O technických specialitách nového Mustangu GTD by se daly popsat stohy papíru. Jednou z těch nejzajímavějších je bezesporu podvozek. Vzadu najdeme zavěšení se suvnými vzpěrami, uloženými v trubkovém pomocném rámu ve stylu závodních vozů mezi koly. Zdroj: Ford

O technických specialitách nového Mustangu GTD by se daly popsat stohy papíru. Jednou z těch nejzajímavějších je bezesporu podvozek. Vzadu najdeme zavěšení se suvnými vzpěrami, uloženými v trubkovém pomocném rámu ve stylu závodních vozů mezi koly. | Zdroj: Ford

Aby tato technická specialita nezůstala skryta v útrobách vozu, Ford vymyslel zajímavou frajeřinku. Jde o okno z polykarbonátu o rozměrech 60 na 25 centimetrů, opatřené z obou stran speciální vrstvou odolnou proti poškrábání. Zdroj: Ford

Aby tato technická specialita nezůstala skryta v útrobách vozu, Ford vymyslel zajímavou frajeřinku. Jde o okno z polykarbonátu o rozměrech 60 na 25 centimetrů, opatřené z obou stran speciální vrstvou odolnou proti poškrábání. | Zdroj: Ford

„Díky okénku mohou majitelé obdivovat modré a zlaté detaily na tlumičích, aniž by museli demontovat technický panel, a spolujezdec může doslova sledovat zavěšení v akci,“ říká marketingový manažer Mustangu GTD Jim Owens. Zdroj: Ford

„Díky okénku mohou majitelé obdivovat modré a zlaté detaily na tlumičích, aniž by museli demontovat technický panel, a spolujezdec může doslova sledovat zavěšení v akci,“ říká marketingový manažer Mustangu GTD Jim Owens. | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

Aby tato technická specialita nezůstala skryta v útrobách vozu, Ford vymyslel zajímavou frajeřinku. Jde o okno z polykarbonátu o rozměrech 60 na 25 centimetrů, opatřené z obou stran speciální vrstvou odolnou proti poškrábání. Zdroj: Ford
„Díky okénku mohou majitelé obdivovat modré a zlaté detaily na tlumičích, aniž by museli demontovat technický panel, a spolujezdec může doslova sledovat zavěšení v akci,“ říká marketingový manažer Mustangu GTD Jim Owens. Zdroj: Ford
| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
14
Fotogalerie

Stále na očích: Ford Mustang GTD bude mít okno uvnitř, aby bylo vidět jeho vychytané zavěšení

Jako by na zřejmě nejostřejším továrním „poníkovi“ nebylo dost výjimečných prvků, tento jen tak něco nepřekoná.

Kompresorová V8 o objemu 5,2 litru s 588 kW, poloaktivní odpružení s adaptivními tlumiči s šoupátkovým ventilem, karbonový kardan, osmistupňová převodovka uložená vzadu… O technických specialitách nového Mustangu GTD by se daly popsat stohy papíru. Jednou z těch nejzajímavějších je bezesporu podvozek. Vzadu najdeme zavěšení se suvnými vzpěrami, uloženými v trubkovém pomocném rámu ve stylu závodních vozů mezi koly.

Jeho tlumiče Multimatic umí přejít z nejměkčího do netvrdšího nastavení během 15 milisekund, každý z tlumičů je pak osazen dvěma pružinami. Jednu z nich při aktivaci okruhového režimu Track možné hydraulicky stlačit, čímž dojde k téměř zdvojnásobení tuhosti a celé auto klesne k asfaltu o 40 milimetrů. To vše přispívá k mechanické přilnavosti.

„Adaptivní tlumení umožňuje větší flexibilitu v absolutním jízdním výkonu ve srovnání s pasivním tlumičem,“ řekl Scott Keefer, viceprezident společnosti Multimatic, „Umožňuje vám zbavit se kompromisu mezi jízdním komfortem a ovladatelností, který byste normálně udělali při ladění tlumiče. Náš systém je dvojnásobnou výhrou v tom, že nastavení působí velmi analogově, velmi přirozeně, pokud jde o řízení pohybu,“ dodal.

Aby tato technická specialita nezůstala skryta v útrobách vozu, Ford vymyslel zajímavou frajeřinku. Jde o okno z polykarbonátu o rozměrech 60 na 25 centimetrů, opatřené z obou stran speciální vrstvou odolnou proti poškrábání.

„Díky okénku mohou majitelé obdivovat modré a zlaté detaily na tlumičích, aniž by museli demontovat technický panel, a spolujezdec může doslova sledovat zavěšení v akci,“ říká marketingový manažer Mustangu GTD Jim Owens. „Zadní zavěšení je funkční záležitostí, ale je to také krásná věc na pohled. U tak schopného vozu, jako je Mustang GTD, jsme museli udělat něco, co je prostě cool a co majitelé ocení,“ dodává.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud