Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Ano, koukáte se na elektromobil. Kalifornská společnost Icon totiž nacpala do zašle vypadajícího Mercury z konce 40. let moderní elektrické ústrojí od Tesly.

Elektromobil se srdcem a duší. Takto označuje kalifornská firma Icon svůj nejnovější počin. Společnost zabývající se renovacemi, přestavbami off-roadů a takzvanými „derelicts“ projekty, kdy upravené vozy vypadají stále zašle, ovšem využívají zcela novou techniku uvnitř, pokračuje v zálibě v elektromobilech a tentokrát do Mercury Coupe z roku 1949 zabudovala poslední elektrickou jednotku a baterie od Tesly.

Dříve již podobný osud potkal i Fiat 500 Gardinetta, v případě starého Mercury však firma nechala unavené, rezivé a obité karoserii svou patinu a pustila se jen do úprav vnitřností vozu. Pro starou „Ameriku“ tak dokonce vzniklo ve spolupráci s dílnou Stealth EV nové šasi, umožňující jednoduší zástavbu dvojice elektromotorů a bateriového modulu o kapacitě 85 kWh.  

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Mercury tak nyní produkuje kolem 294 kW (400 koní) a 637 N.m točivého momentu. Jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 190 km/h. Z toho důvodu bylo samozřejmě auto vybaveno i novým brzdovým systémem Brembo a zavěšením Art Morrison Enterprises. Nejen výkon ale i jízdní vlastnosti Mercury tak byly vylepšeny.

Zástrčku pro dobíjení skrze Supercharger od Tesly najdete za původním víčkem nádrže, kdežto další zástrčka pro rychlonabíječku CHAdeMO 125A je umístěna za odklápěcí registrační značkou vepředu. Elektrické Mercury má být schopno ujet na jedno nabití 240 až 320 kilometrů. Za přibližně 1,5 hodiny pak máte dobito na 100 %.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Část techniky Tesly je nakonec pod kapotou schována v hliníkové maketě připomínající starý spalovací motor. Vozu byla také vyměněna všechna gumová těsnění a součástky, jež už dávno podlehly času, a přibylo nové odhlučnění interiéru. Originální polstrování se dočkalo renovace a na první pohled byste neřekli, že sedíte v elektromobilu.

Jedinou hi-tech změnou uvnitř je displej nahrazující analogové budíky. Grafika přístrojového štítu ovšem také odkazuje na původní vzhled z konce 40. let a na palubní desce tak vcelku zapadá. Navíc poté přibyla i elektricky stahovatelná okna, která se však nadále ovládají starými klikami – jen s nimi nemusí točit dokola, stačí jednou krátce zatáhnout. Pro kalifornského majitele pak bylo nezbytné instalovat rovněž klimatizaci.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků