Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Před lety to vypadalo jako dobrý vtip, když Renault koupil a zachránil skomírající chloubu bývalého ceaušeskovského Rumunska. Dnes se Dacia v Evropě prohání po všech vyspělých silnicích. Za její modely se nestydí Němci, Francouzi, Belgičané a už dávno ani Češi.
Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Dacia se letos v červnu dostala v ČR před mateřskou automobilku Renault – zaregistrovala 589 aut proti 520 novým Renaultům. Co je však zajímavé, Renault potřeboval na svých 520 vozů celkem 10 modelů osobních vozů, z nichž některé typy mají dvě až tři varianty (Clio, Mégane, Scénic a Laguna).

Dacia má v nabídce 5, respektive 6 typů (poslední je osobní i užitkový Dokker). Z toho má většinu aut na dvou hlavních podvozcích. Ještě zajímavější je však pohled na konkrétní čísla.

Zatímco Renault, jak již bylo řečeno, dosáhl červnových 520 vozů s deseti modely. Dacia registrovala 586 vozů, ale z toho 501 aut zajistilo Sandero (237), Duster (184) a Lodgy (80). Což je téměř tolik, co všechny nové červnové Renaulty. Pokud připočítáme ještě 74 nové Logany, tak tato čtyři auta udělala celkově 578 nových aut.

Například v malých vozech se vloni pohybovala Dacia Sandero v ročních součtech na 12. místě, jen za letošní půlrok dostalo nové espézetky jen 678 aut, tedy asi 2/3 celkových množství roku 2012.

V kategorii terénních vozů se v červnu Duster (184 ks) posunul už na třetí příčku za Škodu Yeti (266) a Hyundai ix35 (242). Je možná jen otázkou času, kdy i v této třídě začnou zákazníci hledět nejen na prestiž, ale především na cenu.

Nástup Dacie u nás i jinde v Evropě může znamenat dvě zásadní věci: za pár let převezme v rodině Renaultů vedoucí místo a současně přinutí i jiné značky k produkci stejně levných masových a jednoduchých modelů.

Což může vést ke stejné kanibalizaci, jako u výrobců potravin, kteří na jedné lince jedou značkové potraviny a na druhé levné jídlo s názvy obchodních řetězců…
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků