Pick-up SsangYong Musso Grand přijíždí do Česka. Korejský pracant není drahý

SsangYong po svém návratu na český trh dále rozšiřuje nabídku modelů. Cenovky tak nyní známe rovněž u pick-upu Musso Grand. Volba specifikace bude ovšem velice přímočará. Jeden motor, dvě výbavy.

Dosud mělo vzkříšené české zastoupení SsangYongu v nabídce trojici modelů – Tivoli, Rexton a XLV. Příchod čtvrtého modelu byl očekávaným krokem, a ještě než se dočkáme nové generace SUV Korando, o zákazníky bude bojovat i nová generace pick-upu Musso v prodloužené verzi Grand.

TEST SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDi 4x4 AT: Volání divočiny!

TEST SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDi 4x4 AT: Volání divočiny!

Čtyřdveřový pick-up o délce 5405 mm vychází technicky z SUV Rexton a ve verzi Grand má ložnou plochu o délce 1610 mm. Novinka uveze náklad o hmotnosti okolo 1 tuny a zvládne táhnout přívěs do hmotnosti 2,6 tuny (s manuální převodovkou) a 3 tuny (s automatem). Na výběr bude s jedinou naftovou motorizací, a to čtyřválcem o objemu 2,2 litru, který zajistí 130 kW (181 koní) a točivý moment 420 N.m.

Standardně je Musso Grand vybaveno přepínatelným pohonem všech kol s redukcí a šestistupňovou manuální převodovkou. Automatická šestistupňová převodovka je za příplatek 42.350 Kč. Další specifikace už se nakonec liší podle dvojice výbavových linií.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Základem je výbava Outdoor 4WD, u které cenovka začíná na 676.390 Kč. Cena je nižší než u vozů, jako jsou Ford Ranger, Nissan Navara či Toyota Hilux. Standardem je přitom jednodušší tuhá zadní náprava s listovými pery (víceprvková je za příplatek 19.239 Kč), uzávěrka zadního diferenciálu a auto sedí na 17palcových ocelových discích (litá kola začínají příplatkem 8349 Kč).

Vevnitř najdete v základu palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, vyhřívání čelního skla, vyhřívání zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, textilní potahy, audiosystém s bluetooth a taky USB konektor.

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Vyšší výbava Premium 4WD startuje na 876.040 Kč. Víceprvková zadní náprava je zde standardem, ale volitelně můžete přejít na zmíněnou bytelnější tuhou nápravu, kdežto automatická uzávěrka diferenciálu je na druhou stranu příplatkem za 10.890 Kč.

Oproti základu je pak navíc bezklíčový přístup, palubní počítač se 7palcovým displejem, tempomat, vyhřívaný volant, dvouzónová automatická klimatizace, infotainment s navigací a 9,2palcovým displejem, kožené čalounění, 18palcová litá kola, xenonové světlomety, LED denní svícení, střešní ližiny a balíček Tech Paket II Premium doplňující systém autonomního krizového brzdění, funkci rozpoznávání značek nebo varování před opuštěním pruhu.

Na vozy SsangYong je v ceně tovární záruka v délce pěti let nebo do najetí 100.000 kilometrů.

SsangYong Musso Grand – Technická data a ceny
Motor 2.2 e-XDI
Pohon 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2157
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 133/4000
Točivý moment [N.m/min] 420/1600-2600
Převodovka 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 178(172)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 2090-2292(2100-2307)
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,1-8,3(8,8-9,0)
Cena Outdoor 4WD [Kč] 676.390
Cena Premium 4WD [Kč] 876.040
Údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou za příplatek 42.350 Kč.
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 5 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 9 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků