Stabilizační systém: od roku 2012 možná povinný

Evropská unie si opět posvítila na bezpečnostní prvky současných automobilů. Na řadě je poměrně nový stabilizační systém, který pomáhá v krizových situacích lépe ovládat vůz.

Právě tento bezpečnostní prvek se zalíbil některým představitelům Evropské komise a chtěli by jej od roku 2012 prosadit do povinné výbavy všech vozů, které budu prodávány na území EU.

V současnosti je tímto systémem vybaveno jen 42 procent prodaných vozů na území EU, což je dle komise málo. Přitom již dnes lze stabilizaci pořídit k téměř všem vozům a je jen na rozhodnutí zákazníků, zda si za tento systém připlatí, či nikoli. Jenže EU chce vládnout, nechávat rozhodovat každého jedince se v Evropě již dlouho nenosí.

Za tímto rozhodnutím lze cítit i lobby výrobců tohoto systému a to hlavně společnosti Bosch, která je lídrem oblasti vývoje a výroby nejrůznějších variací ESP. Bosch totiž protiargumentuje představitelům automobilek, kteří prohlašují, že daný systém by výrazně prodražil každý vůz a navíc ve většině případů, až na zcela základní modely, lze stabilizaci pořídit již nyní.

Zda tedy budeme mít v nových vozech povinnou stabilizaci zatím nevíme, ovšem dle zkušeností z minula lze říci, že je to jen otázkou času, s ABS to nedopadlo jinak. Pokud bude stabilizační systém povinnou výbavou, budou automobilky muset do ceny vozu zakalkulovat i tento náklad a ve finále to stejně zaplatí zákazník. Doufejme jen, že pokud tato povinnost skutečně nastane, půjde cestou Spojených států. Tam bude stabilizace také povinná, ale s podmínkou, že půjde vypnout stiskem tlačítka na palubní desce, protože v určitých situacích může být stabilizační systém naopak přítěží. A nebo že by Evropa chtěla být ještě „lepší” a nechat za lidi myslet stroje za všech okolností?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků