Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Ano, koukáte se na elektromobil. Kalifornská společnost Icon totiž nacpala do zašle vypadajícího Mercury z konce 40. let moderní elektrické ústrojí od Tesly.

Elektromobil se srdcem a duší. Takto označuje kalifornská firma Icon svůj nejnovější počin. Společnost zabývající se renovacemi, přestavbami off-roadů a takzvanými „derelicts“ projekty, kdy upravené vozy vypadají stále zašle, ovšem využívají zcela novou techniku uvnitř, pokračuje v zálibě v elektromobilech a tentokrát do Mercury Coupe z roku 1949 zabudovala poslední elektrickou jednotku a baterie od Tesly.

Dříve již podobný osud potkal i Fiat 500 Gardinetta, v případě starého Mercury však firma nechala unavené, rezivé a obité karoserii svou patinu a pustila se jen do úprav vnitřností vozu. Pro starou „Ameriku“ tak dokonce vzniklo ve spolupráci s dílnou Stealth EV nové šasi, umožňující jednoduší zástavbu dvojice elektromotorů a bateriového modulu o kapacitě 85 kWh.  

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Mercury tak nyní produkuje kolem 294 kW (400 koní) a 637 N.m točivého momentu. Jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 190 km/h. Z toho důvodu bylo samozřejmě auto vybaveno i novým brzdovým systémem Brembo a zavěšením Art Morrison Enterprises. Nejen výkon ale i jízdní vlastnosti Mercury tak byly vylepšeny.

Zástrčku pro dobíjení skrze Supercharger od Tesly najdete za původním víčkem nádrže, kdežto další zástrčka pro rychlonabíječku CHAdeMO 125A je umístěna za odklápěcí registrační značkou vepředu. Elektrické Mercury má být schopno ujet na jedno nabití 240 až 320 kilometrů. Za přibližně 1,5 hodiny pak máte dobito na 100 %.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Část techniky Tesly je nakonec pod kapotou schována v hliníkové maketě připomínající starý spalovací motor. Vozu byla také vyměněna všechna gumová těsnění a součástky, jež už dávno podlehly času, a přibylo nové odhlučnění interiéru. Originální polstrování se dočkalo renovace a na první pohled byste neřekli, že sedíte v elektromobilu.

Jedinou hi-tech změnou uvnitř je displej nahrazující analogové budíky. Grafika přístrojového štítu ovšem také odkazuje na původní vzhled z konce 40. let a na palubní desce tak vcelku zapadá. Navíc poté přibyla i elektricky stahovatelná okna, která se však nadále ovládají starými klikami – jen s nimi nemusí točit dokola, stačí jednou krátce zatáhnout. Pro kalifornského majitele pak bylo nezbytné instalovat rovněž klimatizaci.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků