeho vysi 1000 miliard je opravdu kravina takhle buzerovat lidi, obchodniky, policajty atd... mel by se nekdo zamyslet nad tou blbosti. Typicky priznak umele zamestnanosti a lobby ktera hrabe za prodej sracek. Ale takovych pripadu je u nas miliarda, ze televizni poplatky a dalsi. Vsichni musis platit tak proc se to neplati ze statniho rozpoctu? Zajimave..

PETR wrc
8. ledna • 11:18

Ne komunista nejsem,. To jsi ty. Já jsem kapitalista a za vše je potřeba platit. Komunisté jako ty by chtěli všechno zadarmo a pak o tom kecaj v hospodě nebo na anonymních internetových diskuzích. kapitalisté ti pracují, mají prachy a proto jim je jedno, že dají za dálniční známku 900,- Kč. Komunisti na dálniční síť v ČR kašlali a proto je tak zanedbaná !Podle mě je nebezpečné, aby po dálnicích v okolí měst jezdili individua bez známky, kteří s dálnicí nemají jinak žádné zkušenosti. Takový člověk, který nepotřebuje dávat 900,- Kč za dálniční známku, ten ať klidně jezdí po normální silnici. Na dálnici by mohl být pro ostatní nebezpečný. No a jestli potřebuje dálnici jen na to, aby jel na chatu 15 km o 10 minut rychleji a nechce se mu za tenhle komfort platit, tak ať jede vlakem, nebo opět po normální silnici :-)
Jak prosté. Komunismus, kdy všichni měli vše zadarmo a vše bylo všech je naštěstí již za námi, i když ta 14% menšina komunistů je koukám prolezlá na všechna internetová fóra i diskuze. Tak čest práci, soudruzi !

Zdenda
8. ledna • 15:33

Ty to mas dobre pomotany, nebejt komunistu, tak jeste jezdime po uvozovejch cestach. O dalnice se nikdo nestaral poslednich 16 let. A proto vypadaj, jak vypadaj. Kdyby u kazdy zakazky nebyl tunel, tak nemame nejdrazsi kilometr dalnice v evrope a neradujeme se nad 15ti km novy dalnice za rok, ale nad 150...

PETR wrc
8. ledna • 16:10

Nevěř všemu co ti komunisti navykládaj. Dálnice se u nás začala stavět ve třicátých letech. Nebejt ruďochů, tak jsme dnes někde jinde. Jo a v době pádu totality jsme tady měli slavnou D1, kus na Bratislavu a ku do Plzně. Výborná dálniční síť. Ale jestli se někomu po komančích stýská, nedivím se že je obhajuje a volí. Dnesku už zaplať bůh můžeme volit koho chceme.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OII - RS
8. ledna • 17:05

Ano projekt dalnice je z 30tych let ale vlastni stavba diky světové válce proběhla az za "hlbokeho" socialismu. Je těžké říct co by kdyby .... jen se zkusme podivat na fakta - za komaru so postavilo skoro vsechno a ted za slavnych 16 let demokracie jsme uz tak ubohou sit nechali jen zchatrat a nepostavili jsme skoro nic - a to je to co me stve -co bylo nezmenime kez by se alespon zmenilo k lepsimu to v budoucnu !!!! a je hrozne ze je to horsi ted nez to bylo driv ! PS: me se rozhodne nestyska po komunistech ale po hezkych silnicich !!!!!!

Fahrman
8. ledna • 17:24

Od roku 1971, kdy se začaly dálnice stavět do roku 1989 bylo v ČSR celkově - 335 km dálnic, tedy za 18 let to dělá 18,6 km/rok.Od roku 1990 do roku 1996 se postavilo 291 km dálnic, tedy za 16 let to dělá 18,2 km/rok.Tedy je to zhruba stejná výstavba jako byla a to je třeba říci, že od roku 93 je ČR samostatná, takže velká část výstavby odpadla. Navíc se staví velké množství rychlostních komunikací apod. Navíc dnes je to daleko složitější, kdysi měla stát dálnice, tak se prostě pozemky vykoupily a nikdo se na nic neptal, to dnes už jen tak lehce nejde - viz. Hradec Králové.

OII - RS
8. ledna • 12:48

souhlasim s tebou - konec koncu kdyz uz se zato plati tak proc delat vyjimky a castka 900 rocne je fakt smesna - kdo si neni schopny ukrojit 75 korun mesicne nemuze mit ani na auto tak co ho to vubec vzrusuje ???
Navic treba kolem Brna kdyz jedes rano do Prahy tak je to misto dalnice ucpana mestska komunikace a je pomalu lepsi to jet pres mesto - pekne vyprat ty 120 z dalnice.
Ty male useky co jeste nejsou nikam napojene tak jednou snad budou - tudiz zvykejte si jezdit jinudy kdyz se nechce platit.
Jen jedinou vec - je nase dost drsna ostuda ze nebyt komaru tak dalnice ani nemame - koukni se kolik let stavime tu debilni dalnici do Ostravy a ani silnice prvni tridy - nepostavili jsme skoro nic - ale to je taky dano tim ze driv meli lidi prd a zavirali se lidem huby novymi silnicemi aby se nebourili.

xaendr
8. ledna • 8:42

No to bych ti teda pěkně poděkoval...2000,- za známku při současném stavu silnic3-[

MT
8. ledna • 10:24

S tím souhlasím. Ve Švýcarsku se za dálniční známku na dokonale udržované dálniční síti platí 40CHF neboli nějakých 800Kč ročně. 2000 je sice u nás možné, ale nesmyslné. Chápu, že stát jako největší zloděj ve státě si může stanovit cokoliv a z obyvatel to dostat. ötázka zda za dálniční známku 0 kč (proč ne, když nás stát dře na spotřební dani z paliv), nebo současných 900 nebo třeba 10 000Kč, je otázkou jen a pouze mravní, pomineme-li to, že může mít i částečný vliv na výsledky voleb.Zda ponechat neplacené úseky dálnic nebo ne? Jednoznačně ano. Neplacené úseky jsou totiž prakticky výhradně na obchvatech městských aglomerací a neplacené jsou proto, aby odváděly zbytečnou dopravu z města (například Praha, Beroun, atd). A zničit tuhle funkci za pár známek navíc mi připadá jako velký zločin spáchaný na obyvatelích dotčených obcí.
Nakonec i v zahraničí, snad jedině s výjimkou Rakouska nejsou obvykle městské obchvaty zpoplatněny, viz například Itálie, Francie, Španělsko......

Jezek
8. ledna • 12:45

Hm, akorat ve Svycarsku platis jeste 10 000 Kc a vic silnicni dan (i jako soukromnik), takze opatrne ;-).

MT
8. ledna • 15:01

To ovšem bez ohledu na to, jestli jezdíš po dálnici nebo ne...... Takže s dálničním poplatkem to jaksi nesouvisí, ehm...

syky
8. ledna • 3:21

ach jo :-/ To zase budou zacpané cesty. Nemusím zelené, ale mohli by se dostat do vlády. Potom by tam alespoň bylo veselo. Navíc po těch cestách jezdí i autobusy. Buď budou nové cesty nebo budou tendence zvyšovat jízdné...

Počtář
8. ledna • 17:48

Na druhou stranu nemají kde prodávat známky němcům na dálnici od Drážďan. Kdyby tam těch 10 km od hranic až po první možnost nákupu známky udělali jako bezplatný úsek, bylo by to jednoduché, rychlé, levné, bez problémů a bez mezinárodní ostudy. A až by byla vybudována prodejní místa, tak teprv potom to zpoplatnit.

Josef
8. ledna • 7:23

To co vláda vybere na autobusech, zase vrátí na mobilovném.

Doporučujeme

Články odjinud