SsangYong Rodius: bizarní MPV s novým motorem

Jihokorejská automobilka SsangYong připravila pro své ohromné MPV nový vznětový agregát. Je sice slabší než ten stávající, na druhou stranu nabídne citelně nižší spotřebu paliva.

Model SsangYong Rodius se bez významnějších změn prodává již od roku 2004, přičemž drobným faceliftem prošel roku 2007. Patří k vůbec nejprostornějším velkoprostorovým automobilům současnosti, který navíc standardně nabízí pohon všech kol, ovšem jeho vzhled nelze nazvat korektněji než jako kontroverzní. To by se však mohlo brzy změnit, neboť se chystá nástupce. Před několika dny jsme vám ukázali první špionážní snímky typu Rodius nové generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Rodius mnoho krásy nepobral

Stávající Rodius zřejmě vjíždí do poslední etapy své existence, do níž jej doprovodí nový vznětový motor. Půjde opět o jedinou alternativu, která nahradí stávající jednotku s objemem 2,7 l, výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 340 Nm. Nový agregát disponuje objemem jen 2,0 l a výkonem 155 koní (114 kW), ovšem točivý moment je o 20 Nm vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Body sbírá hlavně ohromnou přepravní kapacitou a variabilitou

Nejdůležitější je však pokles spotřeby: SsangYong Rodius s novým motorem si má v průměru říci o 7,3 l/100 km, což je o 2 l/100 km méně než dosud. Na výběr zůstává pětistupňová automatická převodovka, namísto pětistupňové manuální skříně přichází šestistupňová.

Ve Velké Británii ceny vozů s novým motorem začínají v přepočtu na částce 500 000 Kč, což je s ohledem na vnitřní i vnější rozměry velmi slušná cena.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků