Šťastných sedmdesát! Na pražském Klárově je k vidění "Porsche číslo 1"

Porsche slaví sedmdesátiny i v Praze. Na Klárově vystavuje repliku původního prototypu 356.

Před sedmdesáti lety se začal psát příběh značky Porsche, která si i přes značné rozšíření svého portfolia dodnes drží tradici opravdových sportovních aut. Tehdy, tedy v roce 1948, Ferdinand Porsche postavil úplně první vůz své značky. Prototyp 356/1 byl postaven na základech Volkswagenu "Brouk".

Dvoumístný roadster měl vzadu uložený plochý čtyřválec o objemu 1,1 litru. Chlazený vzduchem dával zvýšený maximální výkon 26 kW při váze 585 kilogramů. Hliníková karoserie byla navržena Erwinem Komendou. Vůz byl coby prototyp zaregistrován v Korutanech pod registrační značkou K45-286.

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Tu nosí i vůz, který do neděle ve skleněném boxu stojí v Praze na Klárově, nedaleko zastávky metra Malostranská. O konkrétní prototyp ale bohužel nejde. Je to prototyp vyrobený přímo automobilkou. 

"Osobně si na tomto konkrétním kusu cením nejvíce toho, že při jeho výrobě byly použity původní postupy a technologie ruční výroby," řekl v první den výstavy Martin Skron, Brand manager Porsche v České republice. Postupně bude vůz vystaven v několika evropských metropolích.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků