Starý Mercedes s motorem z BMW M1 je dílem německých bláznů. Teď může být váš

Tento Mercedes je něco jako Frankensteinovo monstrum. S motorem z BMW a podvozkem Bilstein mohl ale solidně fičet.

Hartge byl německý tuningový úpravce, který se specializoval na značky BMW, Mini či Range Rover. Společnost založil v roce 1971 Herbert Hartge a zaměřoval se na výměnu motorů z většího auta do menšího. Možná si ještě někdo z vás vzpomene na BMW řady 3 (E90) s desetiválcem z BMW M5 - bylo dílem společnosti Hartge .

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

Podobné kreace společnosti nebyly cizí a brzy si na nich postavila jméno. Každý vůz byl ojedinělý a vzácný. Některé z nich ale stejně vyčnívaly, protože byly dost „podivné“ i pro Hartge. Jeden z nich je aktuálně na prodej. Jedná se o Mercedes-Benz W124, který svůj život začal s motorizací 300E, tedy s třílitrovým šestiválcem o výkonu 180 koní.

Poté, co se za Mercedesem zavřely brány dílny Hartge, šel ale motor i s převodovkou ven. Místo původního agregátu pak byla dosazena šestiválcová jednotka BMW M88, kterou můžete znát z BMW M1 nebo BMW M635. Nebyla však totožná - měla vyšší kompresní poměr a objem válců byl převrtán z 3453 na 3535 cm3. K přenášení síly na kola posloužila převodovka z tehdejšího BMW řady 6 a podvozek dostal náležitý upgrade díky komponentům firmy Bilstein.

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Výsledkem byl výkon 330 koní, tedy více než produkoval osmiválec 500E, tehdejší vrchol modelové řady (vyjma AMG). Vůz měl být předmětem březnové aukce na očekávané akci Techno Classica v německém Essenu, kterou pořádá aukční síň RM Sotheby's. Akce byla bohužel posunuta kvůli koronaviru a bude se konat až na konci června.

Vedle Mercedesu od „Frankensteina“ se mohou účastníci těšit i na další monstrum ze stejné dílny: BMW řady 3 Compact s osmiválcem 4,7 litru. Zatím těžko určit, kam se částka obou vozů nakonec vyšplhá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků