SsangYong Korando s faceliftem přiváží více stylu

Na evropské trhy přijíždí modernizované provedení nejmenšího modelu automobilky SsangYong.

Modely jihokorejské značky SsangYong, toho času v majetku indické skupiny Mahindra, nikdy ke královnám krásy nepatřily. Vzpomeňme třeba nový Rodius, který sice je o poznání vyváženější než jeho předchůdce, ale přesto mnoho krásy nepobral.  Výrazně lépe to ale dopadlo s faceliftem nejmenší řady SsangYong Korando, o němž jsme vás s prvními snímky korejské verze informovali již v srpnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový SsangYong Korando startuje prodeje ve Velké Británii

Nyní novinka dorazila do Evropy, a jak je tomu u SsangYongu zvykem, nejprve do Velké Británie. V osvěžené formě tam Korando hodlá vystartovat do boje zejména s dalšími kompaktními crossovery typu Dacie Duster nebo Nissanu Juke. Nové Korando v Anglii startuje na ceně 14 995 liber, ovšem Juke tam začíná na 13 195 a Duster už na 8 995 librách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazené Korando pro jihokorejský trh

Facelift Korandu poněkud přidal na svérázu, takže vůz opravdu nevypadá špatně. Na první pohled si všimneme upravené přídě s novým nárazníkem a sdruženými světlomety obsahujícími u dražších verzí zdroje LED pro denní svícení. Osvěžena byla paleta šestnácti a sedmnáctipalcových litých ráfků, v nabídce odstínů lakování přibyly nové barvy.

Design | Zajímavosti | Video | Kombi | Fascinace | Premiéry | SsangYong

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

Mnohem více se toho událo uvnitř vozu. Jednoduché monochromatické displeje zůstaly zachovány, ale změnily se obkladové a čalounické materiály, jež nyní působí hodnotnějším dojmem. O širokém pásu imitace dřeva před řidičem si můžeme myslet každý, co chce, podle nás to ale úplně hloupě nevypadá. Přibyly držáky nápojů a brýlí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se dočkal kvalitněji působících materiálů

Osvědčený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l je k mání ve výkonových verzích 148 koní (109 kW) a 174 koní (128 kW), přičemž obě dosahují stejného maxima točivého momentu 360 Nm v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. Převodovky jsou výhradně šestistupňové, pro slabší model manuální a pro výkonnější jen samočinné, za pohon všech kol se připlácí.

Kdy se novinka dostane i k nám a kolik bude stát, to zatím potvrzeno nebylo.

Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 170 265 km
Cena: 144 000 Kč
Nissan Juke 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 78 550 km
Cena: 219 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2010
Stav: 61 034 km
Cena: 70 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků