Ssangyong nabídne sedan WZ i v Evropě

Známá korejská automobilka Ssangyong představí ve Frankfurtu studii velkého sedanu WZ. Ta byla světu sice představena již v květnu letošního roku na autosalonu v Šanghaji, ale v Evropě půjde o premiéru.

A proč Ssangyong představuje sedan? Je to z prostého důvodu. Tento korejský výrobce chce totiž opustit segment SUV a do Evropy chce přijít s velkým a luxusním sedanem. Model WZ je pak ukázkou toho, že Ssangyong má co nabídnout.

Studie WZ je ukázkou opravdu velké limuzíny, ostatně délka 5 080 mm a rozvor 2 940 mm si v ničem nezadá s vozy větších limuzín, které jsou na našem trhu dobře zabydleny.

Studii pohání šestiválec s přímým vstřikem paliva a twin-turbem. Díky tomu dosahuje motor výkonu 269 kW (365 k) a točivého momentu 490 Nm. Pokud se vám zdá výkon na použitou technologii nízký, pak vězte, že automobilka šla hlavně po maximálním komfortu a motor má nabídnout téměř maximální točivý moment od 1 250 ot. až po omezovač.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará sedmistupňová automatická převodovka, kterou si Ssangyong vypůjčil od koho jiného, než od Mercedesu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ssangyong WZ v Šanghaji

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků