SsangYong Rexton R-Line: ušlechtilý exot

Rexton upravený Kahn Design se poprvé objevil již na autosalonu v Londýně. A jeho úspěch dal za vznik sériovému provedení.

Korejská automobilka SsangYong, která je u nás poměrně známa díky extravagantnímu designu svých modelů se před nedávnem rozhodla zviditelnit jeden ze svých (pohlednějších) modelů novým továrním paketem s prostým názvem R-Line. Důvodem vzniku této verze se stala prezentace studie upraveného Rextonu od společnosti Kahn Design, která se setkala se nečekaně pozitivním přijetím. Je tedy zřejmé, že Kahn ani tentokrát nešlápl vedle a to i přesto, že v jeho portfoliu figurují povětšinou vozy z vyšších sfér, jako je Aston Martin nebo Range Rover. V čem se tedy bude Rexton R-Line lišit od svých soukmenovců?

Při pohledu zvenku jsou změny hned patrné a oči sklouznou především na 22-ti palcová litá kola a čtyři chromové koncovky výfuků. Ty opravdu nelze přehlédnout, zejména když působí vysloveně jako „pěst na oko“ a připomínají spíš ty, které můžeme vidět na různých „gangsterských“ SUV z Ameriky. Abychom se ale nezaměřovali pouze na vzhled, zmiňme, že pod kapotou zůstal neupravený 2,7 litrový vznětový pětiválec, jehož výkon na kola všech náprav distribuuje automat od Mercedesu T-Tronic. Z technické stránky se změnily pouze tlumiče, které celý vůz posunuly o pár milimetrů blíže k zemi.

To nejlepší ale na majitele čeká uvnitř, kde najdeme luxusně působící sedadla čalouněny kůží nappa a Alcantarou přičemž celkový dojem dotvářejí ještě výrazné červené švy. Podobné potahy najdeme i v bočních panelech a středové konzoly. Zajímavostí však je, že v této verzi nenajdeme žádný lepší audio systém. Automobilka to odůvodňuje tím, že svým zákazníkům chce nechat volnou ruku při výběru prémiové audio soustavy a nechce jich omezovat „nějakými svými kontrakty s výrobci“.  

SsangYongu Rexton R-Line ale nelze upřít poměrně bohatou výbavu, v níž nechybí třeba dešťový senzor, ESP, systém zabraňující převrácení, parkovací senzory, tempomat a v neposlední řadě i vyhřívaná sedadla a zrcátka. Rexton R-Line však překvapí i svou cenou, v Británii bude totiž dostupný již od 29 995 liber (zhruba 915 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ssangyong Rexton R-Line: korejská hustokára
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků