Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

Celosezónní pneumatiky mohou být vítaným zjednodušením a úsporou. Ovšem jako každý kompromis v extrému nedostačují. Jak moc, to ukazují přiložená videa.

Pokud máte auto, které se už z výroby tváří, že jej zima vážně neohrozí, možná byste mohli mít sklony k následujícím hříšným myšlenkám. "Stačí mi díky tomu celoroční pneumatiky i na zimu. Vždyť má čtyřkolku a všechny ty chytré asistenty."

Žádná technika však nenahradí dobré pneumatiky. To je asi poselství přiloženého videotestu, respektive dvojtestu. Americký Tire Rack se rozhodl o celkem průkazný srovnávací test. Pronajali si ledové hřiště a postavili na něj pár kuželů. Právě ve Spojených státech je totiž použití celoročních pneumatik velmi časté. Rozhodně běžnější, než je tomu u nás.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Takové pneumatiky jsou kompromisem, který může dost dobře obstát třeba ve městě při nenáročném použití. Ovšem v extrému, jakým je rozpálená dálnice nebo právě čistý led, se začínají ukazovat propastné rozdíly. Měkká směs a větší počet lamel zde na zimním plášti pracuje mnohem lépe.

Zpět proto ke zmiňovaným videím. První reprezentuje typický příklad, jaký jsme zmiňovali v úvodu. Toyota RAV4 se zdá být na zimní podmínky už tak dobře připravena. Moderní systémy stabilizace, pohon všech kol... Na osmnácti metrech však byla ta na zimním obutí za 3,1 sekund, kdežto shodné auto se na tuto metu dostalo za 3,7 sekund.

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Při brzdění se ukázal ještě větší rozdíl. Při rychlosti 19 km/h brzdila Ravka na celosezónních pneumatikách 17,3 metru, kdežto na zimních jen 10,2 metru. Výmluvný je pak tak poslední test vyhýbacího manévru. Podobné závěry pak přináší i předokolka Toyota Camry.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků