SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

Americký hypersport srazil korunu evropským frajerům. Rekordy padly hned tři. Jde také o první sériově vyráběné auto, které překonalo metu 500 km/h.

Honba za titulem nejrychlejšího auta planety i nadále pokračuje. Po hašteření automobilek Koenigsegg a Bugatti se nyní do hry vložila americká značka SSC (Shelby Supercars) se svým modelem Tuatara. Supersport ze Severní Ameriky pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,9 litru o celkovém výkonu 1305 kW (1775 koní).

Na americké silnici State Route 160 se za volant vozu posadil automobilový závodník Oliver Webb a začaly se dít neuvěřitelné věci. Současný rychlostní rekord držela automobilka Koenigsegg s modelem Agera RS, který dosáhl ze dvou jízd v opačném směru průměrné rychlosti 447,19 km/h na stejné silnici.

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Pro Tuataru a Webba to však byla snadná meta k překonání. Ve stejné disciplíně vůz dosáhl rychlosti 508,73 km/h. Jde tedy o první sériově vyráběné auto, které dokázalo pokořit metu 500 km/h, což bylo donedávna ještě nemyslitelné. Rekordy tím ale nekončí.

Zatímco v první jízdě dosáhl vůz rychlosti 484,53 km/h (což na rekord už stačilo), ve druhé to bylo 532,93 km/h. Tuatara tedy dosáhla nejvyšší rychlosti, jaké kdy bylo na veřejné komunikaci dosaženo. Rekordy však byly poraženy rovnou tři. Tuatara excelovala i v kategorii na letmou míli (503,92 km/h) a letmém kilometru (517,16 km/h). Tisková zpráva se však nezmiňuje o zápisu do knihy rekordů.

Ferrari F40 vs. 488 Pista: Jak vypadá 30 let vývoje? Tiff Needell názorně ukáže

Ferrari F40 vs. 488 Pista: Jak vypadá 30 let vývoje? Tiff Needell názorně ukáže

Původním cílem automobilky bylo překonat hranici 300 mil za hodinu (483,6 km/h). To se nakonec ukázalo jako hračka. SSC Tuatara vznikne jen sto kusů a každý z nich bude stát necelých 40 milionů korun. Zraky fandů se ale nyní obracejí směrem k Hennessey. Nový hypersport Venom F5 má šanci svému krajanovi korunu srazit.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků