Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Po zámořském bloku je nyní v kalendáři mistrovství světa formule 1 delší přestávka. Jezdci si v klidu užívají Velikonoc a formulová elita se sejde až 8. května v Istanbulu, kde odstartuje minicyklus tří evropských grand prix. V dosavadních závodech dvakrát zvítězil jezdec stáje Red Bull a jednou McLaren. Na stupně vítězů pustili zástupci těchto týmů jen dvakrát piloty kokpitech vozů Lotus-Renault.

Na podium se tak ještě neprosadili jezdci dalších dvou favorizovaných týmů Mercedes GP a hlavně Ferrari. Nejlepší z nich byl zatím v rudém voze Fernado Alonso čtvrtý v úvodním podniku v Austrálii. V posledním závodě v Číně oba jezdce Ferrari porazil velice rychlý Nico Rosberg, který dojel ve „stříbrném šípu“ nakonec pátý. V Maranellu tak mají během volna o čem přemýšlet, ale Alonsův stájový kolega Felipe Massa je přesvědčený, že tým zaostává hlavně v sobotní kvalifikaci.

„Po Šanghaji musíme považovat Mercedes za tým bojující o přední místa,“ řekl Massa. „V kvalifikaci mají určitě rychlejší auto než my.“ To Brazilec považuje za slabinu týmu s černým koníkem ve znaku. „Když se podíváte na rychlost vozu, stačila na boj s předními jezdci,“ připomněl. „Díky tomu jsem dokázal získat několik míst, protože auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to, v nemž jsme seděli o den dřív v kvalifikaci.“

Rosberg musel ubrat plyn, aby dojel do cíle

Rosberg byl v Šanghaji v jednu chvíli dokonce na pozici, která slibovala ještě lepší umístění, než na jakém nakonec dojel. Jenže pak se propadl o několik míst a čelo se mu vzdálilo. Příčinou byla skutečnost, že měl v nádrži méně paliva než by potřeboval k agresívní jízdě. Chybu ve výpočtech, kterou způsobil někdo z kolegů v týmu, ale hodil za hlavu. Podstatná pro něj byla rychlost, kterou vůz Mercedes předvedl.

„V cíli mi chvíli trvalo, než jsem si všechno srovnal v hlavě. Čtvrt závodu jsem byl ve vedení, a proto jsem doufal v pódiové umístění. Ale nemůžu nikoho obviňovat, že jsem měl málo paliva. Je to ponaučení pro nás všechny,“ říkal Němec. „Bylo to fantastické, bojovat na čele je skvělý pocit , ale musíme být spokojení, že jsme v Číně udělali krok vpřed, a to díky extrémně tvrdé práci všech lidí v týmu,“ dodal. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piloti stájí Ferrari a Mercedes GP by se mohli v dalších závodech výrazněji prosadit
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků