SSC Ultimate Aero: silnejší než Veyron

Určite ste si všimli, že v poslednej dobe (a hlavne s príchodom Bugatti Veyron) dochádza k predháňaniu, kto vyrobí výkonnejšie a rýchlejšie auto. Pozadu nechce zostať ani malá americká spoločnosť Shelby Super Cars, ktorá pripravila superšport pod názvom Ultimate Aero.
SSC Ultimate Aero: silnejší než Veyron

Už nejakú dobu na americkom trhu figuruje model Aero, ktorý sa stal základom pre nekompromisný Ultimate. Kompresorom preplňovaný osemvalec o objeme 6,3 litra uložený v strede vozidla produkuje výkon 579 kW (787 k), čo sľubuje nekompromisné dynamické výkony. Príchod Veyronu však konštruktérov natoľko vyprovokoval, že sa rozhodli postaviť auto, ktoré ho prekoná jak výkonom, tak oveľa nižšou cenou. Výsledkom je už spomínaný Ultimate Aero. Z osvedčeného agregátu sa im podarilo vydolovať neuveriteľných 782 kW (1064 k) pri 6950 ot./min., mamutí krútiaci moment vrcholí na hodnote 1114 Nm pri 6200 otáčkach za minútu. Na zadné 20-palcové kolesá obúvajúce pneumatiky o rozmere 335/30 výkon putuje cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Pri (na superšport) mušej váhe 1200 kg nemá Ultimate problém zdolať stovku za menej ako 3 sekundy a tachometer sa zastaví na hodnote 440 km/h. Testy maximálnej rýchlosti však zatiaľ prebiehali len v aerodynamickom tuneli, ale na bežných cestách by sa výsledok nemal príliš líšiť. A ako je na tom s cenou? Výrobca prijíma prvé objednávky a za Ultimate Aero pýta 654 500 dolárov (cca 20 200 000 Sk), čo je oproti Veyronu, ktorý v tejto dobe zvyšuje cenu o 10% na 1 100 000 Eur (cca 41 100 000 Sk, celá správa tu) polovičná cena. Nejaký problém? Jeden tu je. Výrobca odporúča jazdiť na palivo s oktanovým číslom 104.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SCC Ultimate Aero

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků