Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

Celosezónní pneumatiky mohou být vítaným zjednodušením a úsporou. Ovšem jako každý kompromis v extrému nedostačují. Jak moc, to ukazují přiložená videa.

Pokud máte auto, které se už z výroby tváří, že jej zima vážně neohrozí, možná byste mohli mít sklony k následujícím hříšným myšlenkám. "Stačí mi díky tomu celoroční pneumatiky i na zimu. Vždyť má čtyřkolku a všechny ty chytré asistenty."

Žádná technika však nenahradí dobré pneumatiky. To je asi poselství přiloženého videotestu, respektive dvojtestu. Americký Tire Rack se rozhodl o celkem průkazný srovnávací test. Pronajali si ledové hřiště a postavili na něj pár kuželů. Právě ve Spojených státech je totiž použití celoročních pneumatik velmi časté. Rozhodně běžnější, než je tomu u nás.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Takové pneumatiky jsou kompromisem, který může dost dobře obstát třeba ve městě při nenáročném použití. Ovšem v extrému, jakým je rozpálená dálnice nebo právě čistý led, se začínají ukazovat propastné rozdíly. Měkká směs a větší počet lamel zde na zimním plášti pracuje mnohem lépe.

Zpět proto ke zmiňovaným videím. První reprezentuje typický příklad, jaký jsme zmiňovali v úvodu. Toyota RAV4 se zdá být na zimní podmínky už tak dobře připravena. Moderní systémy stabilizace, pohon všech kol... Na osmnácti metrech však byla ta na zimním obutí za 3,1 sekund, kdežto shodné auto se na tuto metu dostalo za 3,7 sekund.

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Při brzdění se ukázal ještě větší rozdíl. Při rychlosti 19 km/h brzdila Ravka na celosezónních pneumatikách 17,3 metru, kdežto na zimních jen 10,2 metru. Výmluvný je pak tak poslední test vyhýbacího manévru. Podobné závěry pak přináší i předokolka Toyota Camry.

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků