Šťastných sedmdesát! Na pražském Klárově je k vidění "Porsche číslo 1"

Porsche slaví sedmdesátiny i v Praze. Na Klárově vystavuje repliku původního prototypu 356.

Před sedmdesáti lety se začal psát příběh značky Porsche, která si i přes značné rozšíření svého portfolia dodnes drží tradici opravdových sportovních aut. Tehdy, tedy v roce 1948, Ferdinand Porsche postavil úplně první vůz své značky. Prototyp 356/1 byl postaven na základech Volkswagenu "Brouk".

Dvoumístný roadster měl vzadu uložený plochý čtyřválec o objemu 1,1 litru. Chlazený vzduchem dával zvýšený maximální výkon 26 kW při váze 585 kilogramů. Hliníková karoserie byla navržena Erwinem Komendou. Vůz byl coby prototyp zaregistrován v Korutanech pod registrační značkou K45-286.

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Tu nosí i vůz, který do neděle ve skleněném boxu stojí v Praze na Klárově, nedaleko zastávky metra Malostranská. O konkrétní prototyp ale bohužel nejde. Je to prototyp vyrobený přímo automobilkou. 

"Osobně si na tomto konkrétním kusu cením nejvíce toho, že při jeho výrobě byly použity původní postupy a technologie ruční výroby," řekl v první den výstavy Martin Skron, Brand manager Porsche v České republice. Postupně bude vůz vystaven v několika evropských metropolích.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků