Šťastných sedmdesát! Na pražském Klárově je k vidění "Porsche číslo 1"

Porsche slaví sedmdesátiny i v Praze. Na Klárově vystavuje repliku původního prototypu 356.

Před sedmdesáti lety se začal psát příběh značky Porsche, která si i přes značné rozšíření svého portfolia dodnes drží tradici opravdových sportovních aut. Tehdy, tedy v roce 1948, Ferdinand Porsche postavil úplně první vůz své značky. Prototyp 356/1 byl postaven na základech Volkswagenu "Brouk".

Dvoumístný roadster měl vzadu uložený plochý čtyřválec o objemu 1,1 litru. Chlazený vzduchem dával zvýšený maximální výkon 26 kW při váze 585 kilogramů. Hliníková karoserie byla navržena Erwinem Komendou. Vůz byl coby prototyp zaregistrován v Korutanech pod registrační značkou K45-286.

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Tu nosí i vůz, který do neděle ve skleněném boxu stojí v Praze na Klárově, nedaleko zastávky metra Malostranská. O konkrétní prototyp ale bohužel nejde. Je to prototyp vyrobený přímo automobilkou. 

"Osobně si na tomto konkrétním kusu cením nejvíce toho, že při jeho výrobě byly použity původní postupy a technologie ruční výroby," řekl v první den výstavy Martin Skron, Brand manager Porsche v České republice. Postupně bude vůz vystaven v několika evropských metropolích.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků