SSC Ultimate Aero II: veyronobijec podrobněji

Máme pro vás další informace a snímky připravovaného Shelbyho supervozu. Jeho parametry jsou vskutku mimořádné.

Automobil s označením SSC Ultimate Aero II, jehož podobu jsme mohli poprvé spatřit již v září, má být dalším účastníkem v bitvě o titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. A jeho kořistí se má stát především legendární Bugatti Veyron v nejnovějším provedení Super Sport. Nyní konečně známe podstatnou část technických specifikací chystané novinky a ty rozhodně stojí za pozornost.

Vývoj stroje Aero II probíhá pod taktovkou slavného závodníka a úpravce Carrolla Shelbyho, který tvrdí, že před zadní nápravou najdeme čtyřvačkový a dvěma turbodmychadly dopovaný motor s objemem 6,8 l, výkonem 1 369 koní (1 007 kW) a nejvyššími otáčkami ležícími na hranici 9 000 ot./min., který má být skrz naskrz Shelbyho vlastní konstrukcí.

Na rozdíl od stávajícího provedení Aero I na novince nenajdeme jediný ocelový díl, skelet karoserie je kompletně vyroben z uhlíkových kompozitů a doplněn několika hliníkovými výlisky. Převodovka s třílamelovou spojkou má být převzata ze současného vozu, nově ale dostane možnost řazení páčkami pod volantem. Stejné jsou i závěsy kol, spodek motoru, kompozitní brzdy Brembo nebo řízení. Australská společnost Carbon Revolution speciálně pro nové Shelbyho dílo vyvinula první jednodílné ráfky z uhlíkových kompozitů na světě. Vpředu mají mít průměr 19 palců a každé váží jen 5,8 kg.

Nosná struktura karoserie vychází z řešení používaných ve Formuli 1, takže pohotovostní hmotnost celého superstroje údajně nepřesáhne 1 200 kg. Proto není divu, že poměr výkonu k hmotnosti spolehlivě překoná neuvěřitelnou hranici 1 000 koní na tunu. A dynamické parametry tomu mají odpovídat. Z klidu na 100 km/h tak SSC Ultimate Aero II zrychlí za méně než 3 s a dosáhne rychlosti 443 km/h.

Další technické specifikace ani přesnou cenu zatím neznáme. Do prodejů by se ale tento model měl dostat koncem příštího roku a ceny by měly začínat těsně pod hranicí 1 000 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero II na nových snímcích
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků