Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Netrhá to uši? Trhá to srdce! Jak dlouho tu s námi budou spalovací motory? Ty z Mnichova se budou snažit udržet naživu co nejdéle.

V tomto týdnu BMW ukázalo vizi budoucnosti v podobě několika futuristických konceptů, kterým vévodí moderní interpretace legendárního BMW M1, Vision M Next. Dejme však elektrifikaci stranou. Tady a teď jsou pořád ještě v drtivé většině případů spalovací motory.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

I když se v nedávné době naftovým motorům nedávala moc velká naděje, jsou nyní díky inovativním technologiím čistší než kdy jindy. To samé samozřejmě platí i pro benzinové jednotky. Do budoucna se tak s oběma počítá, konkrétně BMW tvrdí, spalovací motory budou nabízet minimálně do roku 2050.

Prozradil to šéf technického oddělení Kraus Fröhlich magazínu Automotive News Europe. Zatímco naftové motory tu s námi budou zhruba další dvě dekády, tedy do roku 2040, benzinovým motorům se přisuzuje delší životnost, konkrétně deset let navíc.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Fröhlich se také nechal slyšet, že celá záležitost s elektromobily je velmi uspěchaná. Tato transformace stojí automobilky obrovské peníze, protože materiál na výrobu baterií je pořád celkem vzácný a rozhodně ještě není finančně dostupným zbožím.

Jednoduše řečeno, BMW se spalovacími motory tu s námi budou minimálně do výše zmíněného roku. Elektrifikace bude přicházet hezky postupně. Co ale bude v roce 2050, nyní nemůže vědět nikdo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků