TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.
Radosti
Poměr ceny a výbavy
Velký vnitřní prostor
Velký kufr
Pohodlná sedadla
Starosti
Občas zmatkující automat
Vyšší spotřeba paliva
Slabý výkon LED světlometů
Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
8  /10

Pokud hledáte kompaktní SUV, máte na našem trhu velký počet možností. Vedle tradičních modelů, jako jsou Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Škoda Karoq, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5 a spousty dalších, se koncem roku 2019 zařadil korejský SsangYong Korando, který ukázal, že papírově silný motor, bohatá výbava a nízká cena mohou jít dohromady.

Korando jsme od doby jeho uvedení na trh měli v testu několikrát, poprvé však zkusíme turbobenzin v kombinaci s automatickou převodovkou. Takové auto můžete mít už za 490.800 Kč. Nechci úplně papouškovat test od Standy Kolmana z Auto.cz, ale pro srovnání musím uvést, že například za nejlevnější Škodu Karoq s motorem 1.0 TSI/ 81 kW u nás zaplatíte 515.900 Kč a za necelých 510 tisíc koupíte Kiu Sportage s atmosférou 1.6 GDI/97 kW. Obě uvedená auta jsou navíc s manuální předovkou. Český SsangYong umí zákazníky nalákat, o tom není sporu.

SsangYong se na území ČR rozrůstá. Další prodejce je v Ostravě, dva jsou za dveřmi

SsangYong se na území ČR rozrůstá. Další prodejce je v Ostravě, dva jsou za dveřmi

Za zmíněných 490.800 Kč můžete mít SsangYong Korando v základní výbavě Eco – 449.900 Kč stojí jediná benzinová verze nabídky s manuálem, za automat se u všech výbav připlácí 40.900 Kč. Do našeho redakčního testu nicméně přijela verze Clever za 580.800 Kč (539.900 Kč s manuálem + 40.900 Kč za automat), a navíc s další doplňkovou výbavou, kterou vám musím uvést na pravou míru.

Vůz, registrovaný na podzim loňského roku, spadal ještě do modelového roku 2020, což znamená, že doplňkové prvky výbavy jste si mohli v ceníku vybírat jeden po druhém. To jde samozřejmě i dnes, od modelového roku 2021 se však český SsangYong „našel“ v paketech výbavy, což znamená, že v podstatě všechny příplatkové prvky zkoušeného vozu (najdete je v třetí kapitole) dnes můžete mít po výběru paketu Clever+ za 52.000 Kč. Jeho součástí je i bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, které našemu vozu chyběly.

Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

Minitest SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI Style+: Nejlepší SUV do půl milionu?

V ceníku pro modelový rok 2021 došlo i k dalším změnám. Vrcholná linie Premium zdražila o dvacet (motor 1.5 Turbo GDI), respektive patnáct tisíc korun (motor 1.6 e-XDI), střešní okno za 13.900 Kč je už možné kombinovat pouze s výbavou Premium (dříve Clever a Premium), za pohon všech kol se s výjimkou základní linie Eco připlácí o 2000 Kč více (46.900 Kč) a hnědý kožený paket pro Premium nově stojí 8900 Kč (dříve 4900 Kč). Na tovární pětiletou záruku s omezením na 100.000 ujetých kilometrů se nasahalo – ta platí pořád.

Rád tě zase vidím!

I když je to už asi třetí korando, které jsem v posledním více než roce vyzkoušel, vždycky mě dokáže příjemně překvapit. Boduje hlavně svou bytelností, prostorností a v podstatě naprostou bezproblémovostí. Bytelnost si ověříte snadno: stačí za sebou zabouchnout poctivé dveře, které do zámků zaklapnou stejně lehce a tiše jako u luxusních aut. Sedadla jsou bohatě dimenzovaná a pohodlná, v loktech ani nad hlavou stran prostoru nestrádám, dojem budí i hodně široká kapota. Nemáte pocit, že sedíte v kompaktním SUV, ale v něčem mnohem větším.

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

V porovnání s verzí Style+, kterou jsme v testu měli posledně, je dnes zkoušená linie Clever už na první pohled vybavenější. Ve standardu zahrnuje digitální přístrojový štít s jemným rozlišením a měnitelnými motivy, osobně jsem ale stejně používal klasiku s otáčkoměrem vlevo a rychloměrem vpravo. Je tady všechno, co můžete potřebovat: vyhřívaná sedadla a volant, zadní parkovací kamera, digitální příjem rádia a všechno skvěle funguje. To dnes u nových mainstreamových vozů s větší mírou digitalizace není vždycky pravidlem.

8palcový displej infotainmentu bohatě stačí, osobně bych si za vestavěnou navigaci (v kombinaci s 9palcovým displejem v rámci paketu Clever+ Navi za 68.900 Kč) nepřiplácel. I nadále tady zůstává vlastě jediná věc, která mě na korandu s výbavou Style a vyšší štve: standardně dodávaná indukční nabíječka v přihrádce pod panelem klimatizace. Můj telefon za „bůra“ indukční nabíjení nemá, je ale úplně jedno, jestli do přihrádky vložím přístroj, nebo třeba peněženku. Vůz pak stejně každých pár minut pípá a palubní počítač upozorňuje, že se telefon nenabíjí. Třeba u vozů Toyota máte v indukčních nabíječkách tlačítko, kterým nabíjení vypnete.

Nový Hyundai Tucson vs. konkurence: Jak si stojí proti Karoqu a Korandu?

Nový Hyundai Tucson vs. konkurence: Jak si stojí proti Karoqu a Korandu?

Za mě je korando jednoznačně přeborníkem v nabídce vnitřního prostoru. A to nejenom vpředu, jak jsem již zmínil, ale také na zadních sedadlech, dimenzovaných pro dva urostlé chlapy nebo tři průměrňáky. Měřím 190 centimetrů a „za sebe“ se vejdu s pěticentimetrovou rezervou před koleny. Chválím pohodlné nastupování a vystupování i díky velkému úhlu otevírání dveří, jakožto i poctivě kryté prahy dveří.

To nejlepší je ale úplně vzadu: kufr se základním objemem 551 litrů na některých fotkách v galerii vypadá mělký, stačí ale složit mezipodlahu a je hluboký až až. SsangYong nabízí i plnohodnotné rezervní kolo (6500 Kč), s nímž se objem kufru zmenší na 407 litrů, překvapivě už ale pouze u linií Eco a Style. Přitom u vozů modelového roku 2020 byla rezerva v nabídce u všech výbav.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků