Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Netrhá to uši? Trhá to srdce! Jak dlouho tu s námi budou spalovací motory? Ty z Mnichova se budou snažit udržet naživu co nejdéle.

V tomto týdnu BMW ukázalo vizi budoucnosti v podobě několika futuristických konceptů, kterým vévodí moderní interpretace legendárního BMW M1, Vision M Next. Dejme však elektrifikaci stranou. Tady a teď jsou pořád ještě v drtivé většině případů spalovací motory.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

I když se v nedávné době naftovým motorům nedávala moc velká naděje, jsou nyní díky inovativním technologiím čistší než kdy jindy. To samé samozřejmě platí i pro benzinové jednotky. Do budoucna se tak s oběma počítá, konkrétně BMW tvrdí, spalovací motory budou nabízet minimálně do roku 2050.

Prozradil to šéf technického oddělení Kraus Fröhlich magazínu Automotive News Europe. Zatímco naftové motory tu s námi budou zhruba další dvě dekády, tedy do roku 2040, benzinovým motorům se přisuzuje delší životnost, konkrétně deset let navíc.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Fröhlich se také nechal slyšet, že celá záležitost s elektromobily je velmi uspěchaná. Tato transformace stojí automobilky obrovské peníze, protože materiál na výrobu baterií je pořád celkem vzácný a rozhodně ještě není finančně dostupným zbožím.

Jednoduše řečeno, BMW se spalovacími motory tu s námi budou minimálně do výše zmíněného roku. Elektrifikace bude přicházet hezky postupně. Co ale bude v roce 2050, nyní nemůže vědět nikdo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků