SsangYong Kyron: utajené oživení

Korejská automobilka SsangYong připravila pro svůj model Kyron poměrně brzkou oživovací kůru. Co nabídne po faceliftu?

Není zrovna obvyklé, aby automobilka připravila facelift pro svůj model v tichosti. Jenže přesně tak to udělal korejský výrobce SsangYong se svým modelem Kyron. Omlazený model byl představen již v červnu, ovšem tuto událost provázelo doslova hrobové ticho.

Výrobce designérsky kontroverzních vozů se u Kyronu zaměřil na oživení vzhledu i techniky. Po stránce designu se změnila hlavně zadní část. Na ní naleznete nové světlomety a také zcela přepracovaný dvoubarevný nárazník. Nový je také střešní spoiler s třetím brzdovým světlem a také chromová lišta na zadních dveřích.

Každopádně ani přední část vozu nebyla ušetřena. Nově tvarované mlhovky a čirý kryt světlometů mírně oživily vůz, který je na trhu teprve dva roky.

Po stránce výbavy se změnila nabídka barevného provedení interiéru. Z původní nabídky sice zůstala béžová varianta, ale šedou variantu nahradila černá. Karosérii pak lze ozdobit i novou metalickou barvou Lucky Blue a novými 18" koly.

Samotné výbavy se pak rozšířily o nové rádio s CD a podporou mp3, které bylo speciálně vyvinuto pro evropské zákazníky.

Po technické stránce je asi největší změnou nasazení nového naftového agregátu se vstřikováním common-rail třetí generace. Motor o objemu 2,7 l bude nabízet výkon 121 kW (165 k) a točivý moment 340 Nm. Druhý motor, tedy naftový čtyřválec 2,0 o výkonu 104 kW (141 k) a točivém momentu 310 Nm zůstal beze změny.

Velký naftový motor dostane navíc trvalý náhon na všechna čtyři kola, což je oproti připojitelnému náhonu u menšího motoru zásadní změna.

Nový Kyron startuje u nás na částce 719 980 Kč se základní výbavou Special. Stejný model, ovšem s automatem a mírně lepší výbavou Plus pak startuje na částce 809 980 Kč. Kyron s motorem 2,7 XDi si lze pořídit již za 929 980 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SsangYong Kyron po faceliftu
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků