Stánek Mitsubishi odhalil v Detroitu celkem 14 nových modelů

Celkem čtrnáct modelů včetně závodních automobilů a studií představuje automobilka Mitsubishi na letošním autosalónu North American International Auto Show 2003 v Detroitu. Hlavními magnety expozice tří diamantů jsou modely Mitsubishi Endeavor a originální Concept Car Tarmac Spyder.

Mitsubishi Endeavor - jen pro americký trh

Endeavor je prvním modelem značky Mitsubishi, který byl koncipován a bude se vyrábět výhradně pro severoamerický trh. V USA se začne s jeho prodejem v březnu 2003 a k dostání bude buď s pohonem jedné nápravy nebo se stálým pohonem všech kol. Jde o další příspěvek značky Mitsubishi do velice populárního segmentu automobilů kategorie SUV pro volný čas.

Karosérie nového vozu s masivními nárazníky a rozměrnou maskou chladiče připomíná velké terénní automobily, zatímco interiér Endeavoru hraje spíše na sportovní notu. Nový šestiválcový zážehový motor V6 o objemu 3.8 litru s výkonem 158kW/215 k propůjčuje tomuto vozu vskutku zajímavé dynamické jízdní vlastnosti.

Mitsubishi Tarmac Spyder - sportovní vůz "Generace Y"

Nový koncept Mitsubishi je postaven na bázi studie sportovního kompaktního vozu CZ3 Tarmac. Karosérie 1,83 metru širokého a necelé 4 metry dlouhého vozu umožňuje sejmout několika pohyby pevné panely odnímatelné střechy a zasunout boční dveře, tak aby z malého sportovního kupé vznikl otevřený sportovní vůz.

Výkonný dvoulitrový přeplňovaný motor s mezichladičem pohání přes sekvenční pětistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Nový koncept je symbiózou výkonného sportovního vozu s modelem určeným pro volný čas a nabízí pohled do budoucnosti otevřených sportovních automobilů značky Mitsubishi.

V expozici japonské automobilky na letošním detroitském autosalónu byl rovněž k vidění nový Lancer Evolution VIII (v komerční verzi určené prozatím pouze pro trh v USA), Pajero Evolution a závodní speciál Lancer Evo WRC.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Endeavor                   Mitsubishi Tarmac Spyder

Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo VIII

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků