ST zůstane vrcholem nabídky Fiesty. Ford odmítl spekulace o RS

Podle Fordu není důvod dále posilovat současnou Fiestu. Verze RS tedy nepřijde.

Ford Fiesta v opravdu ostré a nekompromisní verzi RS je snem fanoušků modrého oválu a rychlých hatchbacků obecně už po několik generací. Ani v současném vydání ale nepřipadá v úvahu. Poté, co Leo Roekse, evropského šéfa Fordu Performance k této verzi zdála být přívětivá a nadějeplná, šéf evropského designu, Amko Leenarts, to přímo odmítl.

"Nevidíme žádný důvod k představení ještě silnější verze Fiesty, než je současné ST. Výkony tohoto vozu už jsou na tak vysoké úrovni, že výkonnější auto potřeba," vysvětluje Leenarts pro nizozemské AutoRAI. V plánu však zřejmě stále figuruje dvouspojková převodovka pro ST.

Ford Fiesta ST má český ceník. Samosvor nabídne za příplatek

Ford Fiesta ST má český ceník. Samosvor nabídne za příplatek

Zájemce o výkonnější Fiestu však ještě modrý ovál nemusí nutně zklamat. Vždyť v minulé generaci Ford představil edici ST200. Otázkou ale zůstává, kam až lze posouvat potenciál tříválcové patnáctistovky s odpojováním jednoho válce, která momentálně nabízí 147 kilowattů. Samosvorný diferenciál již nabízí standardní varianta za příplatek, a to vůbec poprvé v historii tohoto malého hot-hatche.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků