Ssangyong to myslí s luxusní limuzínou vážně

Asi většina veřejnosti má spojenou korejskou automobilku Ssangyong s výrobou designově kontroverzních SUV. Není také žádným tajemstvím, že automobilka využívá starších technologií Mercedesu, což ji umožní zlevnit vývoj a výrobu a dosáhnout také solidní spolehlivosti, jelikož vše je již dlouhá léta odzkoušené.

Automobilka ovšem chce přijít na trh s luxusním sedanem, který vznikne na základu studie WZ, která byle Evropě představena na frankfurtském autosalonu.

Tento sedan bude mířit opravdu vysoko a bude chtít konkurovat zavedeným luxusním sedanům jako je Audi A8, BMW řady 7, nebo Mercedesu třídy S.

Délka by měla atakovat 5,1 metru a pod kapotou se má objevit nový osmiválec o objemu 4 litry, který doplní další motorizace. O přenos výkonu se má starat sedmistupňový automat (zřejmě 7G-Tronic) a ve výbavě nalezneme vše, co si daný segment žádá.

Automatický parkovací systém, adaptivní tempomat, vzduchový podvozek, luxusní materiály, navigační systém, třízónová klimatizace a mnoho dalšího. Vůz by se měl na trhu objevit nejpozději v roce 2010.

Ssangyong přidal k této novince i pár informací o své budoucnosti. Do roku 2011 chce přinést na trh na třicet nových vozů. Nepůjde však o třicet odlišných modelů, ale o několik základních, které se budou dále dělit. Současně s tím má přijít na trh pět zcela nových agregátů.

Automobilka navíc oznámila, že v budoucnu již nebude využívat tolik licencovaných komponentů Mercedesu, ale bude postupně nasazovat prvky z vlastního vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ssangyong WZ v Šanghaji
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků