SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

Korejská značka si udržuje povědomí na českém trhu a nyní přichází s modernizací SUV Tivoli. A dokonce hned známe i cenovky.

Model Tivoli je důležitou součástí návratu SsangYongu na český trh. Po více jak půlroce obnoveného působení u nás se už přitom dostává i na jeho modernizaci. Ta proběhla na třech základních frontách – exteriéru, interiéru i pod kapotou. Na přídi si tedy Tivoli vypůjčuje linie nového Koranda, dostává nové světlomety, nárazník, masku a zadní svítilny mají zase novou grafiku.

Razantnější změny se udály v interiéru, kde se změnil design určitých částí palubní desky a hlavně celého středového panelu. Důvodem bylo přitom zakomponování jak digitálního přístrojového štítu (analogové budíky zůstávají u nižších výbav), tak nových infotainmentů s obrazovkami o velikosti 8- či 9 palců, u nichž přichází i možnost rozhraní Apple Car Play a Android Auto.

Pick-up SsangYong Musso Grand přijíždí do Česka. Korejský pracant není drahý

Pick-up SsangYong Musso Grand přijíždí do Česka. Korejský pracant není drahý

Všechno doplňují zbrusu nové motorizace pod kapotou. Nový přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 GDI o výkonu 120 kW (163 koní) je tedy náhradou starší šestnáctistovky, zatímco naftovou volbu zastává modernizovaná čtyřválcová jednotka 1.6 D o výkonu 100 kW (136 koní).

Oba motory lze kombinovat s manuální i automatickou šestistupňovou převodovkou (příplatek 29.900 Kč) a nezávisle na tom rovněž s pohonem předních či všech kol (příplatek 33.900 Kč). K tomu už stačí dodat jen základní cenu, která v případě benzinové varianty s manuálem, pohonem předních kol a nejnižší výbavou STD vychází na 369.900 Kč.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

V základní výbavě STD najdete třeba tempomat, šest airbagů, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, klimatizaci, rádio s šesti reproduktory a taky mlhovky. Střední cestou je výbava STD Plus, která za dodatečných 30.000 Kč přihazuje rovněž kožený volant, kolenní airbag řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání, bluetooth hands-free a zadní parkovací senzory.

O něco výše je pak výbava DLX za příplatek 50.000 Kč vůči STD Plus, zajišťující navíc i vyhřívaná přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, dešťový senzor, přední parkovací senzory, elektricky sklopná zpětná zrcátka nebo 16palcová litá kola. O dalších 55.000 Kč je poté vrcholné DLX Plus, přidávající ještě zmíněný digitální přístrojový štít, osmipalcový infotainment, vyhřívaný volant, kožené čalounění, LED světlomety a taky 18 palcová kola.

SsangYong Tivoli: Technické údaje a základní ceny po modernizaci
Motor 1.5 GDI 1.5 GDI 1.5 GDI
4x4
1.5 GDI
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1497 1497 1497 1497
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5000-5500 120/5000-5500 120/5000-5500 120/5000-5500
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 260/1500-4000 280/1500-4000 260/1500-4000
Převodovka 6M 6A 6M 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Max. rychlost [km/h] 181 175 181 175
Provozní hmotnost [kg] zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Spotřeba [l/100 km] 7,47 7,95 7,86 8,56
Cena STD [Kč] 369.900 399.800 403.800 439.700
Cena STD Plus [Kč] 399.900 429.800 433.800 469.700
Cena DLX [Kč] 449.900 479.800 483.800 519.700
Cena DLX Plus [Kč] 504.900 534.800 538.800 574.700
SsangYong Tivoli: Technické údaje a základní ceny po modernizaci
Motor 1.6 D 1.6 D 1.6 D
4x4
1.6 D
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1597 1597 1597 1597
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4000 100/4000 100/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 300/1500-3000 300/1500-3000 300/1500-3000 300/1500-3000
Převodovka 6M 6A 6M 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Max. rychlost [km/h] 175 172 175 172
Provozní hmotnost [kg] zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Spotřeba [l/100 km] 5,8 6,18 6,18 6,79
Cena STD [Kč] 429.900 459.800 463.800 499.700
Cena STD Plus [Kč] 459.900 489.800 493.800 529.700
Cena DLX [Kč] 509.900 539.800 543.800 579.700
Cena DLX Plus [Kč] 564.900 594.800 598.800 634.700
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků