Malý hatchback teď pracuje s takřka dvojnásobkem původního výkonu, na hmotnosti přitom zásadně nepřibral.
Dnešní přeplněnou scénu restomodů se nyní rozhodla doplnit i samotná Kia. Přesněji tedy mluvíme o britském zastoupení, které si pro letošní 80. výročí značky připravilo speciální projekt renovace a aktualizace starého městského hatchbacku Pride. Model si značka vybrala z jasného důvodu, jednalo se totiž o prvotinu, se kterou Kia v roce 1991 vstoupila na trh Velké Británie.
Originálně přeznačkovaný Ford Festiva z tehdejší licenční výroby korejské značky tak byl nyní ve spolupráci s britskými specialisty Electrogenic přetvořen do roztomilého elektromobilu. Pryč je původní 1,3litrový čtyřválec s hodnotami 60 koní (44 kW) a 118 Nm. Na jeho místě je elektromotor o výkonu až 108 koní (80 kW) a točivém momentu 235 Nm – v režimu Sport, restomod nabízí ještě dva režimy slabšího výstupu Auto a Eco.
Sílu na přední kola přitom nadále přenáší pětistupňová manuální převodovka, ačkoliv pro využití v elektrickém ústrojí byla upravena a doplněna například o odolnější spojku. Restomod používá dvojici 10kWh baterií, umístěné nad nápravami vozu a zajišťující dojezd v úsporném Eco režimu okolo 193 km. Konverze na elektromobil přitom zásadněji nezvýšila hmotnost malého modelu, z původních 850 kg vyrostla na 870 kg.
Na stovce je modernizovaný Pride za odhadovaných 8 sekund, tedy zhruba o 4 sekundy rychleji než ve své tehdejší specifikaci 1.3 LX. Lepší dynamické schopnosti přitom nedává restomod zvenku nijak znát. Vozu zůstala originální 12palcová plechová kola s poklicemi. Kia se pouze rozhodla karoserii přelakovat do současného bílého odstínu White Pearl, který najdete na dnešních modelech značky, a dále aktualizovala přední i zadní osvětlení.
Interiér také ctí tovární specifikaci, největší změnou je tak dobové látkové čalounění nyní doplněné o zelené „eko“ kontrastní detaily. Analogové budíky zde také zůstaly a fungují ve spojení s elektrickým ústrojím jako doposud (elektromotor točí max. 8000 ot./min), pouze ukazatel stavu paliva byl upraven pro zobrazení stavu nabití baterií.
Firma Electrogenic dodává, že obdobně jako její ostatní konverze na elektromobily, také v případě speciální Kie zůstává samotná konstrukce vozu původní. Veškeré úpravy lze tedy navrátit do originálního stavu. Jedinečný projekt byl postaven na exempláři z historické flotily britského zastoupení značky, kde jakožto restomod i nadále zůstane k propagačním účelům.