Stabilizační systém slaví deset let sériové výroby

GTI DSG  |  31. 12. 2005 00:33

ja bych chtel jenom panom stabilizatorum podekovat... Ne ze bych se uz dostal do situace kde by mi zachranili zivot, ale anyway

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  31. 12. 2005 00:52

do kopců jezdím jak dábel,zasněžených

Odpovědět  |   | 
sayza  |  31. 12. 2005 02:14

ESP je super vec, kdyz si na to clovek zvykne, najde jeho limity a prizpusobi tomu styl jizdy. Horsi pak byva s temito zkusenostmi usednout za volant auta bez tohoto systemu ...

Odpovědět  |   | 
lukino  |  31. 12. 2005 08:56

esp mi uz parkrat zachranilo rozevlatou zad na snehu... vsem kdo tuto vec ve svem aute maji bych doporucoval dve veci: prvni je, ze je treba si uvedomit, ze esp slouzi pouze jako berlicka, neni to buh a esp, ktere by obelstilo fyziku jsem jeste nevidel. holt kde neni prilnavost, nepomuze ani svecena... no a za druhe, je je dobre si najit opustene parkoviste nebo letiste a tam vyzkouset jak se esp chova, vazne nebudete verit svym ocim, co tahle vec umi!
jinak Happy new year!:)

Odpovědět  |   | 
n.f.x.  |  31. 12. 2005 15:09

No, nevýhodou těchhle systémů je, že lidé si na jejich používání zvyknou a nechápou to jako něco nouzového. Že kdyby to tam nebylo, tak už jde auto do smyku a havárie. Je to asi špatně navrženo, správně by to mělo být asi tak, že po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet. Psychologie je hodně důležitá věc a je vidět, že tihle technici tomu nerozumí. To je velká nevýhoda současné techniky, že jde za hranice lidských možností aniž by člověku dávala na jevo, že tomu tak je a on si pak neuvědomuje možné následky. To je příčinou veškerých smrtelných havárií, apod. Moderní člověk je natolik otupený vírou v techniku, že často nedokáže správně reagovat.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  31. 12. 2005 15:57

Hmm,docela zajímavý názor a asi na tom něco bude.Mám auta s i bez ESP,všechna s ABS, občas to pomůže,ale bezmezně se na ně spoléhat  je ošidné.Souhlasím.Falešný pocit,že nelze havarovat.Lze a docela snadno.

Odpovědět  |   | 
n.f.x.  |  31. 12. 2005 17:09

Problém je v tom, že ta auta navrhují jen technici. Ale měl by tam být i psycholog, který navrhne způsob jízdy, jak to auto má působit. To u současných aut prostě není a jsou konstruovány jako závodní monoposty, což je přece pro každodenní provoz nesmysl.

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  02. 01. 2006 16:00

... po nasazení esp by muselo auto dejme tomu do deseti minut zastavit alespoň třeba na deset minut, aby se psychologicky simulovala situace po havárii a člověk se nad tím musel zamyslet....
Možno by podobný prístup niekedy pomohol, mne osobne včera asi moc nie. Išiel som 150 km po cestách, ktoré pripomínali rozmočenú Aljašku. Palubná deska mi blikala asi tretinu cesty.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  02. 01. 2006 16:57

No vidíš, tak bys to jel o 5 hodin déle, příště bys radši sedl na vlak a ušetřil přírodu

Odpovědět  |   | 
sayza  |  04. 01. 2006 03:07

Co to meles? Kdyz je to zapnuty, tak to dela to, co to delat ma, kde je ta psychologie? Taky by jsi chtel, aby te auto trestalo za to, ze seslapnes plyn na podlahu aniz by bylo schopno dat do valcu maximum paliva? Nebo kdyz das na podlahu brzdu a zafunguje ABS tak ocekavas taky nejakej psychologickej trest?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A