Ssangyong to myslí s luxusní limuzínou vážně

Asi většina veřejnosti má spojenou korejskou automobilku Ssangyong s výrobou designově kontroverzních SUV. Není také žádným tajemstvím, že automobilka využívá starších technologií Mercedesu, což ji umožní zlevnit vývoj a výrobu a dosáhnout také solidní spolehlivosti, jelikož vše je již dlouhá léta odzkoušené.

Automobilka ovšem chce přijít na trh s luxusním sedanem, který vznikne na základu studie WZ, která byle Evropě představena na frankfurtském autosalonu.

Tento sedan bude mířit opravdu vysoko a bude chtít konkurovat zavedeným luxusním sedanům jako je Audi A8, BMW řady 7, nebo Mercedesu třídy S.

Délka by měla atakovat 5,1 metru a pod kapotou se má objevit nový osmiválec o objemu 4 litry, který doplní další motorizace. O přenos výkonu se má starat sedmistupňový automat (zřejmě 7G-Tronic) a ve výbavě nalezneme vše, co si daný segment žádá.

Automatický parkovací systém, adaptivní tempomat, vzduchový podvozek, luxusní materiály, navigační systém, třízónová klimatizace a mnoho dalšího. Vůz by se měl na trhu objevit nejpozději v roce 2010.

Ssangyong přidal k této novince i pár informací o své budoucnosti. Do roku 2011 chce přinést na trh na třicet nových vozů. Nepůjde však o třicet odlišných modelů, ale o několik základních, které se budou dále dělit. Současně s tím má přijít na trh pět zcela nových agregátů.

Automobilka navíc oznámila, že v budoucnu již nebude využívat tolik licencovaných komponentů Mercedesu, ale bude postupně nasazovat prvky z vlastního vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ssangyong WZ v Šanghaji
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků