Stabilizační systém slaví deset let sériové výroby

GTI DSG  |  31. 12. 2005 00:33

ja bych chtel jenom panom stabilizatorum podekovat... Ne ze bych se uz dostal do situace kde by mi zachranili zivot, ale anyway

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  31. 12. 2005 00:52

do kopců jezdím jak dábel,zasněžených

Odpovědět  |   | 
sayza  |  31. 12. 2005 02:14

ESP je super vec, kdyz si na to clovek zvykne, najde jeho limity a prizpusobi tomu styl jizdy. Horsi pak byva s temito zkusenostmi usednout za volant auta bez tohoto systemu ...

Odpovědět  |   | 
lukino  |  31. 12. 2005 08:56

esp mi uz parkrat zachranilo rozevlatou zad na snehu... vsem kdo tuto vec ve svem aute maji bych doporucoval dve veci: prvni je, ze je treba si uvedomit, ze esp slouzi pouze jako berlicka, neni to buh a esp, ktere by obelstilo fyziku jsem jeste nevidel. holt kde neni prilnavost, nepomuze ani svecena... no a za druhe, je je dobre si najit opustene parkoviste nebo letiste a tam vyzkouset jak se esp chova, vazne nebudete verit svym ocim, co tahle vec umi!
jinak Happy new year!:)

Odpovědět  |   | 
n.f.x.  |  31. 12. 2005 15:09

No, nevýhodou těchhle systémů je, že lidé si na jejich používání zvyknou a nechápou to jako něco nouzového. Že kdyby to tam nebylo, tak už jde auto do smyku a havárie. Je to asi špatně navrženo, správně by to mělo být asi tak, že po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet. Psychologie je hodně důležitá věc a je vidět, že tihle technici tomu nerozumí. To je velká nevýhoda současné techniky, že jde za hranice lidských možností aniž by člověku dávala na jevo, že tomu tak je a on si pak neuvědomuje možné následky. To je příčinou veškerých smrtelných havárií, apod. Moderní člověk je natolik otupený vírou v techniku, že často nedokáže správně reagovat.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  31. 12. 2005 15:57

Hmm,docela zajímavý názor a asi na tom něco bude.Mám auta s i bez ESP,všechna s ABS, občas to pomůže,ale bezmezně se na ně spoléhat  je ošidné.Souhlasím.Falešný pocit,že nelze havarovat.Lze a docela snadno.

Odpovědět  |   | 
n.f.x.  |  31. 12. 2005 17:09

Problém je v tom, že ta auta navrhují jen technici. Ale měl by tam být i psycholog, který navrhne způsob jízdy, jak to auto má působit. To u současných aut prostě není a jsou konstruovány jako závodní monoposty, což je přece pro každodenní provoz nesmysl.

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  02. 01. 2006 16:00

... po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet....
Možno by podobný prístup niekedy pomohol, mne osobne včera asi moc nie. Išiel som 150 km po cestách, ktoré pripomínali rozmočenú Aljašku. Palubná deska mi blikala asi tretinu cesty.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  02. 01. 2006 16:57

No vidíš, tak bys to jel o 5 hodin déle, příště bys radši sedl na vlak a ušetřil přírodu

Odpovědět  |   | 
sayza  |  04. 01. 2006 03:07

Co to meles? Kdyz je to zapnuty, tak to dela to, co to delat ma, kde je ta psychologie? Taky by jsi chtel, aby te auto trestalo za to, ze seslapnes plyn na podlahu aniz by bylo schopno dat do valcu maximum paliva? Nebo kdyz das na podlahu brzdu a zafunguje ABS tak ocekavas taky nejakej psychologickej trest?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A