Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Po zámořském bloku je nyní v kalendáři mistrovství světa formule 1 delší přestávka. Jezdci si v klidu užívají Velikonoc a formulová elita se sejde až 8. května v Istanbulu, kde odstartuje minicyklus tří evropských grand prix. V dosavadních závodech dvakrát zvítězil jezdec stáje Red Bull a jednou McLaren. Na stupně vítězů pustili zástupci těchto týmů jen dvakrát piloty kokpitech vozů Lotus-Renault.

Na podium se tak ještě neprosadili jezdci dalších dvou favorizovaných týmů Mercedes GP a hlavně Ferrari. Nejlepší z nich byl zatím v rudém voze Fernado Alonso čtvrtý v úvodním podniku v Austrálii. V posledním závodě v Číně oba jezdce Ferrari porazil velice rychlý Nico Rosberg, který dojel ve „stříbrném šípu“ nakonec pátý. V Maranellu tak mají během volna o čem přemýšlet, ale Alonsův stájový kolega Felipe Massa je přesvědčený, že tým zaostává hlavně v sobotní kvalifikaci.

„Po Šanghaji musíme považovat Mercedes za tým bojující o přední místa,“ řekl Massa. „V kvalifikaci mají určitě rychlejší auto než my.“ To Brazilec považuje za slabinu týmu s černým koníkem ve znaku. „Když se podíváte na rychlost vozu, stačila na boj s předními jezdci,“ připomněl. „Díky tomu jsem dokázal získat několik míst, protože auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to, v nemž jsme seděli o den dřív v kvalifikaci.“

Rosberg musel ubrat plyn, aby dojel do cíle

Rosberg byl v Šanghaji v jednu chvíli dokonce na pozici, která slibovala ještě lepší umístění, než na jakém nakonec dojel. Jenže pak se propadl o několik míst a čelo se mu vzdálilo. Příčinou byla skutečnost, že měl v nádrži méně paliva než by potřeboval k agresívní jízdě. Chybu ve výpočtech, kterou způsobil někdo z kolegů v týmu, ale hodil za hlavu. Podstatná pro něj byla rychlost, kterou vůz Mercedes předvedl.

„V cíli mi chvíli trvalo, než jsem si všechno srovnal v hlavě. Čtvrt závodu jsem byl ve vedení, a proto jsem doufal v pódiové umístění. Ale nemůžu nikoho obviňovat, že jsem měl málo paliva. Je to ponaučení pro nás všechny,“ říkal Němec. „Bylo to fantastické, bojovat na čele je skvělý pocit , ale musíme být spokojení, že jsme v Číně udělali krok vpřed, a to díky extrémně tvrdé práci všech lidí v týmu,“ dodal. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piloti stájí Ferrari a Mercedes GP by se mohli v dalších závodech výrazněji prosadit
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků