Stallone: první Ferrari od Mansory

Prestižní německý úpravce drahých vozů Mansory představil svou první úpravu Ferrari, které se svými výkony blíží Enzu.

Velmi populární jsou kreace Mansory zejména na základě vozů značek Aston Martin, Bentley a Rolls-Royce, italské hvězdy však stály dosud mimo jeho zájem. V Ženevě se však představil vůz Mansory se svalnatým jménem Stallone, jenž vychází z Ferrari 599 GTB Fiorano. Profesionální přestavba přinesla úpravy povrchových dílů karosérie, pohonné jednotky a interiéru.

Hlavní pozornost věnoval Mansory výkonovým parametrům vozu a řadu mechanických dílů navrhnul a vyrobil nově a posvém. Sériový šestilitrový dvanáctiválec byl celkově optimalizován včetně chlazení a sacího a výfukového traktu, ale především doplněn dvěma kompresory, jež zvýšily jeho výkon z 620 na 720 koní, přičemž točivý moment narostl o 92 Nm. Nový je také výfuk, jehož specifická koncovka umístěná uprostřed zadního difuzoru dává vozu zcela jedinečné vzezření a neopakovatelný zvuk. Stallone dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s a nejvyšší rychlost se pohybuje okolo 340 km/h (série 3,5 s a 330 km/h).

Vůz je opatřen zcela novými litými koly s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu. Ráfek předního kola přitom váží pouhých 13 kg, což je v této rozměrové třídě hodnota vynikající. Lehká kola navíc snižují neodpruženou hmotnost a tím vylepšují akceleraci, brzdění i ovladatelnost. Přepracovaná příď vede vzduch k novým přetlakovým chladičům, upravené boky karosérie vylepšují proudění vzduchu mezi nápravami a navíc vozu dodávají na agresivitě. Záď nese nový difuzér, jenž vylepšuje odsáváním vzduchu zpod auta přítlak zadní nápravy ve vysokých rychlostech.  

Prvotřídní kůže použitá k čalounění interiéru je zpracovávána ručně a při potřebné trvanlivosti si zachovává měkkost a hebkost. Podobně jako vně vozu, také uvnitř se objevuje řada karbonových ornamentů, doplňků a obkladů, které akcentují sportovní švih vozu. Nové jsou hliníkové pedály, volant a řada dalších prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mansory Stallone

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků