Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

Celosezónní pneumatiky mohou být vítaným zjednodušením a úsporou. Ovšem jako každý kompromis v extrému nedostačují. Jak moc, to ukazují přiložená videa.

Pokud máte auto, které se už z výroby tváří, že jej zima vážně neohrozí, možná byste mohli mít sklony k následujícím hříšným myšlenkám. "Stačí mi díky tomu celoroční pneumatiky i na zimu. Vždyť má čtyřkolku a všechny ty chytré asistenty."

Žádná technika však nenahradí dobré pneumatiky. To je asi poselství přiloženého videotestu, respektive dvojtestu. Americký Tire Rack se rozhodl o celkem průkazný srovnávací test. Pronajali si ledové hřiště a postavili na něj pár kuželů. Právě ve Spojených státech je totiž použití celoročních pneumatik velmi časté. Rozhodně běžnější, než je tomu u nás.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Takové pneumatiky jsou kompromisem, který může dost dobře obstát třeba ve městě při nenáročném použití. Ovšem v extrému, jakým je rozpálená dálnice nebo právě čistý led, se začínají ukazovat propastné rozdíly. Měkká směs a větší počet lamel zde na zimním plášti pracuje mnohem lépe.

Zpět proto ke zmiňovaným videím. První reprezentuje typický příklad, jaký jsme zmiňovali v úvodu. Toyota RAV4 se zdá být na zimní podmínky už tak dobře připravena. Moderní systémy stabilizace, pohon všech kol... Na osmnácti metrech však byla ta na zimním obutí za 3,1 sekund, kdežto shodné auto se na tuto metu dostalo za 3,7 sekund.

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Při brzdění se ukázal ještě větší rozdíl. Při rychlosti 19 km/h brzdila Ravka na celosezónních pneumatikách 17,3 metru, kdežto na zimních jen 10,2 metru. Výmluvný je pak tak poslední test vyhýbacího manévru. Podobné závěry pak přináší i předokolka Toyota Camry.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků