Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Netrhá to uši? Trhá to srdce! Jak dlouho tu s námi budou spalovací motory? Ty z Mnichova se budou snažit udržet naživu co nejdéle.

V tomto týdnu BMW ukázalo vizi budoucnosti v podobě několika futuristických konceptů, kterým vévodí moderní interpretace legendárního BMW M1, Vision M Next. Dejme však elektrifikaci stranou. Tady a teď jsou pořád ještě v drtivé většině případů spalovací motory.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

I když se v nedávné době naftovým motorům nedávala moc velká naděje, jsou nyní díky inovativním technologiím čistší než kdy jindy. To samé samozřejmě platí i pro benzinové jednotky. Do budoucna se tak s oběma počítá, konkrétně BMW tvrdí, spalovací motory budou nabízet minimálně do roku 2050.

Prozradil to šéf technického oddělení Kraus Fröhlich magazínu Automotive News Europe. Zatímco naftové motory tu s námi budou zhruba další dvě dekády, tedy do roku 2040, benzinovým motorům se přisuzuje delší životnost, konkrétně deset let navíc.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Fröhlich se také nechal slyšet, že celá záležitost s elektromobily je velmi uspěchaná. Tato transformace stojí automobilky obrovské peníze, protože materiál na výrobu baterií je pořád celkem vzácný a rozhodně ještě není finančně dostupným zbožím.

Jednoduše řečeno, BMW se spalovacími motory tu s námi budou minimálně do výše zmíněného roku. Elektrifikace bude přicházet hezky postupně. Co ale bude v roce 2050, nyní nemůže vědět nikdo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků