Stabilizační systém: od roku 2012 možná povinný

Evropská unie si opět posvítila na bezpečnostní prvky současných automobilů. Na řadě je poměrně nový stabilizační systém, který pomáhá v krizových situacích lépe ovládat vůz.

Právě tento bezpečnostní prvek se zalíbil některým představitelům Evropské komise a chtěli by jej od roku 2012 prosadit do povinné výbavy všech vozů, které budu prodávány na území EU.

V současnosti je tímto systémem vybaveno jen 42 procent prodaných vozů na území EU, což je dle komise málo. Přitom již dnes lze stabilizaci pořídit k téměř všem vozům a je jen na rozhodnutí zákazníků, zda si za tento systém připlatí, či nikoli. Jenže EU chce vládnout, nechávat rozhodovat každého jedince se v Evropě již dlouho nenosí.

Za tímto rozhodnutím lze cítit i lobby výrobců tohoto systému a to hlavně společnosti Bosch, která je lídrem oblasti vývoje a výroby nejrůznějších variací ESP. Bosch totiž protiargumentuje představitelům automobilek, kteří prohlašují, že daný systém by výrazně prodražil každý vůz a navíc ve většině případů, až na zcela základní modely, lze stabilizaci pořídit již nyní.

Zda tedy budeme mít v nových vozech povinnou stabilizaci zatím nevíme, ovšem dle zkušeností z minula lze říci, že je to jen otázkou času, s ABS to nedopadlo jinak. Pokud bude stabilizační systém povinnou výbavou, budou automobilky muset do ceny vozu zakalkulovat i tento náklad a ve finále to stejně zaplatí zákazník. Doufejme jen, že pokud tato povinnost skutečně nastane, půjde cestou Spojených států. Tam bude stabilizace také povinná, ale s podmínkou, že půjde vypnout stiskem tlačítka na palubní desce, protože v určitých situacích může být stabilizační systém naopak přítěží. A nebo že by Evropa chtěla být ještě „lepší” a nechat za lidi myslet stroje za všech okolností?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků