Stará Mazda MX-5 slaví 25. výročí. Nová generace ukazuje svůj základ

Mazda MX-5 slaví 25. výročí a k této příležitosti byla na autosalonu v New Yorku představena edice 25th Anniversary Edition. Radikální novinky nečekejte, vylepšoval se hlavně vzhled. Stávajíc generace je totiž na odchodu a zanedlouho přijde generace nová. Právě proto zveřejnila automobilka kromě výroční edice také první obrázek zobrazující základ nadcházejícího vydání tohoto slavného modelu.

Fotogalerie: Kultovní Mazda MX-5 slaví 25. výročí

Fotogalerie: Kultovní Mazda MX-5 slaví 25. výročí

Nová MX-5 bude samozřejmě využívat technologie Skyactiv. Mazda zároveň upozorňuje na fakt, že je to vůbec poprvé, kdy si můžeme nové technologie prohlédnout v uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Co je ovšem důležitější, to je slib o nižší hmotnosti. Ta klesne o 100 kg. Motor se zároveň posune více směrem dozadu a těžiště půjde níže.

Mazda MX-5: s černou střechou do Chicaga

Mazda MX-5: s černou střechou do Chicaga

Co se staré generace a její výroční edice týká, tam očekávejte speciální lak karoserie Soul Red Metallic kombinovaný s černou střechou, černými sloupky, zrcátky a klikami dveří. Interiér dostal čalounění zahrnující bílou kůži. Jedinou technickou změnou, o které tisková zpráva mluví, jsou tlumiče Bilstein.

Mazda MX-5 už eviduje na svém kontě více než 940 000 vyrobených exemplářů.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků