Starý Mercedes s motorem z BMW M1 je dílem německých bláznů. Teď může být váš

Tento Mercedes je něco jako Frankensteinovo monstrum. S motorem z BMW a podvozkem Bilstein mohl ale solidně fičet.

Hartge byl německý tuningový úpravce, který se specializoval na značky BMW, Mini či Range Rover. Společnost založil v roce 1971 Herbert Hartge a zaměřoval se na výměnu motorů z většího auta do menšího. Možná si ještě někdo z vás vzpomene na BMW řady 3 (E90) s desetiválcem z BMW M5 - bylo dílem společnosti Hartge .

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale stejně vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. Jeden z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní.

Poté, co se za Mercedesem zavřely brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Místo původního agregátu pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z BMW M1 nebo BMW M635. Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein.

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Výsledkem byl výkon 330 koní, tedy více než produkoval osmiválec 500E, tehdejší vrchol modelové řady (vyjma AMG). Vůz měl být předmětem březnové aukce na očekávané akci Techno Classica v německém Essenu, kterou pořádá aukční síň RM Sotheby's. Akce byla bohužel posunuta kvůli koronaviru a bude se konat až na konci června.

Vedle Mercedesu od „Frankensteina“ se mohou účastníci těšit i na další monstrum ze stejné dílny: BMW řady 3 Compact s osmiválcem 4,7 litru. Zatím těžko určit, kam se částka obou vozů nakonec vyšplhá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků