Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Před lety to vypadalo jako dobrý vtip, když Renault koupil a zachránil skomírající chloubu bývalého ceaušeskovského Rumunska. Dnes se Dacia v Evropě prohání po všech vyspělých silnicích. Za její modely se nestydí Němci, Francouzi, Belgičané a už dávno ani Češi.
Stane se Dacia hlavním pilířem Renault Group?

Dacia se letos v červnu dostala v ČR před mateřskou automobilku Renault – zaregistrovala 589 aut proti 520 novým Renaultům. Co je však zajímavé, Renault potřeboval na svých 520 vozů celkem 10 modelů osobních vozů, z nichž některé typy mají dvě až tři varianty (Clio, Mégane, Scénic a Laguna).

Dacia má v nabídce 5, respektive 6 typů (poslední je osobní i užitkový Dokker). Z toho má většinu aut na dvou hlavních podvozcích. Ještě zajímavější je však pohled na konkrétní čísla.

Zatímco Renault, jak již bylo řečeno, dosáhl červnových 520 vozů s deseti modely. Dacia registrovala 586 vozů, ale z toho 501 aut zajistilo Sandero (237), Duster (184) a Lodgy (80). Což je téměř tolik, co všechny nové červnové Renaulty. Pokud připočítáme ještě 74 nové Logany, tak tato čtyři auta udělala celkově 578 nových aut.

Například v malých vozech se vloni pohybovala Dacia Sandero v ročních součtech na 12. místě, jen za letošní půlrok dostalo nové espézetky jen 678 aut, tedy asi 2/3 celkových množství roku 2012.

V kategorii terénních vozů se v červnu Duster (184 ks) posunul už na třetí příčku za Škodu Yeti (266) a Hyundai ix35 (242). Je možná jen otázkou času, kdy i v této třídě začnou zákazníci hledět nejen na prestiž, ale především na cenu.

Nástup Dacie u nás i jinde v Evropě může znamenat dvě zásadní věci: za pár let převezme v rodině Renaultů vedoucí místo a současně přinutí i jiné značky k produkci stejně levných masových a jednoduchých modelů.

Což může vést ke stejné kanibalizaci, jako u výrobců potravin, kteří na jedné lince jedou značkové potraviny a na druhé levné jídlo s názvy obchodních řetězců…
 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků