Stabilizační systém ve Fordu Focus prý vidí do budoucnosti

Stabilizační systém ve Fordu Focus prý vidí do budoucnosti

Ford ve faceliftovaném modelu Focus zavedl novou generaci stabilizačního systému, který prý vidí do budoucnosti. Podle rychlosti a natočení volantu auto pozná, že se blíží smyk a začne ihned zasahovat do řízení ještě před tím, než ke smyku dojde.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Klasický stabilizační systém reaguje trochu se zpožděním, až smyk nastane, ale systém v novém Fordu Focus ho předpovídá s rychlostí asi 100 až 200 milisekund, což stačí k tomu, aby včas začal přibržďovat jednotlivá kola.

Výsledkem je mnohem jemnější reakce a řidič pak práci stabilizace skoro vůbec nepozná, což vede k pohodlnější, přesnější a dynamičtější jízdě. Otázkou ale je, jestli právě takovéto systémy nejsou spíše na škodu, když si řidič ani neuvědomí, že dělá něco špatně...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků