Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Před lety to vypadalo jako dobrý vtip, když Renault koupil a zachránil skomírající chloubu bývalého ceaušeskovského Rumunska. Dnes se Dacia v Evropě prohání po všech vyspělých silnicích. Za její modely se nestydí Němci, Francouzi, Belgičané a už dávno ani Češi.
Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Dacia se letos v červnu dostala v ČR před mateřskou automobilku Renault – zaregistrovala 589 aut proti 520 novým Renaultům. Co je však zajímavé, Renault potřeboval na svých 520 vozů celkem 10 modelů osobních vozů, z nichž některé typy mají dvě až tři varianty (Clio, Mégane, Scénic a Laguna).

Dacia má v nabídce 5, respektive 6 typů (poslední je osobní i užitkový Dokker). Z toho má většinu aut na dvou hlavních podvozcích. Ještě zajímavější je však pohled na konkrétní čísla.

Zatímco Renault, jak již bylo řečeno, dosáhl červnových 520 vozů s deseti modely. Dacia registrovala 586 vozů, ale z toho 501 aut zajistilo Sandero (237), Duster (184) a Lodgy (80). Což je téměř tolik, co všechny nové červnové Renaulty. Pokud připočítáme ještě 74 nové Logany, tak tato čtyři auta udělala celkově 578 nových aut.

Například v malých vozech se vloni pohybovala Dacia Sandero v ročních součtech na 12. místě, jen za letošní půlrok dostalo nové espézetky jen 678 aut, tedy asi 2/3 celkových množství roku 2012.

V kategorii terénních vozů se v červnu Duster (184 ks) posunul už na třetí příčku za Škodu Yeti (266) a Hyundai ix35 (242). Je možná jen otázkou času, kdy i v této třídě začnou zákazníci hledět nejen na prestiž, ale především na cenu.

Nástup Dacie u nás i jinde v Evropě může znamenat dvě zásadní věci: za pár let převezme v rodině Renaultů vedoucí místo a současně přinutí i jiné značky k produkci stejně levných masových a jednoduchých modelů.

Což může vést ke stejné kanibalizaci, jako u výrobců potravin, kteří na jedné lince jedou značkové potraviny a na druhé levné jídlo s názvy obchodních řetězců…
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků