SSC Tuatara: Shelbyho „veyronobijec“ na scéně

Společnost SSC Jaroda Shelbyho světu konečně představuje Tuataru, „nejrychlejší sériový silniční automobil světa“ (+ video)

Zapomeňte na SSC Ultimate Aero II, novinka z dílen firmy Shelby Super Cars Inc. Tento supersport vyráží do boje se jménem Tuatara, jež si díky svému tvaru vypůjčil od jistého novozélandského hmyzu. Ale padá také další mýtus. Dosud se mělo za to, že za vývojem tohoto speciálu stojí slavný závodník a konstruktér Carroll Shelby, což představitelé SSC nyní rezolutně popřeli. Společnost SSC založil v roce 1998 ve West Richlandu (Washington) jistý Jarod Shelby, který s Carrollem nemá zhola nic společného. Jde tedy o shodu jmen, z níž ale Jarod evidentně těží…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tip: Prezentační video modelu SSC Tuatara najdete na tomto místě

O konstrukci vozu SSC Tuatara se postaral Jason Castriota, pohon zajišťuje jeho vlastní vidlicový osmiválec s objemem 7,0 l, dvojitým přeplňováním a výkonem odhadovaným na 1 369 koní (1 007 kW). Jeho točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze sedmistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes sedmistupňové dvouspojkové ústrojí s řazením páčkami pod volantem. Celá karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Ačkoli SSC zatím jízdní výkony své novinky neuvedlo, Jarod Shelby tvrdí, že Tuatara bude schopna dobýt zpět titul nejrychlejšího sériového automobilu světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toho již SSC díky modelu SSC Ultimate Aero TT v roce 2007 dosáhlo, jenž díky motoru s výkonem 1 200 koní (882 kW) dosáhl oficiálně změřených 411,76 km/h, což bylo o nějakých 5 km/h více než u stroje Bugatti Veyron (ten navíc svého rekordu dosáhl bez oficiálního potvrzení). V půli loňského roku se však značka Bugatti rozhodla dobýt titul zpět a modelu Bugatti Veyron Super Sport pokořil hranici 415 km/h. Nyní je zde ale SSC Tuatara, takže šílenství pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků