Starý Land Rover Defender přijíždí jako elektromobil. Vyrábí se přímo v Británii

Ani samotní Britové to nevidí jako kacířství. Od tamní firmy tak přijíždí starý Defender s čistě elektrickým pohonem.

I starý dobrý Defender padá do trendu klasických vozů přestavěných na elektromobily. Konverzi nyní nabízí britská firma Twisted, která vám elektrický pohon nacpe do předchozí generace slavného off-roadu s karoseriemi 90, 110 i 130. Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu.

Ineos Grenadier na prvních fotografiích. Tohle bude záležitost pro nadšence

Ineos Grenadier na prvních fotografiích. Tohle bude záležitost pro nadšence

V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů.

Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Nepochybným plus zůstává, že i po konverzi je off-road stále schopný tahat přívěsy až do hmotnosti 3,5 tuny.

Land Rover téměř očesal nový Defender. Vytvořil tak nejvšestrannější verzi vůbec

Land Rover téměř očesal nový Defender. Vytvořil tak nejvšestrannější verzi vůbec

Ke zlepšené dynamice Defenderu přidává Twisted například schopnější odpružení Bilstein, větší a silnější brzdy nebo širší litá kola. Při zvolení výkonnější specifikace vám firma tyto úpravy přihodí standardně do ceny konverze. Uvnitř navíc dostávají upravená auta přepracovanou palubní desku s dotykovým infotainmentem, lepší audiosystém a ve výbavě se objevuje i parkovací kamera.

Přestavba vozu na elektromobil trvá v dílně Twisted v Bristolu asi dva týdny. Nic levného to ale nebude. Cenovky startují od částky 69.950 liber, tedy v přepočtu asi 2 miliony korun. Předpokládáme, že v ceně je obsažena i cena samotného auta určeného ke konverzi.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků