Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

p.  |  21. 11. 2018 08:26

na lede se ma jezdit s pneu s hrebikama...
to by se pak ukazal ten rozdil mezi pneu allS-winter-hrebiky v cele nahote...

Odpovědět  |   | 
tomas  |  21. 11. 2018 08:36

dalsi propaganda vyrobcu pneu a pneuservisu?

mam na jednom aute celorocni a na druhem cely rok zimni a pohoda. uz bych nikdy gumy dvakrat do roka nemenil

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  21. 11. 2018 15:21

Pro jistotu neřekli, které pneu to byly....
A teď vážně: jsou zimní pneu, které stojí za starou bačkoru a celoroční, které jsou v zimě velmi dobré. A stejně tak naopak. Nikdo asi nečeká, že celoroční bude mít v zimě vlastnosti shodné s nejlepší zimní a v létě shodné s nejlepší letní.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 11. 2018 08:52

Na uplne hladkom lade sa kazdy co len trochu zdatnejsi vodic plynule rozbehne aj na dvojkolke a slicku, pre starsiu skolu (trebars ja), ktora zazila ciste mechanicke auta a autoskolu robila v zime na 105S-ke (okok, priznavam sa ze jazdil som uz v 15) je to totalna samozrejmost.

Inou vecou je samozrejme vedenie stopy a brzdna draha. Kazdopadne stale bude platit ze lepsie skuseny vodic na letnych ako nagelovany d.bilek os PS4 na zimnych. To okrem ineho zahrna aj to, ze skuseny vodic sa bez naleziteho obutia na zimne hory nevyda, len tak pre info aby nedoslo k nedorozumeniam. Preto ked viem ze mam dajme tomu univerzalky (trebars ja), podla toho aj jazdim a na 'ladovke' pod lesom na chatu (je to slaby kilometer a pol) tam supnem retaz. Doteraz nijaky problem.

Ten mafiansky binec s prezuvanim 2x do roka zivit nemienim a ani nebudem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 11. 2018 09:12

Na tutu znosku subjektivnych polopravd ti poviem len jedno.

Fyzika plati pre kazdeho.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2018 10:23

Ano, i pro ty, kteří si myslí, že se zimníma gumama jsou na silnici nesmrtelní.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 11. 2018 12:08

Pocit nesmrtelnosti nie je podmieneny typom pneumatiky. Ti, co si to myslia pri zimnych, si to myslia aj pri letnych.

Ostatni jazdia normalne a prisposobuju sa pocasiu.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  22. 11. 2018 11:02

Přesně tak.
Navíc, Antiautomat je svým uzoučkým viděním světa známý. A potřebuje sdělovat světu, že si nevidí na špičku nosu.

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 10:22

Chápu, jsi stará škola, anti automat a plně rozumím tomu, že na 3km cesty do družstva tě to nerozhodí.
To zvládneš i třicítkou a ostatní účastníci provozu nechť si naserou. Pokud někde nevyjedeš, kolega s traktorem tě vytáhne nebo nasadíš řetězy, ostatní počkají, vždyť je to jenom několik dní za rok maximálně.
Vzhledem k tomu, že jedeš maximálně 30, tak i když nedobrzdíš, moc škody nenaděláš, tebe nějaké oděrky nerozhodí... ale hlavně, ty umíš brzdit tak, že i led roztaje.
Já říkám, když nemáš na řádný provoz auta, tak se na to vyser. Věřím, že se nikdy na cestě s takovým umělcem, který si myslí, že se zkušenostmi ze 105S popře fyziku, nepotkám.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  21. 11. 2018 10:35

Staré šunky jsou na sněhu a ledě bezpečnější a i rychlejší. U nových vozů, přes armádů asistentů, není poznat chování vozu a stav silnice. Tudíž je třeba naopak zpomalit. Dnes je právě situace, že řidiči nabydou dojmu, jak skvěle auto drží, tak zrychlí. A jak to dopadá, vidíme v zimě pořád.

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 10:54

Hmm, ale i ta stará šunka s tím Vatanenem za volantem potřebuje k zastaveni nějakou oporu...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 11. 2018 11:52

Tohle je nesmysl. Ano jsou auta tupa kdy nevis co dela predek nebo zadek auta, ale to bylo i driv. Mam najeto pomerne dost s autama co nemeli zadne asistenty, o zimnich pneu jsme ani nevedeli, ze existuji, ale neni pravda co pises o novych autech. Takove ABS, ESP, protiprokluz to ve starem aute jsi bez sance. Naopak nove auto umi byt rychlejsi prave diky mnohem lepsimu podvouzku a pripadnym asistentum - coz muze dodat falesny pocit jistoty.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 11. 2018 12:53

Vysvětli mi jen jednu část "Staré šunky jsou na sněhu a ledu bezpečnější a i rychlejší.". V čem jsou bezpečnější například auta Škoda 105 atd oproti dnešním a jak to myslíš s tou rychlostí, že pojedeš ještě rychleji, než s moderními auty? Pominuli, že kdo jezdí jako blázen na ledu, tak mu nepomůže ani svěcená, tak zrovna asistenti mohou hodně zachránit, třeba zrovna ABS, které zrovna Š105 neměla a nabourat se v takovém autě bylo vždy velké riziko. V autě mám například protiprokluzový systém, kdo se tím neřídí, tak si samozřejmě koleduje o průšvih. Jak jsou na tom stará auta. Vzpomínám si, jak jsem s Corollou, před cca 16 léty, udělal na hladké cestě při odbočování na křižovatce půlhodiny, zůstal jsem na cestě, a to jsem jel hodně opatrně, auto nemělo, mimo ABS, žádné další asistenty.

https://www.garaz.cz/clanek/crashtest-stareho-... ...
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/po-shlednu... ...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.denik.cz/galerie/tragicka-nehoda-u... ...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  21. 11. 2018 13:48

Š 1xx jsou vozy za trest. Měl jsem na mysli vozy bez esp, apod. Tyto, dnes již puristické vozy mají odezvu od podvozku a hlavně od řízení. Poznáš, kdy vůz na silnici začne být neklidný a dokážeš včas zpomalit na bezpečnou rychlost. Dále, když jde třeba v zatáčce do smyku, dokážeš včas zareagovat a zvládnout řízení. Dnešní vozy se skutečně řídí, jak playstation. Je to pohodlné, příjemné, klidné, neunavuje to. Já moderní vozy upřednostňuji. Ale je třeba brát v potaz i jejich nevýhodu. A to je nulová zpětná vazba na stav vozovky. Za jízdy nedostaneš informaci, že už jedeš rychle, že ti vůz začíná lehce ukluzovat, tudíž pelášíš stále stejně nebo třeba i zrychlíš. Jenže to se může vymstít. A v případě, kdy se vůz utrhne, stane se náhle a už je pozdě. Tudíž je třeba za náledí a chumelenice jezdit preventivně pomaleji než by jsi jel třeba se starším vozem bez elektronických udělátek, protože nepoznáš maximální bezpečnou rychlost. Není náhoda, že při první chumelenici jsou ve škarpě právě čtyřkolky, protože tam to do poslední chvíle vypadá, že jedeš po suché, zahřáté silnici.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  21. 11. 2018 18:35

Třeba to ESP, ASR má většina aut vypínatelných tlačítkem, tady bych je jako negativum určitě nehodnotil. ABS u vozu, ale považuji za základ. Spíše jsou problémem nových vozů jiné věci, jako je vysoký posed a tím dosti špatná, nebo téměř nulová odezva od podvozku, stejně tak přeposilované řízení. Mám několik vozů a nechybí mezi nima ani 4x4 AWD, kde jednoznačně v čitelnosti řízení vede s přehledem klasický hydraulický posilovač. Elektrické jsou mnohdy v čitelnosti naprostá bída a čím je novější, tím je to horší.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 11. 2018 19:46

Vysoky posez nemusi automaticky znamenat nulovou odezvu od podvozku. Mam S-Max a te zpetne vazby je dostatek.
Jo zlata hydraulika s tim souhlas.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 11. 2018 19:47

I dnes se daji najit auta, ktere podavaji informace a v zime je s nima legrace. Hazet vsechny do jednoho pytle nejde.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  22. 11. 2018 09:59

Řidič se na asistenty nemá co spoléhat. to pak není řidič ale mezikus mezi volantelm a pedály. Pokud necítíte prdelí, volantem a pravou nohou, že auto klouže či ujíždí, tak za volantem nemáte co dělat.
Jako dlouholetý řidič čtyřkolek souhalsím s článkem. Čtyřkolka se bez problému rozjede i na olačkách , ale se zastavením či manévrováním je to mnohem horší, přímo katastrofa. Nestojí to za ty hokus-pokusy.. zimní pneu jsou furt levnější, než plechy či zdraví...

Odpovědět  |   | 
homer  |  22. 11. 2018 18:35

šofére auto se neřídí prdelí ale zádama - zkus jet kousek bez opěradla a půjdeš radši pěšky...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 11. 2018 18:31

Popieram niekde fyziku? Kde? Nejak sa na to nepamatam, prosim ozrejmit.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 07:35

minus, este raz. Kde som popieral fyziku?

Alebo ze by si bol jeden z tychto?
https://plzen.idnes.cz/diskuse.aspx...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  21. 11. 2018 09:33

Závěry "testu" tedy platí pro pohyb auta na kluzišti. To není v zimě ani na horách. Obvykle je v zimě u nás silnice suchá nebo mokrá, občas břečka, ojediněle sníh. Ledovka téměř vůbec a když už se vyskytne, tak jsou příkopy plné aut na zimních pneu. Proč asi? Problém bych nehledal v pneu, ale mezi volantem a sedačkou.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 11. 2018 18:35

Absolutne trefne.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  21. 11. 2018 09:51

nezáleží na gumách, ale na palici v autě...

Odpovědět  |   | 
WP  |  21. 11. 2018 10:04

Aha, takže raketoví inženýři mohou jezdit na letních nebo celoročních bez ohledu na podmínky?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 11. 2018 21:16

Sinus, cosinus, deskriptiva...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 07:36

Na tej palici zalezi naozaj hodne. Trebars toto:
https://plzen.idnes.cz/diskuse.aspx...

Inak, este si mi neracil vysvetlit tie moje udajne 'subjektivne polopravdy'.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  21. 11. 2018 10:15

Není nad vlastní zkušenost. Jsem mladší ročník, tak jezdím v zimě na zimních. Včera jsem měl ale jedinečnou možnost na cca 4cm sněhu částečně rozmočené a rozježděné břečky vyzkoušet chování s letníma barumkama. Auto 4x4 s haldex4 s abs a esp. Že to bude špatný jsem čekal, ale tak špatný opravdu ne. ABS reaguje okamžitě po šlápnutí na pedál. Nedává absolutně prostor pro přibrždění a kola se okamžitě smýkají. Brzdná dráha i schopnost zatočit je zoufalá. Stejně tak akcelerace okamžitě znamená efektní smyky. Trochu lepší to je, když je sníh posypanej štěrkem "inertním posypem".
Neberte to jako nějaký výkřik eléva a doporučení "od prvního listopadu jedině na nových zimních". To rozhodně ne. Ale po tý zkušenosti bych letní nenechával ani kdybych měl jet po sněhu "fakt jen vyjímečně".

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 11. 2018 11:55

No zase tak dramaticky bych to nevidel. Mam najeto na letnich v zime celkem dost km a jde to, opatrne s plynem, brzdou, ale jde to - samozrejme se zimnima to je bez debaty lepsi. Ono pokud na letnich je nizsi vzorek, pak je to na snehu fakt naprd. Nicmene vzpominam s novyma letnima Pirelli jsme v pohode vyjeli na zasnezeny Jested (v okoli minimalne metr snehu).

Odpovědět  |   | 
šofér  |  22. 11. 2018 12:42

Ano, i já jsem se Subarem chvíli drandil na letních, to když nám v Jeseníkách v říjnu napadlo a zimáky byly ještě někde na cestě od prodejce, ale zastavit, to byl průser! Natož prudce manévrovat. to bylo úplně na prd..... takže ty kecy, že vyjedu, Ok. bezmála i na slickách ,ale dál, to už jsou boby, či rovnou igelitový pytel na sněhu!

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  21. 11. 2018 10:18

cista somarina.

preco neporovnavaju zimne vs celorocne plaste na realnejsich podmienkach?

Napr mokra cesta, -1°C???

cisty lad, resp. sneh na ceste je dnes uz extremne zriedkavy

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2018 10:24

Proč asi? Protože by jim z toho tak krásná čísla nevyšla. Test je dobrý pro ty, kdo jezdí pravidelně po ledu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  21. 11. 2018 21:12

Ve světě motorů jednou vzali dvě oktávky, jedna měla nové zimní, druhá letní najeto cca.30 tisíc km a jak jim to na sněhu krásně vycházelo, na suchý silnici to radši nezkoušeli

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  22. 11. 2018 08:00

Přesně tak, ať udělají stejný test také na suchém asfaltu při teplotě 0 stupňů a -10 stupňů.... Stav silnic po asi 80% loňské a předloňské zimy.

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 10:27

I takové testy najdeš, výsledek je vždy stejný.
Sníh a led je zriedkavy tak možná mezi Blavou a Šamorínem...
A o pruserech se bavíme hlavně v době toho zriedkaveho výskytu, neboť pak ti umělci totiž ani zriedkavo doma auto nenechaji.
Pak někoho usmrti, ale tiež zriedkavo...

Odpovědět  |   | 
mirec  |  21. 11. 2018 10:39

Ehm, o ake celorocne pneumatiky sa vlastne jednalo? Premiove typu Michelin Crossclimate, Goodyear Vector, Continental AllSeasonContact?

Alebo to boli nejake noname ?

Odpovědět  |   | 
Lojzic  |  24. 11. 2018 11:04

Tak, tak nepisi radeji jake pneu pouzili, respektive v testu jse info o znacce pneu nenasel. Ja pouzivam na 2vozech 4 kolkach celorocky a jeste se mi nestalo, ze bych na horach v zime nedal kopec to co jsem vyjel se zimnima pneu. Mam Goodyeary a plna spokojenost.

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  21. 11. 2018 10:43

teď si spočítejte, kolikrát byl čistý led třeba v Praze nebo jižní moravě, kolikrát souvislá vrstva sněhu, dokonce kolikrát bylo pod nulu ....
Pak si pusťte některé testy zimní vs. letní na suchém asfaltu (např. v Meziplynu na streamu), a zjistíte, že letní stále brzdí (=drží) lépe na suché vozovce v zimě, než zimní.
Takže: ačkoliv mám dvě sady a poctivě je 2x do roka měním, příště bych klidně vzal universály i s tím vědomím, že v létě budou hlučnější a v zimě tolik nepodrží, protože v 99,9% případů to stačí. A ušetřené tisícikoruny mužete třeba projebat s milenkou ....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 11. 2018 11:00

Pokud popojizdis jen po Praze... Jinak to vypada, jako by tady nikdo v zime nejezdil po D1 pres Vysocinu, nebo na MBoleslav atp resp jako by lidem bylo jedno, co na to pojistovna

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  21. 11. 2018 11:56

Pokud budes mit celorocni nemuze pojistovna nic.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  22. 11. 2018 11:00

Jezdím to a bez problémů. Že by to nebylo pneumatikami, ale spíš rozumem?

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 11:06

Nevím co místní Vatanenové řeší...
Mám dvě sady na discích, práce na přezutí samo domo cca 30min.
Jestli sjedu dvě sady letních/celoročních a nebo jednu sadu zimních a jednu sadu letních za stejné období, není to proboha jedno!?
Za ty treba tři až deset metrů brzdné dráhy podle podmínek i těch pár dní v roce mi to za zvýšenou bezpečnost sebe, popř ženy a dětí stojí.
Guma nezachrání vše, ale zpytovat pak svědomí? Dohadovat se s pojišťovnami? Proč...
Takže si jezděte jak chcete, ale buďte připravení nést následky až vás v tom někdo šeredně vykoupe.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  21. 11. 2018 11:26

Odpovím úplně stejně stupidní řečnickou otázkou. Nevím co místní MichalH řeší. Jediná věta s kterou bych mohl souhlasit je ta poslední, a to ještě pouze s její první polovinou, zbytek je balast.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 11. 2018 12:53

Tak snad si nedejboze (a to fakt nepreji nikomu) nasledky ponesete sam a ne i nekdo dalsi/nevinny, protoze to je oc tu bezi...

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 13:40

Tak to je hodnotný názor, Shimi, díky za něj 👍

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  21. 11. 2018 14:04

Nemáš vůbec zač. Znáš to, jak se do lesa volá, .....

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  21. 11. 2018 13:29

Já mám na autě zimní a dcera celoroční. Když občas jedu jedu jejím autem, tak vnímám jediný rozdíl, a to ten, že jsou ty celoroční tišší.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 11. 2018 13:36

To se asi bude lisit spise v zavislosti na povrchu, na kterem si s auticky hrajete, ne... koberec, stul, postel, plovouci podlaha?

Odpovědět  |   | 
MichalH  |  21. 11. 2018 16:57

😂👍

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 07:57

utieram kavu z klavesnice...

Odpovědět  |   | 
Barum  |  21. 11. 2018 17:46

Ja mam zadokolku s letnima uz 10 let a krome jednoho sjezdu v kopce pod kterym musel nekdo zastavovat zatim stale dobry Ale pravda je, ze kdyz se venku zeni certi tak nekdy nevyjedu a pockam az se to zlepsi.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 11. 2018 21:19

Zigulik?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 07:52

Ten bol v zime zabavny ale vozilo sa vrece cementu alebo piesku aby sa zatazila prdel. Inak skvelu trakciu (na dvojkolku) mala v tychto podmienkach klasicka skodula (asi je jasne preco), ale na tieto veci sa nepamatas, to s Tebou este tato cural cez plot k susedovi na ribezle.

A ano, ako tu pisal uz iny prispevok, cista mechanika v tychto podmienkach da ovela viac informacii co sa deje pod autom. Neveris, vezmi si tu dotycnu skodulu na prazdne parkovisko pokryte ladom a naucis sa vela novych a verim ze aj uzitocnych veci.

Tym nechcem zhadzovat prispevok novych bezpecnostnych systemov a spravneho obutia. V ziadnom pripade. Ale je to dvojsecna zbran. A ako tu pisal dalsi, najdolezitejsia je naozaj ta palica v aute. Doslova otrasnym clankom je toto: https://plzen.idnes.cz/diskuse.aspx...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 11. 2018 09:25

Co vsechno sveho casu vyjely v zasnezenych Beskydech Skodovenky s motorem vzadu. To byvala skola jizdy, bez asistentu a posilovacu (cista mechanika) pekne podle citu a ukocirovat volant/kola. Chvili po revoluci byvala legrace pozorovat dovezene zapadni 'plecky' na parkovistich v udoli (bez retezu ani tuk), zatimco domaci pokracovali dal a vys (kolikrat taky bez retezu).

Odpovědět  |   | 
Filip D  |  22. 11. 2018 18:24

PRISTE PROSIM U TOHOTO CLANKU NAPISTE : "REKLAMNI SDELENI"

zase agitka na meneni pneu kazdejch 5 mesicu, co ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 144 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A