Startech Compass 2,0 CRD: rýchlejšie na cesty

Startech si pripravil tuningový balík pre Jeep Compass. Nič radikálne však nečakajte, 180 koní musí stačiť.

Tuner Startech je snáď najznámejším ladičom značky Jeep. Ako posledný si vybral model Compass s dvojlitrovým turbodieselom pod kapotou, aby z neho vydoloval nejaký ten koník naviac a všetko doplnil výrazným optickým paketom.

Motor s pôvodným výkonom 103 kW (140 k) dostal novú software riadiacej jednotky a kompletne nové výfukové potrubie, čím sa z neho podarilo Startechu dostať 132 kW (180 k). Točivý moment vrcholí na hodnote 360 Nm.

Hneď na prvý pohľad upúta extravagantný bodykit. Najvýznamnejšími zmenami prešli oba nárazníky, ktoré majú spodnú časť striebornú. Je ale treba povedať, že tento nápad nemusí pôsobiť na niekoho zrovna najlepšie. Nové sú rovnako bočné prahy a v zadnom nárazníku si našli miesto dve zdvojené koncovky výfuku, čo je na dvojlitrový diesel záležitosť vcelku nezvyklá.

Bezo zmien ale nezostal ani podvozok. Startech vsadil na zníženie svetlej výšky o 30 mm a do ponuky dal kolesá s rozmerom 19 alebo 20 palcov. Priaznivci ťažšieho terénu tak asi nadšení nebudú, pôvodný zmysel auta ustupuje v tomto prípade jednoznačne do pozadia.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Startech Jeep Compass

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků