Ssangyong to myslí s luxusní limuzínou vážně

Asi většina veřejnosti má spojenou korejskou automobilku Ssangyong s výrobou designově kontroverzních SUV. Není také žádným tajemstvím, že automobilka využívá starších technologií Mercedesu, což ji umožní zlevnit vývoj a výrobu a dosáhnout také solidní spolehlivosti, jelikož vše je již dlouhá léta odzkoušené.

Automobilka ovšem chce přijít na trh s luxusním sedanem, který vznikne na základu studie WZ, která byle Evropě představena na frankfurtském autosalonu.

Tento sedan bude mířit opravdu vysoko a bude chtít konkurovat zavedeným luxusním sedanům jako je Audi A8, BMW řady 7, nebo Mercedesu třídy S.

Délka by měla atakovat 5,1 metru a pod kapotou se má objevit nový osmiválec o objemu 4 litry, který doplní další motorizace. O přenos výkonu se má starat sedmistupňový automat (zřejmě 7G-Tronic) a ve výbavě nalezneme vše, co si daný segment žádá.

Automatický parkovací systém, adaptivní tempomat, vzduchový podvozek, luxusní materiály, navigační systém, třízónová klimatizace a mnoho dalšího. Vůz by se měl na trhu objevit nejpozději v roce 2010.

Ssangyong přidal k této novince i pár informací o své budoucnosti. Do roku 2011 chce přinést na trh na třicet nových vozů. Nepůjde však o třicet odlišných modelů, ale o několik základních, které se budou dále dělit. Současně s tím má přijít na trh pět zcela nových agregátů.

Automobilka navíc oznámila, že v budoucnu již nebude využívat tolik licencovaných komponentů Mercedesu, ale bude postupně nasazovat prvky z vlastního vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ssangyong WZ v Šanghaji
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků