Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Po zámořském bloku je nyní v kalendáři mistrovství světa formule 1 delší přestávka. Jezdci si v klidu užívají Velikonoc a formulová elita se sejde až 8. května v Istanbulu, kde odstartuje minicyklus tří evropských grand prix. V dosavadních závodech dvakrát zvítězil jezdec stáje Red Bull a jednou McLaren. Na stupně vítězů pustili zástupci těchto týmů jen dvakrát piloty kokpitech vozů Lotus-Renault.

Na podium se tak ještě neprosadili jezdci dalších dvou favorizovaných týmů Mercedes GP a hlavně Ferrari. Nejlepší z nich byl zatím v rudém voze Fernado Alonso čtvrtý v úvodním podniku v Austrálii. V posledním závodě v Číně oba jezdce Ferrari porazil velice rychlý Nico Rosberg, který dojel ve „stříbrném šípu“ nakonec pátý. V Maranellu tak mají během volna o čem přemýšlet, ale Alonsův stájový kolega Felipe Massa je přesvědčený, že tým zaostává hlavně v sobotní kvalifikaci.

„Po Šanghaji musíme považovat Mercedes za tým bojující o přední místa,“ řekl Massa. „V kvalifikaci mají určitě rychlejší auto než my.“ To Brazilec považuje za slabinu týmu s černým koníkem ve znaku. „Když se podíváte na rychlost vozu, stačila na boj s předními jezdci,“ připomněl. „Díky tomu jsem dokázal získat několik míst, protože auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to, v nemž jsme seděli o den dřív v kvalifikaci.“

Rosberg musel ubrat plyn, aby dojel do cíle

Rosberg byl v Šanghaji v jednu chvíli dokonce na pozici, která slibovala ještě lepší umístění, než na jakém nakonec dojel. Jenže pak se propadl o několik míst a čelo se mu vzdálilo. Příčinou byla skutečnost, že měl v nádrži méně paliva než by potřeboval k agresívní jízdě. Chybu ve výpočtech, kterou způsobil někdo z kolegů v týmu, ale hodil za hlavu. Podstatná pro něj byla rychlost, kterou vůz Mercedes předvedl.

„V cíli mi chvíli trvalo, než jsem si všechno srovnal v hlavě. Čtvrt závodu jsem byl ve vedení, a proto jsem doufal v pódiové umístění. Ale nemůžu nikoho obviňovat, že jsem měl málo paliva. Je to ponaučení pro nás všechny,“ říkal Němec. „Bylo to fantastické, bojovat na čele je skvělý pocit , ale musíme být spokojení, že jsme v Číně udělali krok vpřed, a to díky extrémně tvrdé práci všech lidí v týmu,“ dodal. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piloti stájí Ferrari a Mercedes GP by se mohli v dalších závodech výrazněji prosadit

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků