SsangYong Kyron, elegán z východu na českém trhu (představení)

Nový model korejské automobilky SsangYong právě přichází na náš trh, kde se zařadí do kategorie středně velkých SUV vozů. Zákazníky chce zaujmout elegantním designem, kvalitními motory, bohatou výbavou a také cenou. Má šanci? Přečtěte si jeho podrobnější představení.
SsangYong Kyron, elegán z východu na českém trhu (představení)

Kyron není tak úplně obyčejným SUV, jeho zatřídění spadá totiž na hranici mezi vozy SUV a off roady. První odlišnosti od běžných SUV je tuhý rám, přiřaditelný pohon všech kol a také redukční převodovka s možností uzávěrky. Tyto prvky výrazně odlišují Kyron od standardních SUV, které si na reálné využití v terénu jen hrají. Dalo by se říci, že po novém Suzuki Vitara jde o další model, který je velmi zcivilněnou verzí off roadů a neztratí se nejen na kvalitní komunikaci, kde posádce dopřeje dostatek komfortu, ale ani ve středně těžkém terénu. Jeho vlastnosti tak ocení nejen ti, kteří hodlají jezdit dlouhé trasy po silnicích, ale také ti, kteří potřebují nebo chtějí občas sjet ze silnice a zamířit na offroadové tratě. Kyron má všechny předpoklady stát se dobrým pracovním nástrojem, stejně tak jako výborým rodinným vozem.

Model se svou délkou 4 660 mm, šířkou 1 880 mm a výškou 1 740 mm zařadí do kategorie středně velký SUV vozů, kam patří i zmiňovaná Vitara. Rozvor má hodnotu 2 740 mm. Skvělou vlastností Kyronu je maximální přípustná hmotnost přívěsu, která se může vyšplhat až na 2 300 kg, čímž vůz patří na samý vrchol své třídy. Zavazadelník má pak základní objem 625 litrů.

Pod kapotou se z počátku objeví jediný motor. Bude jím naftový agregát o objemu 2 litry z produkce Mercedesu. A nejedná se o žádnou starou licenční technologii, ale o nejmodernější agregát, který používá Mercedes ve svých modelech i dnes. Motor je vybaven technologií vstřikování common rail třetí, tedy nejnovější generace. Motor dává výkon 104 kW (141 k) při 4 000 ot. a nejvyšší točivý moment 310 Nm, který dosahuje mezi 1 800 a 2 750 otáčkami. Kyron díky tomuto motoru dosáhne maximální rychlosti 167 km/h a to při kombinované spotřebě 7,7 l na 100 km. Později se v nabídce objeví i šestiválcový naftový motor, který bude také z produkce Mercedesu.

O přenos výkonu na standardně dodávaná 18" kola s pneu o rozměru 255/60 se stará bud manuální převodovka nebo pětistupňová automatická převodovka T-Tronic z dílny Mercedesu. Zákazník si může zvolit mezi náhonem na přední nebo na všechna čtyři kola. V základní výbavě pak naleznete standardní elektronické systémy, jako je ESP, ABS s EBD, brzdový asistent BAS, aktivní systém ochrany proti převrácení ARP nebo automatická regulace pro sjíždění prudkých svahů HDC. Do standardní výbavy pak patří airbagy řidiče a spolujezdce, boční a stropní airbagy, parkovací asistent, klimatizace ad.

Kyron bude v ČR dodáván s třemi stupni výbavy - Speciál, Plus a Comfort. První dvě ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou a Comfort s automatem. Cena Kyronu se pak pohybuje od 744 980 Kč ve výbavě Speciál, přes 784 980 Kč ve výbavě Plus až po 908 980 Kč u verze Comfort. Kyron se bude také prodávat v užitkové verzi N1. Ceny jsou pak stanoveny na 651 244 Kč u výbavy Speciál, 684 857 Kč u výbavy Plus a 789 059 Kč u výbavy Comfort. Ceny u verze N1 jsou pochopitelně udány bez DPH.

Kyron je jistě dobrou nabídkou, která při výběru vozů dané kategorie může zákazníkům notně zamotat hlavu. Nejmodernější technologie jako motor a převodovka z dílen Mercedesu, univerzálnost a dobrá cena může této automobilce pomoci splnit smělý plán, který si s tímto modelem vytyčila. SsangYong u nás nemá nejlepší pověst, Kyron má nejlepší předpoklady vníaní značky zásadně změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
SsangYong Kyron

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků