SSC Tuatara: Shelbyho „veyronobijec“ na scéně

Společnost SSC Jaroda Shelbyho světu konečně představuje Tuataru, „nejrychlejší sériový silniční automobil světa“ (+ video)

Zapomeňte na SSC Ultimate Aero II, novinka z dílen firmy Shelby Super Cars Inc. Tento supersport vyráží do boje se jménem Tuatara, jež si díky svému tvaru vypůjčil od jistého novozélandského hmyzu. Ale padá také další mýtus. Dosud se mělo za to, že za vývojem tohoto speciálu stojí slavný závodník a konstruktér Carroll Shelby, což představitelé SSC nyní rezolutně popřeli. Společnost SSC založil v roce 1998 ve West Richlandu (Washington) jistý Jarod Shelby, který s Carrollem nemá zhola nic společného. Jde tedy o shodu jmen, z níž ale Jarod evidentně těží…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tip: Prezentační video modelu SSC Tuatara najdete na tomto místě

O konstrukci vozu SSC Tuatara se postaral Jason Castriota, pohon zajišťuje jeho vlastní vidlicový osmiválec s objemem 7,0 l, dvojitým přeplňováním a výkonem odhadovaným na 1 369 koní (1 007 kW). Jeho točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze sedmistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes sedmistupňové dvouspojkové ústrojí s řazením páčkami pod volantem. Celá karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Ačkoli SSC zatím jízdní výkony své novinky neuvedlo, Jarod Shelby tvrdí, že Tuatara bude schopna dobýt zpět titul nejrychlejšího sériového automobilu světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toho již SSC díky modelu SSC Ultimate Aero TT v roce 2007 dosáhlo, jenž díky motoru s výkonem 1 200 koní (882 kW) dosáhl oficiálně změřených 411,76 km/h, což bylo o nějakých 5 km/h více než u stroje Bugatti Veyron (ten navíc svého rekordu dosáhl bez oficiálního potvrzení). V půli loňského roku se však značka Bugatti rozhodla dobýt titul zpět a modelu Bugatti Veyron Super Sport pokořil hranici 415 km/h. Nyní je zde ale SSC Tuatara, takže šílenství pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků