Stabilizační systém slaví deset let sériové výroby

10 komentářů

lukino
31. prosince • 8:56

esp mi uz parkrat zachranilo rozevlatou zad na snehu... vsem kdo tuto vec ve svem aute maji bych doporucoval dve veci: prvni je, ze je treba si uvedomit, ze esp slouzi pouze jako berlicka, neni to buh a esp, ktere by obelstilo fyziku jsem jeste nevidel. holt kde neni prilnavost, nepomuze ani svecena... no a za druhe, je je dobre si najit opustene parkoviste nebo letiste a tam vyzkouset jak se esp chova, vazne nebudete verit svym ocim, co tahle vec umi!
jinak Happy new year!:)

n.f.x.
31. prosince • 15:09

No, nevýhodou těchhle systémů je, že lidé si na jejich používání zvyknou a nechápou to jako něco nouzového. Že kdyby to tam nebylo, tak už jde auto do smyku a havárie. Je to asi špatně navrženo, správně by to mělo být asi tak, že po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet. Psychologie je hodně důležitá věc a je vidět, že tihle technici tomu nerozumí. To je velká nevýhoda současné techniky, že jde za hranice lidských možností aniž by člověku dávala na jevo, že tomu tak je a on si pak neuvědomuje možné následky. To je příčinou veškerých smrtelných havárií, apod. Moderní člověk je natolik otupený vírou v techniku, že často nedokáže správně reagovat.

sayza
4. ledna • 3:07

Co to meles? Kdyz je to zapnuty, tak to dela to, co to delat ma, kde je ta psychologie? Taky by jsi chtel, aby te auto trestalo za to, ze seslapnes plyn na podlahu aniz by bylo schopno dat do valcu maximum paliva? Nebo kdyz das na podlahu brzdu a zafunguje ABS tak ocekavas taky nejakej psychologickej trest?

ITTI
31. prosince • 15:57

Hmm,docela zajímavý názor a asi na tom něco bude.Mám auta s i bez ESP,všechna s ABS, občas to pomůže,ale bezmezně se na ně spoléhat  je ošidné.Souhlasím.Falešný pocit,že nelze havarovat.Lze a docela snadno.

n.f.x.
31. prosince • 17:09

Problém je v tom, že ta auta navrhují jen technici. Ale měl by tam být i psycholog, který navrhne způsob jízdy, jak to auto má působit. To u současných aut prostě není a jsou konstruovány jako závodní monoposty, což je přece pro každodenní provoz nesmysl.

PeterL
2. ledna • 16:00

... po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet....
Možno by podobný prístup niekedy pomohol, mne osobne včera asi moc nie. Išiel som 150 km po cestách, ktoré pripomínali rozmočenú Aljašku. Palubná deska mi blikala asi tretinu cesty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
-LK-
2. ledna • 16:57

No vidíš, tak bys to jel o 5 hodin déle, příště bys radši sedl na vlak a ušetřil přírodu

sayza
31. prosince • 2:14

ESP je super vec, kdyz si na to clovek zvykne, najde jeho limity a prizpusobi tomu styl jizdy. Horsi pak byva s temito zkusenostmi usednout za volant auta bez tohoto systemu ...

Carlsson
31. prosince • 0:52

do kopců jezdím jak dábel,zasněžených

GTI DSG
31. prosince • 0:33

ja bych chtel jenom panom stabilizatorum podekovat... Ne ze bych se uz dostal do situace kde by mi zachranili zivot, ale anyway

Doporučujeme

Články odjinud