Startuje Valašská rallye. O titul se zřejmě popere trojice favoritů

Startuje Valašská rallye. O titul se zřejmě popere trojice favoritů

Velkou podívanou slibuje díky kvalitnímu jezdeckému i vozovému obsazení 30. ročník Bonver Valašské rallye, ale i další díly mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Ve hře o nejvyšší posty jsou tři špičkové posádky, ale ani ostatní soupeři nebudou chtít zkraje sezony zůstat pozadu.

Obhájce titulu Pavel Valoušek musel v posledních týdnech řešit zásadní problém se změnou vozu. „Začátkem března s námi Škoda Motorsport ukončila spolupráci a termín na sehnání nového auta byl skutečně šibeniční. Přesto se povedlo získat nejlepšími možnou techniku, takže chceme zase vyhrát,“ sdělil populární „Valda“, který bude jezdit s vozem Peugeot 207 S2000 Evolution 2011, o jehož provoz se bude starat stáj Kronos.

Nejvyšší cíle si dává i Kresta

Mistrovský titul je rovněž cílem ostříleného Romana Kresty, k čemuž mu má pomoci Škoda Fabia S2000, kterou v zimě koupil od továrního týmu Škoda Motorsport. „Je to nejlepší auto mezi dvoutisícovkami,“ pochvaloval si luhačovický jezdec. „Úroveň české špičky má stoupající kvalitu, a proto čekám tvrdé souboje. Jsem maximalista, chci se umístit co nejvýše. Boj o třetí místo by mě určitě neuspokojil,“ uvedl Kresta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Valoušek při testech s vozem Peugeot 207 (vlevo) a Kresta s Fabií

Třetí z velkých favoritů Jan Kopecký je ve svých předpovědích poněkud opatrnější. „Konkurence v českém mistrovství byla vždycky silná. Kluci mají skvělou techniku, takže čekám velice tuhý boj,“ sdělil Autorevue.cz tovární jezdec stáje Škoda Motorsport.

Kopecký by raději titul IRC

„Pro nás je prioritou šampionát IRC, víc než domácí triumf spíš by mě potěšilo, kdyby nám napotřetí vyšel titul v tomto šampionátu. Už dvakrát jsme byli druzí,“ konstatoval pilot tovární Fabie Super 2000. Kdo další by ještě mohl promluvit do pořadí na předních příčkách? Určitě zkušený Václav Pech s Mitsubishi Lancer Evo IX, nebo loňský vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, který má stejně jako Roman Odložilík k dispozici rychlou Fabii S2000, Josef Peták s Peugeotem 207 S2000 nebo Polák Michal Solowow s Fordem Fiesta S2000. Zajímavé bude premiérové vystoupení vozů Škoda Fabia R2. Diváci budou zvědavi hlavně na bronzového z loňského šampionátu Jaromíra Tarabuse. Proti němu budou stát v „šestkové“ kategorii hlavně vozy Citroën C2 R2 Max.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další dvě podoby Fabií - Kopeckého S2000 (vlevo) v retrodesignu, který má připomínat úspěchy Škody 130 RS, a šestnáctistovka R2, s níž pojede Tarabus

Na start se postaví 65 posádek, pro něž pořadatelé připravili ve dvou etapách deset rychlostních zkoušek. V pátek čekají na účastníky čtyři měřené testy, v sobotu dalších šest. Start je 17,15, ale ještě před tím proběhne od 12,30 na úseku Hrádky – Krhová dvoukilometrový shakedown. Do okolí Valašského Meziříčí se tradičně chystá množství fanoušků. Mnohým ale ještě z paměti nevymizela tragická událost z roku 2009, kdy na této soutěži zahynuli tři diváci.

Bezpečnost na prvním místě

„Policejní vyšetřování tehdy dospělo k závěru, že pořadatelé v ničem nepochybili. Trojice diváků neposlechla jejich pokyny a zůstala na zakázaném místě,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí Valašské rallye Roman Ordelt. „K bezpečnosti při rallye vybízí majitel autorských práv šampionátu společnost Select Media svým klipem, psalo se o ní v tiskové zprávě pořadatele, rady a pokyny pro diváky jsou v programu Valašské rallye a do všech domovních schránek podél trati jsme doručili obsílku s akcentem na zakázaná místa a únikové zóny,“ vyjmenoval Ordelt kroky směřující k bezpečnosti.

Přímo na rychlostních zkouškách budou pořadatelé diváky směrovat do vytipovaných míst. Všechny ale uhlídat nemohou. Fanoušci totiž chodí na automobilové soutěže na vlastní nebezpečí. Pořadatelská služba čítá 876 lidí. Do tohoto počtu patří i policisté, hasiči, spojaři, technická četa a další nezbytné profese.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Škoda Octavia III 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 105 705 km
Cena: 299 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků