TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?
Radosti
Velmi nízká cena
Možnost volby zadní nápravy
Bohatá výbava
Starosti
Chování převodovky v kopci
Jízdní vlastnosti bez nákladu
Slabý výkon světlometů
7  /10

Do hledáčku evropských zájemců o užitkový pick-up se před dvěma lety dostal i zástupce z Jižní Koreji, pick-up SsangYong Musso Grand. Chlapácké auto sází nejen na pověstnou houževnatost vozů se dvěma draky ve znaku, ale i na slušnou výbavu. Nyní si tento kousek prošel omlazením a dorazil k nám do redakčního testu.

Nová tvář

Novou verzi si s tou předchozí nelze splést. Facelift má obří přední masku s vodorovným žebrováním, která celému autu dominuje. Podobnou proměnou si prošel i SUV bratr Rexton a oba vozy nyní působí hodnotněji. Především Musso Grand ale tímto krokem vybočuje z poměrně usedlé konkurence.

Testovací vůz byl doplněný ještě o zelenou metalízu Amazonia. Standardem jsou halogenové světlomety, v naší výbavě Premium jsou čelní světlomety xenonové a LED techniku má pouze denní svícení. Svítivost v noci má Musso Grand na dnešní poměry už velmi slabou a špatné je to především se svícením do stran. Hlavně v ostrých zatáčkách prostě nevidíte, kam jedete.

První pohled na nový Ford Ranger: Připomíná F-150, techniku půjčí Amaroku

První pohled na nový Ford Ranger: Připomíná F-150, techniku půjčí Amaroku

Kola jsou standardně 17palcová ocelová s možností připlatit si hliníková. Zajímavé ovšem je, že si můžete připlatit i osmnáctky a dvacítky. Váže se k nim ovšem použití pětiprvkové zadní tuhé nápravy. Tím se změní i využití auta, ale o tom bude řeč až později. Po stránce designu pak už toho moc nového nenajdete, možná jen jinou grafiku zadních svítilen.

Musso Grand měří na délku 5405 mm, na šířku 1950 mm a na výšku 1855 mm. Rozvor náprav činí 3210 milimetrů. Na domácím trhu je toto ta větší varianta, kratší se u nás nenabízí. Samotná korba má 1610 mm na délku, 1570 mm na šířku a 570 mm na výšku. Světlá výška pak činí 220 mm, takže při nastupování uvítáte madla, která mají obě řady sedadel.

Výbavy se nebojí

SsangYong je na našem trhu známý tím, že se umí pořádně opřít do výbavy. Testovaný kousek ve výbavě Premium+ tak obsahoval 2zónovou klimatizaci, vyhřívání předních i zadních sedadel, ventilování předních sedadel, velký infotainment s podporou zrcadlení chytrých telefonů a navigací, vyhřívání volantu či zadní parkovací kameru. 

Jak vylepšit Toyotu Hilux? Samozřejmě motorem V12 a dvěma turby. Je na prodej!

Jak vylepšit Toyotu Hilux? Samozřejmě motorem V12 a dvěma turby. Je na prodej!

Ani ten, kdo chce jen obyčejný základ pro práci, nebude o zajímavou výbavu ochuzený. Již základ Style nabídne tempomat, všechna okna v elektrice, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio se čtyřmi reproduktory, USB konektor či vyhřívání čelního okna. Případně lze za doplatek 25.700 Kč vybavit auto elektrickým nastavením předních sedadel s vyhříváním (i pro zadní) a vyhřívaným volantem.

Jak vidíte, výbavy může mít Musso Grand na rozdávání. Škoda tedy, že se na ty světlomety nějak zapomnělo. Prostor je pro pět cestujících královský, především pro hlavu. Sedadlo řidiče je velmi komfortní a nemá nijak výrazné boční vedení. V zatáčkách sice trochu vlajete, ale do těchto aut se velmi často nasedá a vysedá. Bylo by to jen na obtíž.

Arctic Trucks poladili Isuzu D-Max. Drsný pick-up AT35 je snem každého venkovana

Arctic Trucks poladili Isuzu D-Max. Drsný pick-up AT35 je snem každého venkovana

Interiér zastává ještě klasickou koncepci se spoustou tlačítek a otočných ovladačů. Rozmístění je logické a zpracování je velmi slušné. Příjemné také je, že hlídání jízdních pruhů lze vypnout trvale. Materiály pak samozřejmě nepatří k nejlepším, pořád jde o pracovní pick-up, jen s lepší výbavou.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků