SsangYong Rexton R-Line: ušlechtilý exot

Rexton upravený Kahn Design se poprvé objevil již na autosalonu v Londýně. A jeho úspěch dal za vznik sériovému provedení.

Korejská automobilka SsangYong, která je u nás poměrně známa díky extravagantnímu designu svých modelů se před nedávnem rozhodla zviditelnit jeden ze svých (pohlednějších) modelů novým továrním paketem s prostým názvem R-Line. Důvodem vzniku této verze se stala prezentace studie upraveného Rextonu od společnosti Kahn Design, která se setkala se nečekaně pozitivním přijetím. Je tedy zřejmé, že Kahn ani tentokrát nešlápl vedle a to i přesto, že v jeho portfoliu figurují povětšinou vozy z vyšších sfér, jako je Aston Martin nebo Range Rover. V čem se tedy bude Rexton R-Line lišit od svých soukmenovců?

Při pohledu zvenku jsou změny hned patrné a oči sklouznou především na 22-ti palcová litá kola a čtyři chromové koncovky výfuků. Ty opravdu nelze přehlédnout, zejména když působí vysloveně jako „pěst na oko“ a připomínají spíš ty, které můžeme vidět na různých „gangsterských“ SUV z Ameriky. Abychom se ale nezaměřovali pouze na vzhled, zmiňme, že pod kapotou zůstal neupravený 2,7 litrový vznětový pětiválec, jehož výkon na kola všech náprav distribuuje automat od Mercedesu T-Tronic. Z technické stránky se změnily pouze tlumiče, které celý vůz posunuly o pár milimetrů blíže k zemi.

To nejlepší ale na majitele čeká uvnitř, kde najdeme luxusně působící sedadla čalouněny kůží nappa a Alcantarou přičemž celkový dojem dotvářejí ještě výrazné červené švy. Podobné potahy najdeme i v bočních panelech a středové konzoly. Zajímavostí však je, že v této verzi nenajdeme žádný lepší audio systém. Automobilka to odůvodňuje tím, že svým zákazníkům chce nechat volnou ruku při výběru prémiové audio soustavy a nechce jich omezovat „nějakými svými kontrakty s výrobci“.  

SsangYongu Rexton R-Line ale nelze upřít poměrně bohatou výbavu, v níž nechybí třeba dešťový senzor, ESP, systém zabraňující převrácení, parkovací senzory, tempomat a v neposlední řadě i vyhřívaná sedadla a zrcátka. Rexton R-Line však překvapí i svou cenou, v Británii bude totiž dostupný již od 29 995 liber (zhruba 915 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ssangyong Rexton R-Line: korejská hustokára
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků