Starší osmiválec o objemu 5,5 litru dostane poslední Mercedes příští rok

Starší osmiválec o objemu 5,5 litru dostane poslední Mercedes příští rok

Působení staršího dvakrát přeplňovaného osmiválec o objemu 5,5 litru se blíží ke konci. Pod kapotou posledního nového modelu s logem AMG by se měl objevit příští rok, následně se odebere do důchodu. Sportovní divize automobilky Mercedes bude dále používat už pouze nový osmiválec disponující objemem čtyř litrů.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé: Dvě verze, osm válců, až 585 koní

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé: Dvě verze, osm válců, až 585 koní

Dvakrát přeplňovaný motor o objemu 5,5 litru byl představen v roce 2011 coby nástupce atmosférického osmiválce o velikosti 6,2 litru. Podle britského Autocaru, který s touto zprávou přišel, by měl být tím úplně posledním modelem pracujícím s končící jednotkou Mercedes-Benz třídy S v provedení kabriolet.

Mercedes-Benz v Paříži: nové C 63 AMG, AMG GT a také facelift B

Mercedes-Benz v Paříži: nové C 63 AMG, AMG GT a také facelift B

Všechny další modely poté už budou pracovat s nedávno představeným čtyřlitrovým motorem. Důvody takového rozhodnutí jsou jednoduché a pro dnešní dobu naprosto typické. Ačkoliv je nový osmiválec menší, je schopný vyprodukovat větší výkon a především jeho nasazením dojde ke snížení emisí.  

Zdroj: Autocar

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků