Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Ano, koukáte se na elektromobil. Kalifornská společnost Icon totiž nacpala do zašle vypadajícího Mercury z konce 40. let moderní elektrické ústrojí od Tesly.

Elektromobil se srdcem a duší. Takto označuje kalifornská firma Icon svůj nejnovější počin. Společnost zabývající se renovacemi, přestavbami off-roadů a takzvanými „derelicts“ projekty, kdy upravené vozy vypadají stále zašle, ovšem využívají zcela novou techniku uvnitř, pokračuje v zálibě v elektromobilech a tentokrát do Mercury Coupe z roku 1949 zabudovala poslední elektrickou jednotku a baterie od Tesly.

Dříve již podobný osud potkal i Fiat 500 Gardinetta, v případě starého Mercury však firma nechala unavené, rezivé a obité karoserii svou patinu a pustila se jen do úprav vnitřností vozu. Pro starou „Ameriku“ tak dokonce vzniklo ve spolupráci s dílnou Stealth EV nové šasi, umožňující jednoduší zástavbu dvojice elektromotorů a bateriového modulu o kapacitě 85 kWh.  

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Američané proměnili Audi S5 v elektromobil. Některé detaily jsou docela vtipné

Mercury tak nyní produkuje kolem 294 kW (400 koní) a 637 N.m točivého momentu. Jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 190 km/h. Z toho důvodu bylo samozřejmě auto vybaveno i novým brzdovým systémem Brembo a zavěšením Art Morrison Enterprises. Nejen výkon ale i jízdní vlastnosti Mercury tak byly vylepšeny.

Zástrčku pro dobíjení skrze Supercharger od Tesly najdete za původním víčkem nádrže, kdežto další zástrčka pro rychlonabíječku CHAdeMO 125A je umístěna za odklápěcí registrační značkou vepředu. Elektrické Mercury má být schopno ujet na jedno nabití 240 až 320 kilometrů. Za přibližně 1,5 hodiny pak máte dobito na 100 %.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Část techniky Tesly je nakonec pod kapotou schována v hliníkové maketě připomínající starý spalovací motor. Vozu byla také vyměněna všechna gumová těsnění a součástky, jež už dávno podlehly času, a přibylo nové odhlučnění interiéru. Originální polstrování se dočkalo renovace a na první pohled byste neřekli, že sedíte v elektromobilu.

Jedinou hi-tech změnou uvnitř je displej nahrazující analogové budíky. Grafika přístrojového štítu ovšem také odkazuje na původní vzhled z konce 40. let a na palubní desce tak vcelku zapadá. Navíc poté přibyla i elektricky stahovatelná okna, která se však nadále ovládají starými klikami – jen s nimi nemusí točit dokola, stačí jednou krátce zatáhnout. Pro kalifornského majitele pak bylo nezbytné instalovat rovněž klimatizaci.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků