První model prodávaný pod novým názvem KG Mobility přijede už zanedlouho do Evropy. Jeho silné stránky jsou přesně tam, kde je očekáváte.
Automobilka SsangYong Motor nedávno ohlásila kompletní plán transformace spojený i se změnou jména na KG Mobility. Nyní máme možnost seznámit se s první kapitolou nově psané knihy. Asi není překvapením, že nositelem vstupu do nové éry je SUV Torres EVX, plně elektrický derivát modelu se spalovacím motorem.
Bezemisní verze překonává konvenční provedení v nejdůležitějším parametru, a to výkonu. Místo 125 kW poskytuje elektromotor na přední nápravě výkon 150 kW. Nevýhodou je pohon pouze předních kol, zatímco verzi s oturbenou patnáctistovkou můžete mít s pohonem obou náprav. Baterie od výrobce BYD s kapacitou 73,4 kWh umožňuje vozu ujet přes 420 km dle metodiky WLTP.
Novinka počítá s větším počtem cestujících, čemuž odpovídají i rozměry. Torres EVX je 4715 mm dlouhý, na šířku měří 1890 mm a vysoký je 1725 mm, čímž překonává známý Nissan X-Trail. Není proto překvapením, že základní objem zavazadelníku činí 839 litrů. Mimochodem, verze se spalovacím motorem má „jen“ 703 litrů.
Elektrický sourozenec se od tradičního modelu odlišuje osvětlenou maskou chladiče a hlavními světly integrovanými do tenkého LED proužku. Z profilu vyniknou nová 20palcová kola a na zádi se může pochlubit osobitou grafikou světel. Design a rozdíly jsme podrobněji rozebírali v dřívějším článku.
Překvapivé změny se odehrávají také v interiéru s dvojicí 12,3palce širokých obrazovek pro digitální přístrojový štít a multimediální zařízení. Vzhledem k tomu, že pohonná soustava je jedna, výběr ze dvou linií se projeví právě ve zpracování a dostupných funkcích v interiéru.
Základní verze E5 začíná v přepočtu na 831.000 korunách, lépe vybavená verze E7 cenu navýší na 873.000 korun. Po započtení dotace se pak dostáváme na cenu kolem půl milionu, což je jen o pár tisíc více než Torres se spalovacím motorem. Torres EVX bude mít celosvětové zaměření a v polovině roku se dostane i do Evropy, kde jej výhledově doplní další modely. Pravděpodobně půjde o pick-up a dvě různě velká SUV.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand