Pick-up SsangYong Musso Grand přijíždí do Česka. Korejský pracant není drahý

SsangYong po svém návratu na český trh dále rozšiřuje nabídku modelů. Cenovky tak nyní známe rovněž u pick-upu Musso Grand. Volba specifikace bude ovšem velice přímočará. Jeden motor, dvě výbavy.

Dosud mělo vzkříšené české zastoupení SsangYongu v nabídce trojici modelů – Tivoli, Rexton a XLV. Příchod čtvrtého modelu byl očekávaným krokem, a ještě než se dočkáme nové generace SUV Korando, o zákazníky bude bojovat i nová generace pick-upu Musso v prodloužené verzi Grand.

TEST SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDi 4x4 AT: Volání divočiny!

TEST SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDi 4x4 AT: Volání divočiny!

Čtyřdveřový pick-up o délce 5405 mm vychází technicky z SUV Rexton a ve verzi Grand má ložnou plochu o délce 1610 mm. Novinka uveze náklad o hmotnosti okolo 1 tuny a zvládne táhnout přívěs do hmotnosti 2,6 tuny (s manuální převodovkou) a 3 tuny (s automatem). Na výběr bude s jedinou naftovou motorizací, a to čtyřválcem o objemu 2,2 litru, který zajistí 130 kW (181 koní) a točivý moment 420 N.m.

Standardně je Musso Grand vybaveno přepínatelným pohonem všech kol s redukcí a šestistupňovou manuální převodovkou. Automatická šestistupňová převodovka je za příplatek 42.350 Kč. Další specifikace už se nakonec liší podle dvojice výbavových linií.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Základem je výbava Outdoor 4WD, u které cenovka začíná na 676.390 Kč. Cena je nižší než u vozů, jako jsou Ford Ranger, Nissan Navara či Toyota Hilux. Standardem je přitom jednodušší tuhá zadní náprava s listovými pery (víceprvková je za příplatek 19.239 Kč), uzávěrka zadního diferenciálu a auto sedí na 17palcových ocelových discích (litá kola začínají příplatkem 8349 Kč).

Vevnitř najdete v základu palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, vyhřívání čelního skla, vyhřívání zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, textilní potahy, audiosystém s bluetooth a taky USB konektor.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Vyšší výbava Premium 4WD startuje na 876.040 Kč. Víceprvková zadní náprava je zde standardem, ale volitelně můžete přejít na zmíněnou bytelnější tuhou nápravu, kdežto automatická uzávěrka diferenciálu je na druhou stranu příplatkem za 10.890 Kč.

Oproti základu je pak navíc bezklíčový přístup, palubní počítač se 7palcovým displejem, tempomat, vyhřívaný volant, dvouzónová automatická klimatizace, infotainment s navigací a 9,2palcovým displejem, kožené čalounění, 18palcová litá kola, xenonové světlomety, LED denní svícení, střešní ližiny a balíček Tech Paket II Premium doplňující systém autonomního krizového brzdění, funkci rozpoznávání značek nebo varování před opuštěním pruhu.

Na vozy SsangYong je v ceně tovární záruka v délce pěti let nebo do najetí 100.000 kilometrů.

SsangYong Musso Grand – Technická data a ceny
Motor 2.2 e-XDI
Pohon 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2157
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 133/4000
Točivý moment [N.m/min] 420/1600-2600
Převodovka 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 178(172)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 2090-2292(2100-2307)
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,1-8,3(8,8-9,0)
Cena Outdoor 4WD [Kč] 676.390
Cena Premium 4WD [Kč] 876.040
Údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou za příplatek 42.350 Kč.
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků