SsangYong Rexton R-Line: ušlechtilý exot

Rexton upravený Kahn Design se poprvé objevil již na autosalonu v Londýně. A jeho úspěch dal za vznik sériovému provedení.

Korejská automobilka SsangYong, která je u nás poměrně známa díky extravagantnímu designu svých modelů se před nedávnem rozhodla zviditelnit jeden ze svých (pohlednějších) modelů novým továrním paketem s prostým názvem R-Line. Důvodem vzniku této verze se stala prezentace studie upraveného Rextonu od společnosti Kahn Design, která se setkala se nečekaně pozitivním přijetím. Je tedy zřejmé, že Kahn ani tentokrát nešlápl vedle a to i přesto, že v jeho portfoliu figurují povětšinou vozy z vyšších sfér, jako je Aston Martin nebo Range Rover. V čem se tedy bude Rexton R-Line lišit od svých soukmenovců?

Při pohledu zvenku jsou změny hned patrné a oči sklouznou především na 22-ti palcová litá kola a čtyři chromové koncovky výfuků. Ty opravdu nelze přehlédnout, zejména když působí vysloveně jako „pěst na oko“ a připomínají spíš ty, které můžeme vidět na různých „gangsterských“ SUV z Ameriky. Abychom se ale nezaměřovali pouze na vzhled, zmiňme, že pod kapotou zůstal neupravený 2,7 litrový vznětový pětiválec, jehož výkon na kola všech náprav distribuuje automat od Mercedesu T-Tronic. Z technické stránky se změnily pouze tlumiče, které celý vůz posunuly o pár milimetrů blíže k zemi.

To nejlepší ale na majitele čeká uvnitř, kde najdeme luxusně působící sedadla čalouněny kůží nappa a Alcantarou přičemž celkový dojem dotvářejí ještě výrazné červené švy. Podobné potahy najdeme i v bočních panelech a středové konzoly. Zajímavostí však je, že v této verzi nenajdeme žádný lepší audio systém. Automobilka to odůvodňuje tím, že svým zákazníkům chce nechat volnou ruku při výběru prémiové audio soustavy a nechce jich omezovat „nějakými svými kontrakty s výrobci“.  

SsangYongu Rexton R-Line ale nelze upřít poměrně bohatou výbavu, v níž nechybí třeba dešťový senzor, ESP, systém zabraňující převrácení, parkovací senzory, tempomat a v neposlední řadě i vyhřívaná sedadla a zrcátka. Rexton R-Line však překvapí i svou cenou, v Británii bude totiž dostupný již od 29 995 liber (zhruba 915 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ssangyong Rexton R-Line: korejská hustokára
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků