Starý Ford Mustang dostal autonomní řízení. Chce zdolat trať v Goodwoodu

Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu se objeví i jedno velmi kuriózní autonomní vozidlo. Nejedná se totiž o kdovíjaký futuristický výtvor, ale o klasický Ford Mustang z 60. let. Auto se vlastními silami pokusí zdolat místní vrchařskou trať.

Přestože musí většina „petrolheadů“ považovat autonomní technologii nacpanou do klasického Fordu Mustang z roku 1965 za děsivou představu motoristického kacířství a možná i konce světa, elektronický gigant Siemens ve společnosti s univerzitou Cranfield v Anglii se takových nařčení očividně nebojí a právě tuto děsivou kombinaci proměnili v realitu.

VW by mohl pokořit i rekord v Goodwoodu. Pokusí se i Porsche?

VW by mohl pokořit i rekord v Goodwoodu. Pokusí se i Porsche?

Siemens svůj projekt označuje jako „překlenutí propasti mezi dědictvím automobilového průmyslu a pohledem do budoucnosti autonomních systémů v dopravě i výrobě“. Autonomní klasika si svou premiéru odbude již tento týden v Goodwoodu a chce být vůbec prvním samořízením vozem, který zvládne projet místní vrchařskou trať o délce 1,86 km bez pomoci člověka.

Mnoho informací o technice upraveného Mustangu zatím neznáme. Výzvou ovšem mělo být aplikování moderní elektroniky na původní součásti vozu. Lze tedy předpokládat, že pod kapotou Fordu je nadále žíznivý osmiválec, který však bude nyní samočinně ovládán palubním systémem.  

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Zachováno prý bylo i hydraulické řízení a tradiční konstrukce podvozku. I tyto části ale byly adaptovány k preciznímu řízení autonomním systémem. Každopádně, aby Mustang vůbec zvládl projet takřka dvoukilometrový úsek v Goodwoodu, musela být trať dopředu naskenována do 3D podoby, podle níž se bude systém vozu řídit.   

Trochu úsměvná je nakonec poznámka, že vytvoření od základu nového, unikátního autonomního vozidla by bylo jednoduší, než použití této moderní technologie na stařičkém Mustangu.

Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Ford Mustang Shelby GT350 má po faceliftu. Tvář si nechal původní

Samořízený Mustang pak nebude jediným autonomním vozem na motoristické slavnosti. Svůj výtvor chce na trať vypustit i firma Roborace, která pracuje na futuristickém elektromobilu Roboracer EV pro chystanou závodní sérii autonomních prototypů.

Přenos z výročního 25. Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět zdarma streamován na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing. Slavnosti začínají už ve čtvrtek 12. července a končí v neděli 15. července.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků