Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Ano, koukáte se na elektromobil. Kalifornská společnost Icon totiž nacpala do zašle vypadajícího Mercury z konce 40. let moderní elektrické ústrojí od Tesly.

Elektromobil se srdcem a duší. Takto označuje kalifornská firma Icon svůj nejnovější počin. Společnost zabývající se renovacemi, přestavbami off-roadů a takzvanými „derelicts“ projekty, kdy upravené vozy vypadají stále zašle, ovšem využívají zcela novou techniku uvnitř, pokračuje v zálibě v elektromobilech a tentokrát do Mercury Coupe z roku 1949 zabudovala poslední elektrickou jednotku a baterie od Tesly.

Dříve již podobný osud potkal i Fiat 500 Gardinetta, v případě starého Mercury však firma nechala unavené, rezivé a obité karoserii svou patinu a pustila se jen do úprav vnitřností vozu. Pro starou „Ameriku“ tak dokonce vzniklo ve spolupráci s dílnou Stealth EV nové šasi, umožňující jednoduší zástavbu dvojice elektromotorů a bateriového modulu o kapacitě 85 kWh.  

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Mercury tak nyní produkuje kolem 294 kW (400 koní) a 637 N.m točivého momentu. Jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 190 km/h. Z toho důvodu bylo samozřejmě auto vybaveno i novým brzdovým systémem Brembo a zavěšením Art Morrison Enterprises. Nejen výkon ale i jízdní vlastnosti Mercury tak byly vylepšeny.

Zástrčku pro dobíjení skrze Supercharger od Tesly najdete za původním víčkem nádrže, kdežto další zástrčka pro rychlonabíječku CHAdeMO 125A je umístěna za odklápěcí registrační značkou vepředu. Elektrické Mercury má být schopno ujet na jedno nabití 240 až 320 kilometrů. Za přibližně 1,5 hodiny pak máte dobito na 100 %.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Část techniky Tesly je nakonec pod kapotou schována v hliníkové maketě připomínající starý spalovací motor. Vozu byla také vyměněna všechna gumová těsnění a součástky, jež už dávno podlehly času, a přibylo nové odhlučnění interiéru. Originální polstrování se dočkalo renovace a na první pohled byste neřekli, že sedíte v elektromobilu.

Jedinou hi-tech změnou uvnitř je displej nahrazující analogové budíky. Grafika přístrojového štítu ovšem také odkazuje na původní vzhled z konce 40. let a na palubní desce tak vcelku zapadá. Navíc poté přibyla i elektricky stahovatelná okna, která se však nadále ovládají starými klikami – jen s nimi nemusí točit dokola, stačí jednou krátce zatáhnout. Pro kalifornského majitele pak bylo nezbytné instalovat rovněž klimatizaci.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků