Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!
Radosti
Sladění terénních a silničních schopností
Silný motor
Nedostižné ceny
Starosti
Vyšší spotřeba
Omezení plynoucí z rámové konstrukce
9  /10

Tak mohutnou a chromem vyskládanou masku, jakou se od letošního roku pyšní nový rexton, na žádném jiném autě nenajdete. Téměř pětimetrové SUV dává zvláště v černém laku všem na odiv majestátnost, za niž by se nestyděl ani prezidentský speciál. Aby ne, vždyť v luxusní kabině najdete přebytek prošívané kůže, a to dokonce i na palubní desce, a navrch obrovský zavazadlový prostor. Ten dokonce nabízí možnost instalace třetí řady sedadel.

Ssangyong Rexton po faceliftu je v ČR. Vešel se pod 900 tisíc a má super výbavu

Ssangyong Rexton po faceliftu je v ČR. Vešel se pod 900 tisíc a má super výbavu

Hlavní předností největšího osobního ssangyoungu však zůstává pohodlí posádky, křesla jsou komfortní až na půdu a výbava na nejvyšší úrovni. Trochu nás mrzí některé lacině působící obklady v imitaci hliníku nebo tvrdý povrch palubní desky, případně lehce omezený prostor vzadu. Ne že by cestující na zadní lavici nějak ztráceli, ale konkurence umí být velkorysejší.

Celkově hraje vnitřní prostředí po osvěžující kúře na prestižnější tóninu, kabina působí bezpečně a velmi bytelně. Jednu z mála novinek představuje upravený čtyřramenný volant. Tlačítka hrají prim, samostatnými panely se ovládá klimatizace i rádio. Spousta kláves je navíc rozesetá na volantu, po palubní desce a v okolí táhla elektronické ruční brzdy.

Interiér SsangYongu Rexton po faceliftu ve videu Standy Kolmana z Auto.cz:

Mrštný koráb

Modernizace zredukovala ceník na jediný motor: vznětový čtyřválec sebevědomé kubatury 2,2 litru (výkon vzrostl ze 133 na 149 kW) v kombinaci s novinkovým osmistupňovým planetovým automatem. Jeho volič už nevyužívá otevřenou kulisu, ale inspiroval se jednoduchým „kniplem“ francouzského vzoru. Čtyřkolka preferuje stejně jako ve většině prémiového segmentu pohon zadních kol, na rozdíl od konkurence však exotické korejské SUV nesází na samonosný skelet, ale podobně jako pracovní pickupy využívá prostorový rám. Občas se tak dočkáte lehkých otřesů karoserie, podvozek je přesto vyladěn komfortně.

Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

Kvality konstrukce oceníte v náročnějším terénu, kam se podobně zaměřené vozy podívají jen z velké vzdálenosti. Rexton tak vlastně žádného opravdového soupeře nemá. Vznětová pohonná jednotka se v kabině příliš neprojevuje, odhlučnění se povedlo na výbornou. Více než dvoutunové auto se pohybuje mrštně, k dispozici je dokonce sportovní režim převodovky. Vzhledem k rozměrům korábu však nemůžete počítat s úsporným provozem, spotřeba se pohybuje okolo deseti litrů. Během týdenního korzování po okolí Prahy jsme se dostali na necelých 9 l, což vyžadovalo neustálou kontrolu nad plynovým pedálem.

Ceny rextonu patří spíše do nižší kategorie. Bohatě vybavené SUV se silným dieselem a pohonem všech kol pořídíte už od 899.000 Kč, v případě vrcholné specifikace Premium získáte za šedesátitisícový příplatek třeba vyspělé víceprvkové zavěšení zadní nápravy nebo odvětrávaná přední sedadla. Až do konce prázdnin navíc platí akce Premium+, což obnáší bezplatný stejnojmenný paket v ceně 70.000 Kč. Jeho hlavní lákadlo představuje 360° kamerový systém.

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

Závěr

Jestliže hledáte reprezentativně působící velké SUV, za nímž se všichni otočí, navíc chcete být hýčkání komfortem, obrovským kufrem a rádi jezdíte do přírody, s lehce výstředním rextonem se trefíte do černého. Škoda některých neprémiových obkladů v kabině nebo občasného drcnutí karoserie na příčných spárách.

Technické údaje: SsangYong Rexton

  • Rok • stupeň výbavy 2021 • Premium+
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 2 157 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,2 mm • 92,4 mm
  • Stupeň komprese 15,5:1
  • Nejvyšší výkon 149 kW
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 800 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 441 Nm při 1 600 až 2 600 ot/min
  • Nejvyšší rychlost 184 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 1 051 l • 1 977 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 2 070 kg • 2 800 kg
  • Prům. spotřeba: komb. 7,6 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 865 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 640 mm • 1 640 mm
  • Rozměr pneumatik 255/50 R20
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 850 × 1 960 × 1 825 mm
SsangYong Rexton: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   899.900 Kč (2.2 e-XDI/149 kW Clever)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.059.900 Kč (2.2 e-XDI/149 kW Premium+)
Cena testovaného vozidla           1.106.600 Kč (2.2 e-XDI/149 kW Premium+)

Základní výbava: Litá 18palcová kola, 9 airbagů, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznání dopravních značek, bezklíčové odemykání auta, sedm airbagů, centrální zamykání, dešťový a světelný senzor, digitální přístrojový štít, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, kožený multifunkční volant s vyhříváním, elektricky ovládaná okna, vyhřívání čelního skla v místě stěračů, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, kůží prošívaná palubní deska, multimediální systém s 9,2palcová obrazovkou, navigace, paket Premium+: 360° kamera, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, sledování mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, sluneční roletky pro druhou řadu sedadel a další.

Volitelná výbava: Metalíza (19.900,-), střešní okno (13.900,-), litá 20palcová (+16.900,-)

Článek vyšel v časopisu Auto Tip 14/21. Můžete si ho objednat na ikiosek.cz. 

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků