Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Po zámořském bloku je nyní v kalendáři mistrovství světa formule 1 delší přestávka. Jezdci si v klidu užívají Velikonoc a formulová elita se sejde až 8. května v Istanbulu, kde odstartuje minicyklus tří evropských grand prix. V dosavadních závodech dvakrát zvítězil jezdec stáje Red Bull a jednou McLaren. Na stupně vítězů pustili zástupci těchto týmů jen dvakrát piloty kokpitech vozů Lotus-Renault.

Na podium se tak ještě neprosadili jezdci dalších dvou favorizovaných týmů Mercedes GP a hlavně Ferrari. Nejlepší z nich byl zatím v rudém voze Fernado Alonso čtvrtý v úvodním podniku v Austrálii. V posledním závodě v Číně oba jezdce Ferrari porazil velice rychlý Nico Rosberg, který dojel ve „stříbrném šípu“ nakonec pátý. V Maranellu tak mají během volna o čem přemýšlet, ale Alonsův stájový kolega Felipe Massa je přesvědčený, že tým zaostává hlavně v sobotní kvalifikaci.

„Po Šanghaji musíme považovat Mercedes za tým bojující o přední místa,“ řekl Massa. „V kvalifikaci mají určitě rychlejší auto než my.“ To Brazilec považuje za slabinu týmu s černým koníkem ve znaku. „Když se podíváte na rychlost vozu, stačila na boj s předními jezdci,“ připomněl. „Díky tomu jsem dokázal získat několik míst, protože auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to, v nemž jsme seděli o den dřív v kvalifikaci.“

Rosberg musel ubrat plyn, aby dojel do cíle

Rosberg byl v Šanghaji v jednu chvíli dokonce na pozici, která slibovala ještě lepší umístění, než na jakém nakonec dojel. Jenže pak se propadl o několik míst a čelo se mu vzdálilo. Příčinou byla skutečnost, že měl v nádrži méně paliva než by potřeboval k agresívní jízdě. Chybu ve výpočtech, kterou způsobil někdo z kolegů v týmu, ale hodil za hlavu. Podstatná pro něj byla rychlost, kterou vůz Mercedes předvedl.

„V cíli mi chvíli trvalo, než jsem si všechno srovnal v hlavě. Čtvrt závodu jsem byl ve vedení, a proto jsem doufal v pódiové umístění. Ale nemůžu nikoho obviňovat, že jsem měl málo paliva. Je to ponaučení pro nás všechny,“ říkal Němec. „Bylo to fantastické, bojovat na čele je skvělý pocit , ale musíme být spokojení, že jsme v Číně udělali krok vpřed, a to díky extrémně tvrdé práci všech lidí v týmu,“ dodal. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piloti stájí Ferrari a Mercedes GP by se mohli v dalších závodech výrazněji prosadit
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků