SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Jihokorejský SsangYong se i přes neúspěchy v minulosti vrací na trh České republiky. Otevřen již byl první autorizovaný dealer a plánuje se celá síť prodejních míst.

SsangYong nemá na českém trhu zrovna úspěšnou minulost, kdy snaha dlouhodoběji zaujmout zákazníky skončila již dvakrát neúspěchem, poprvé v období 90. let a také po přelomu tisíciletí. Do třetice všeho dobrého se bude tentokrát snažit zvednout popularitu korejského výrobce maďarský importér Wallis Automotive Europe, který zastřešuje prodej vozů SsangYong v dalších zemích Evropy včetně Slovenska.

V Českých Budějovicích již byl mimochodem otevřen nový autorizovaný dealer Mach Motors, přičemž na dalším rozšíření prodejních a servisních míst má importér intenzivně pracovat. Současně už si lze nabídku SsangYongu v ČR prohlédnout i na oficiálním webu automobilky. Zatím přichází značka na trh s trojicí SUV.

Tohle je nový pick-up od SsangYongu. Debut bude mít v Ženevě

Tohle je nový pick-up od SsangYongu. Debut bude mít v Ženevě

Menším crossoverem je model Tivoli, který je k dostání s benzinovou nebo naftovou šestnáctistovkou a pohonem předních či všech kol. Prostornější SUV XLV pak vychází ze zmíněného crossoveru a nabídne stejnou techniku pod kapotou. Vrcholný model nakonec zastupuje poslední generace SUV Rexton, která používá výhradně 2,2 litrový diesel s pohonem jedné nebo obou náprav.

Na ceníky modelů a jejich přesné specifikace se určitě ještě podíváme detailněji, už nyní ale SsangYong chystá v Česku zvětšit nabídku modelů. Na základě Rextonu přijede v druhém čtvrtletí 2019 také pick-up Musso a na konci letoška se v portfoliu objeví i malé SUV Korando. Celkově se tak bude SsangYong snažit zaujmout potencionální zájemce rovnou pěticí modelů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků