SSC Aero SC/8T: těsně přes 400 km/h

Shelby Super Cars. Jméno malé americké firmy, která se určitě zapíše do automobilových dějin. Tato manufaktura, známá svými malými limitovanými edicemi vozů, má na svědomí supersport Aero SC/8T. Prototyp tohoto modelu dostal upravený 6.2litrový osmiválec z Corvetty o síle 583 kW (7 200 ot.) s maximálním krouťákem 860 Nm (5 800 ot.). Podstatné ovšem je, že vůz pokoří hranici 400 km/h; na stovku se dostane přitom už za 3,1 s.

Výkon motoru umístněného uprostřed je přenášen na kola šestistupňovou manuální převodovkou. SC/8T má délku 4 470 mm, šířku 2 080 mm a výšku pouze 1 090 mm; rozvor činí 2 672 mm. Nápravy jsou osazeny pneumatikami Pilot Sport od firmy Michelin o rozměrech 245/45 na 18palcových discích z lehkých slitin vpředu a 345/30 na devatenáctkách vzadu. Podvozek je vytvořen z karbonových vláken stejně jako rám celého auta. 16 měsíců ladili technici tvar karoserie tak, aby vydržel nápor a vztlak obtékajícího vzduchu; inženýři mající na svědomí Bugatti Veyron by vám řekli svoje...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstruktéři SSC umístnili do vozu překvapivě velké množství komfortních prvků. Můžete si např. vybrat, jakou chcete palubní desku, jaké provedení sportovních sedaček, volantu či tachometru (maximem 260 mph, tedy 420 km/h). Do uší vám bude hrát zvuk z kvalitní audiosoustavy s deseti reproduktory. Ve středové konzole najdete 7,5palcový displej, nechybí klimatizace, elektrické stahování oken a ovládání zpětných zrcátek.

Cena byla stanovena na 239 000 dolarů, tedy něco přes 6,2 milionů korun. Za příplatek „zanedbatelných“ 4 000 dolarů si můžete pořídit zadní přítlačné křídlo, které se doporučuje pro jízdu vysokými rychlostmi.

Opravdu nebezpečná konkurence pro Koenigsegg CCR (stovka za 3,2 s, 601 kW, 920 Nm, max. rychlost 390 km/h)...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků