Stabilizační systém bude v USA povinný od roku 2012

Americký úřad, který se zabývá bezpečností silničního provozu (NHTSA), vydal prohlášení, že hodlá zavést povinné vybavení stabilizačním systémem pro všechny vozy. Tuto povinnost chce úřad zavést od roku 2012, což je prý dostatečná doba, aby se na ni mohly automobilky připravit.

Dle amerických úřadů totiž dokáže tento systém zachránit až 10 000 životů ročně a zajistí pokles počtu nehod až o 17 procent. Přítomnost ESP či obdobné systému dokáže předejí množství dopravních nehod nebo výrazně zmírnit jejich následky díky zachování ovladatelnosti vozu i pro horší řidiče.

Protože si je úřad vědom, že existují situace, kdy může být tento systém naopak na škodu (např. jízda v hlubokém sněhu) bude zákon počítat s tím, že systém bude možno deaktivovat tlačítkem.

Cena vozu by po zavedení tohoto systému měla vzrůst zhruba o 110 dolarů a to se počítá s dnešními cenami. Za pět let bude systém na výrobu určitě daleko levnější, a tak lze předpokládat, že nové vozy podraží jen kosmeticky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků