SsangYong Rodius: bizarní MPV s novým motorem

Jihokorejská automobilka SsangYong připravila pro své ohromné MPV nový vznětový agregát. Je sice slabší než ten stávající, na druhou stranu nabídne citelně nižší spotřebu paliva.

Model SsangYong Rodius se bez významnějších změn prodává již od roku 2004, přičemž drobným faceliftem prošel roku 2007. Patří k vůbec nejprostornějším velkoprostorovým automobilům současnosti, který navíc standardně nabízí pohon všech kol, ovšem jeho vzhled nelze nazvat korektněji než jako kontroverzní. To by se však mohlo brzy změnit, neboť se chystá nástupce. Před několika dny jsme vám ukázali první špionážní snímky typu Rodius nové generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Rodius mnoho krásy nepobral

Stávající Rodius zřejmě vjíždí do poslední etapy své existence, do níž jej doprovodí nový vznětový motor. Půjde opět o jedinou alternativu, která nahradí stávající jednotku s objemem 2,7 l, výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 340 Nm. Nový agregát disponuje objemem jen 2,0 l a výkonem 155 koní (114 kW), ovšem točivý moment je o 20 Nm vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Body sbírá hlavně ohromnou přepravní kapacitou a variabilitou

Nejdůležitější je však pokles spotřeby: SsangYong Rodius s novým motorem si má v průměru říci o 7,3 l/100 km, což je o 2 l/100 km méně než dosud. Na výběr zůstává pětistupňová automatická převodovka, namísto pětistupňové manuální skříně přichází šestistupňová.

Ve Velké Británii ceny vozů s novým motorem začínají v přepočtu na částce 500 000 Kč, což je s ohledem na vnitřní i vnější rozměry velmi slušná cena.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků