Starší Subaru musí do servisu kvůli korozi brzdového vedení

Starší Subaru musí do servisu kvůli korozi brzdového vedení

Japonská značka Subaru svolává po celém světě 345 088 aut na kontrolu brzdového vedení. Jedná se o modely Legacy a Outback modelových roků 2004 až 2009.

Jejich brzdové vedení může být napadeno korozí v místech, kde spodní obložení palivové nádrže nebrání dokonale průniku posypové „břečky“ v zimních měsících. Servisy vedení zkontrolují a v exponovaných místech ho ošetří speciálním voskem. Zásah nemá trvat déle než 15 minut.

Podle německého AutoBildu, který o tom informoval, se servisní kampaň bude v Německu týkat bezmála třinácti tisíc aut.

„V České republice je dotčených vozů 2 652,“ řekl redakci AutoRevue.cz Zdeněk Zikmund ze Subaru ČR. „Jejich majitelé byli osloveni dopisem prostřednictvím servisní organizace Ministerstva Dopravy ČR a vyzváni k návštěvě autorizovaných servisů ke kontrole.“

Zikmund zdůraznil, že se jedná o preventivní akci: „Důsledkem nadměrné koroze by mohlo dojít k poruše na brzdovém vedení, která by vedla ke ztrátě tlaku v brzdovém systému. Přestože tato porucha dosud nikdy nenastala, rozhodl výrobce o preventivní kontrole,“ řekl.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků